Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1815
  • دانلود: 

    1179
چکیده: 

با توجه به شیوع بالای شخصیت خودشیفته در جمعیت بهنجار، هدف این پژوهش بررسی رابطه ساده و چندگانه سبک های دلبستگی و تروماهای اوایل زندگی با خودشیفتگی در دانشجویان بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را همه دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل داده اند. به منظور انجام پژوهش حاضر 314 دانشجو (159 دختر و 155 پسر) به شیوه نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه های شخصیت خودشیفته (ایمز و همکاران، 2006)، سبک های دلبستگی بزرگسال (سیمپسون، 1990) و تروماهای اوایل زندگی (مهرابی زاده هنرمند و همکاران، 1389) را تکمیل نمودند. داده های حاصل از پرسشنامه با استفاده از رگرسیون چندمتغیری به روش ورود و گام به گام تحلیل شدند. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که به طور کلی سبک های دلبستگی و تروماهای اوایل زندگی می توانند 66 درصد واریانس شخصیت خودشیفته را در دانشجویان پیش بینی کنند. به علاوه تروماهای اوایل زندگی، دلبستگی اجتنابی و ایمن بهترین پیش بین ها برای واریانس شخصیت خودشیفته در گروه نمونه بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1815

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1179 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    17-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1372
  • دانلود: 

    929
چکیده: 

در پژوهش حاضر نقش پنج عامل بزرگ شخصیت، در تعلل ورزی آموزشی بررسی شد. نمونه ای مشتمل بر 550 دانشجو (350 دانشجوی دختر و 200 دانشجوی پسر) رشته های مختلف از ده دانشکده دانشگاه شیراز که به وسیله نمونه گیری خوشه ای با واحد نمونه ای کلاس انتخاب شده بودند، مقیاس تعلل ورزی آموزشی، و پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت را تکمیل کردند. برای تحلیل اطلاعات از روش آماری رگرسیون و تحلیل مسیر استفاده شد. شواهد، موید پایایی و روایی مطلوب مقیاس ها بود. نتایج نشان داد که روان نژندی به صورت مستقیم و مثبت تعلل ورزی آموزشی را پیش بینی می کند، وظیفه مداری به صورت مستقیم و منفی تعلل ورزی آموزشی را پیش بینی می کند. یافته ها با توجه به تحقیقات پیشین به بحث گذاشته شده و در پایان پیشنهادها، کاربردها و محدودیت ها بیان شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1372

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 929 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    34-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1951
  • دانلود: 

    750
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقایسه میانگین اختلال های شخصیتی در ورزشکاران مصرف کننده و غیرمصرف کننده استروئیدهای آنابولیک و افراد غیرورزشکار است. جامعه آماری این پژوهش شامل همه ورزشکاران بدن ساز مصرف کننده و غیرمصرف کننده استروئیدهای آنابولیک و همچنین همه افراد غیرورزشکار ساکن در شهر کرمانشاه بود. با توجه به این که تحقیق حاضر از نوع علی - مقایسه ای بوده است، برای هر گروه 25 نفر و در مجموع 75 نفر انتخاب شدند. برای نمونه گیری از ورزشکاران مصرف کننده، از شیوه تصادفی و برای انتخاب دو گروه دیگر، از روش همتاسازی استفاده شده است. ابزار مورد استفاده شامل یک پرسشنامه محقق ساخته برای تعیین ویژگی های جمعیت شناختی و پرسشنامه چندمحوری میلون III برای سنجش اختلال های شخصیت بوده است. همچنین برای شناسایی افراد مصرف کننده از مصاحبه استفاده شد. روش آماری مورد استفاده در این تحقیق (MANOVA) بوده است. یافته ها حاکی از آن است از بین انواع اختلالات شخصیتی بررسی شده، افراد مصرف کننده نسبت به دو گروه دیگر در اختلال های شخصیت نمایشی، خودشیفتگی، وسواسی، منفعل پرخاشگر و پارانوئید نمرات بالاتری کسب کردند. بنابراین می توان نتیجه گرفت افراد مصرف کننده استروئیدهای آندروژنیک آنابولیک بیش تر از افراد غیرمصرف کننده در معرض ابتلا به اختلال های شخصیتی قرار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1951

