مقدمه و هدف: رضایت بیماران مبتلا به دیابت از درمان و همکاری آنان در حصول نتیجه درمانی و افزایش کیفیت زندگی بسیار تعیین کننده است. هدف مطالعه حاضر بررسی ارتباط بین رضایت مندی بیماران دیابت نوع 2 از خدمات درمانی و کیفیت زندگی آنان است. روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی روی 198 نفر از مبتلایان دیابت نوع 2 مراجعه کننده به کلینیک تخصصی دیابت همدان در سال 1400 انجام شد. نمونه ها به صورت در دسترس انتخاب شدند. داده ها به وسیله چک لیست مشخصات دموگرافیک و بررسی کیفیت مراقبت ها، رفتار بیمار و کیفیت زندگی محقق ساخته جمع آوری شد و با نرم افزار spss سطح خطای 05/0 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: براساس نتایج 29/29 درصد از شرکت کنندگان مرد و 70/71 درصد زن بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان 9/26 ±,59/65سال بود. میانگین نمره کیفیت زندگی در شرکت کنندگان در مطالعه 12/6±,84/7بود. بین نمره کیفیت زندگی در مبتلایان با سطح تحصیلات، وضعیت تاهل، وضعیت شغلی و نمایه توده بدنی ارتباط معناداری یافت شد. میانگین نمره رضایت از خدمات در شرکت کنندگان در مطالعه 19/8±,92/78بود. بین بالا بودن سطح تحصیلات و نداشتن بیمه با پایین تر بودن رضایت از خدمات ارتباط معنادار وجود داشت. نتیجه گیری: بین کیفیت زندگی و میزان رضایت از خدمات دریافتی رابطه معناداری یافت شد. لذا ارتقا کیفیت خدمات درمانی برای این بیماران جهت بالا بردن رضایت آن ها از درمان می تواند در بهبود کیفیت زندگی آن ها موثر باشد.