مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

18
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

12
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط رضایت از خدمات درمانی با کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع 2 در شهر همدان در سال 1400

صفحات

 صفحه شروع 1965 | صفحه پایان 1975

چکیده

 مقدمه و هدف: رضایت بیماران مبتلا به دیابت از درمان و همکاری آنان در حصول نتیجه درمانی و افزایش کیفیت زندگی بسیار تعیین کننده است. هدف مطالعه حاضر بررسی ارتباط بین رضایت مندی بیماران دیابت نوع 2 از خدمات درمانی و کیفیت زندگی آنان است. روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی روی 198 نفر از مبتلایان دیابت نوع 2 مراجعه کننده به کلینیک تخصصی دیابت همدان در سال 1400 انجام شد. نمونه ها به صورت در دسترس انتخاب شدند. داده ها به وسیله چک لیست مشخصات دموگرافیک و بررسی کیفیت مراقبت ها, رفتار بیمار و کیفیت زندگی محقق ساخته جمع آوری شد و با نرم افزار spss سطح خطای 05/0 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: براساس نتایج 29/29 درصد از شرکت کنندگان مرد و 70/71 درصد زن بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان 9/26 ±,59/65سال بود. میانگین نمره کیفیت زندگی در شرکت کنندگان در مطالعه 12/6±,84/7بود. بین نمره کیفیت زندگی در مبتلایان با سطح تحصیلات, وضعیت تاهل, وضعیت شغلی و نمایه توده بدنی ارتباط معناداری یافت شد. میانگین نمره رضایت از خدمات در شرکت کنندگان در مطالعه 19/8±,92/78بود. بین بالا بودن سطح تحصیلات و نداشتن بیمه با پایین تر بودن رضایت از خدمات ارتباط معنادار وجود داشت. نتیجه گیری: بین کیفیت زندگی و میزان رضایت از خدمات دریافتی رابطه معناداری یافت شد. لذا ارتقا کیفیت خدمات درمانی برای این بیماران جهت بالا بردن رضایت آن ها از درمان می تواند در بهبود کیفیت زندگی آن ها موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزایی، سلمان، نوروزی شادمانی، رضا، طالبی، سیدسامان، و برزویی، شیوا. (1401). بررسی ارتباط رضایت از خدمات درمانی با کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع 2 در شهر همدان در سال 1400. پرستاری دیابت، 10(4 )، 1965-1975. SID. https://sid.ir/paper/1116738/fa

    Vancouver: کپی

    خزایی سلمان، نوروزی شادمانی رضا، طالبی سیدسامان، برزویی شیوا. بررسی ارتباط رضایت از خدمات درمانی با کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع 2 در شهر همدان در سال 1400. پرستاری دیابت[Internet]. 1401؛10(4 ):1965-1975. Available from: https://sid.ir/paper/1116738/fa

    IEEE: کپی

    سلمان خزایی، رضا نوروزی شادمانی، سیدسامان طالبی، و شیوا برزویی، “بررسی ارتباط رضایت از خدمات درمانی با کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع 2 در شهر همدان در سال 1400،” پرستاری دیابت، vol. 10، no. 4 ، pp. 1965–1975، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1116738/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button