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 750 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    52-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3032
  • دانلود: 

    1292
چکیده: 

آزمون رورشاخ از زمان ابداع تاکنون، پژوهش های متعددی را به خود اختصاص داده است. پژوهش های یادشده دربر گیرنده مقایسه ها و هنجارها در گروه های سنی بالینی و غیربالینی و در کشورهای مختلف بوده و با توجه به شرایط فرهنگی انجام شده است. اکسنر و همکارانش برای اصلاح دشواری های تحقیق درباره رورشاخ و کاربرد بالینی آن، به گردآوری داده های پایه هنجار و تدوین یک نظام نمره گذاری و تفسیر یک پارچه پرداختند. هدف پژوهش حاضر، بررسی پایایی آزمون رورشاخ بر اساس نظام جامع اکسنر در آزمودنی های بزرگسال ایرانی است. مشارکت کنندگان، 31 دانشجوی دانشگاه کاشان بودند. بعد از اجرای آزمون رورشاخ در نوبت اول، یک هفته بعد نیز آزمون رورشاخ اجرا گردید. سپس رابطه بین اجرای اول و دوم آزمون رورشاخ با استفاده از همبستگی پیرسون محاسبه شد. همبستگی های به دست آمده از دو بار اجرا در مقایسه با مقادیر بحرانی ضریب همبستگی، در مورد اکثر متغیرها (به جز هفت متغیر) معنادار بود. نتایج این مطالعه بیانگر وجود پایایی مناسب آزمون رورشاخ، بر اساس همبستگی های مناسب و معنادار بین آزمون و آزمون مجدد با فاصله یک هفته بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3032

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1292 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    73-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4550
  • دانلود: 

    2415
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه ای اضطراب امتحان در رابطه کمال گرایی با اهمال کاری تحصیلی بود. شرکت کنندگان پژوهش 480 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان بودند. برای اندازه گیری متغیرهای پژوهش مقیاس های چند بعدی کمال گرایی هویت و فلت، اهمال کاری تحصیلی سولومون و راتبلوم، خرده مقیاس اضطراب امتحان از پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری  (MSLQ)پینتریچ و همکاران استفاده شد. با استفاده از رگرسیون به شیوه متوالی هم زمان و با به کارگیری مراحل پیشنهادی بارون و کنی (1986)، مدل فرضی تحلیل شد. یافته ها نشان داد که اولا، کمال گرایی خودمدار و جامعه مدار به صورت مستقیم قدرت پیش بینی اهمال کاری تحصیلی را دارند. دوم، کمال گرایی خودمدار نسبت به کمال گرایی جامعه مدار پیش بینی کننده منفی و قوی تر اهمال کاری تحصیلی است و سوم، اضطراب امتحان به طور سهمی نقش واسطه ای بین انواع کمال گرایی و اهمال کاری تحصیلی دارد؛ ضمن این که، این نقش درباره کمال گرایی جامعه مدار قوی تربود. در مجموع یافته ها حکایت از آن داشت که نقش واسطه ای اضطراب امتحان در ارتباط کمال گرایی جامعه مدار و اهمال کاری قوی تر از کمال گرایی خودمدار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4550

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2415 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    101-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1307
  • دانلود: 

    880
چکیده: 

این پژوهش به منظور بررسی رابطه تفاوت های فردی در نقش های جنسیتی با دینداری دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان شهر شیراز انجام شد. جامعه آماری پژوهش، شامل همه دانش آموزان دوره های راهنمایی و دبیرستان شهر شیراز بود که تعداد 382 نفر (160 دختر و 222 پسر) از آن ها به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه دینداری گلاک و استارک و پرسشنامه نقش جنسی بم را تکمیل نمودند. بررسی تفاوت های بین دو جنس با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که بین دانش آموزان دختر و پسر از نظر میزان کلی دینداری، تفاوت معناداری وجود نداشت. با این حال دانش آموزان پسر در بعد مناسکی، نمره بالاتری کسب کردند. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نیز حاکی از آن بود که نقش های جنسیتی زنانه با دینداری رابطه مثبت و معناداری دارد. اما نقش های جنسیتی مردانه رابطه معناداری با دینداری نداشت. به نظر می رسد نمره بالاتر پسران در بعد مناسکی، ناشی از آزادی عمل بیشتر آنان برای حضور در اجتماعات مذهبی باشد. یافته های مربوط به نقش های جنسیتی با مبانی نظری و تحقیقات پیشین همسو است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1307

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 880 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مرادی امید | یوسفی ناصر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    121-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1926
  • دانلود: 

    1090
چکیده: 

به دلیل افزایش روز افزون طلاق و پیامدهای مخربی که این پدیده می تواند برای افراد و جوامع داشته باشد، این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی زوج های در آستانه طلاق پرداخته است. طرح پژوهشی حاضر، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را تمامی زوج های متقاضی طلاق مراجعه کننده به مرکز مشاوره خانواده دادگستری شهرستان سنندج و مرکز مشاوره بهزیستی در سال 1390 تشکیل داده است. مشارکت کنندگان 57 زن و 33 مرد در آستانه طلاق بودند که از طریق روش نمونه گیری در دسترس و داوطلبانه انتخاب و با استفاده از ابزارهای پرسشنامه شخصیتی پنج عاملی NEO-FFI، و پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت  (WHOQOL-BREF)مطالعه شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین روان رنجورخویی و کیفیت زندگی رابطه معکوس و معنادار، بین برون گرایی و کیفیت زندگی، انعطاف پذیری و کیفیت زندگی، و مسوولیت پذیری و کیفیت زندگی رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد؛ اما بین دل پذیر بودن و کیفیت زندگی رابطه معنادار به دست نیامد. 13 درصد واریانس مربوط به کیفیت زندگی توسط پنج عامل شخصیت تبیین شد. با توجه به نتایج این پژوهش، مشاوران و درمانگران خانواده می توانند برای مشاوره های قبل از ازدواج به نقش خصوصیات شخصیتی توجه نمایند و افراد در آستانه ازدواج را نسبت به این عوامل آگاه نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1926

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1090 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    138-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    6251
  • دانلود: 

    2995
چکیده: 

این پژوهش با هدف تهیه جداول هنجار مقیاس هوش وکسلر چهار (WISC-IV)، برای دانش آموزان 16-6 سال استان چهارمحال و بختیاری انجام شد. با توجه به آمار دانش آموزان مناطق 16 گانه در دوره ابتدایی، راهنمایی و اول دبیرستان 872 نفر به عنوان نمونه پژوهش به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد. ابزار اندازه گیری مقیاس هوش وکسلر چهار، مقیاس هوش وکسلر کودکان - تجدید نظرشده، و ماتریس های پیشرونده ریون، بود. برای تهیه جداول رتبه نمرات با استفاده از تبدیل غیر خطی به Z و T تبدیل شد. سپس برای 15 زیر مقیاس نمراتی با میانگین 10 و انحراف معیار 3 تهیه و نهایتا به نمراتی با میانگین 100 و انحراف معیار 15 تبدیل شد. و به این ترتیب جداول هنجار خرده آزمونها و هوشبهرها برای سنین مختلف از 6 تا 16 سال بدست آمد. بنابراین با کمک جداول هنجار تبدیل نمرات خام به نمرات معیار و نمرات هوشبهر، از جداول هنجار آن می توان برای ارزیابی هوشی کودکان 6 تا 16 سال در استان چهار محال و بختیاری و همچنین در ایران استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6251

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2995 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button