Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    62-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    503
  • دانلود: 

    216
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 503

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 216 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1273
  • دانلود: 

    623
چکیده: 

مقدمه: در سازمان های اجتماعی، نیاز به یادگیری از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا محیط خارجی در حال تغییر است و از آنجا که محیط داخلی نیز اساسا بی ثبات است، یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده بیش از پیش حیاتی به نظر می رسد. بر این اساس، هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان انطباق مولفه های سازمان یادگیرنده بر اساس مدل مارکوارت در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه کتابداران بود.مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه کتابداران کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران بود (به تعداد 50 نفر). با توجه به تعداد اندک جامعه، کلیه آنها مورد پژوهش قرار گرفتند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. برای بررسی روایی ابزار پژوهش، چند نسخه از پرسشنامه توسط یک استاد و دو نفر متخصص مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی ابزار پژوهش، 0.92 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و فریدمن استفاده شد.نتایج: نتایج پژوهش نشان داد میانگین مولفه های پویایی یادگیری، تحول سازمانی، توانمندسازی، مدیریت دانش و کاربرد فناوری در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران به ترتیب 2.65، 2.58، 2.54، 2.63 و 2.52 بود، بنابراین تمامی مولفه های سازمان یادگیرنده در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطحی ضعیف قرار داشتند.نتیجه گیری: برای تبدیل شدن به سازمانی یادگیرنده، لازم است که مدیران و متولیان این کتابخانه ها به مواردی از قبیل ارتباطات بازتر بین مدیران و کارکنان، ایجاد فرهنگ کار تیمی، تغییر در چشم انداز ها و راهبردهای سازمان و غیره بیش از پیش توجه داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1273

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 623 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    12-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1023
  • دانلود: 

    643
چکیده: 

مقدمه: ارزیابی کیفیت خدمات از جمله گام های اساسی در تدوین برنامه های ارتقای کیفیت محسوب می شود. یکی از خدمات ارائه شده در سطح جامعه خدمات آموزشی در محیط های دانشگاهی است و دانشجویان به عنوان مشتریان بیرونی، خدمات آموزشی متنوعی را دریافت می کنند، بنابراین، یکی از مشخصه های وضعیت مطلوب در دانشگاه، برآورده شدن انتظارات دانشجویان از فرآیندهای آموزشی است. این پژوهش با هدف شناسایی انتظارات دانشجویان از فرآیند خدمات آموزشی و شناسایی دیدگاه های آنان درباره خدمات آموزشی ارائه شده جهت تعیین فاصله کیفیت خدمات آموزشی و با استفاده از مدل سرکوال در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شد.مواد و روش ها: در این پژوهش توصیفی- تحلیلی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان با استفاده از مدل سرکوال و در قالب یک پرسشنامه استاندارد شامل 28 سوال در یک نمونه 273 نفری ارزیابی شد. داده های به دست آمده توسط نرم افزار SPSS نسخه 16 و با استفاده از آزمون های آماری t-test و آنالیز واریانس تحلیل شد.نتایج: 67.4% از نمونه های پژوهش، دختران بوده و گروه سنی 21 ساله با 32.6% دارای بیشترین فراوانی بوده است. همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی با 77.7% و دانشجویان رشته پرستاری با 23.4% بیشترین فراوانی را داشتند. میانگین واقعیات موجود کیفیت خدمات آموزشی از نظر دانشجویان با سطح انتظارات آنها در ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات آموزشی فاصله قابل توجهی نشان داد و آزمون آماری T نشان داد که این اختلاف از نظر آماری در تمامی ابعاد پنج گانه، معنی دار است (p-Value=0.000). واقعیات کیفیت خدمات آموزشی موجود از نظر دانشجویان دانشکده بهداشت دارای بالاترین کیفیت بوده و آزمون تحلیل واریانس نشان داد که اختلاف بین ابعاد پنج گانه در دانشکده های مختلف، فقط در بعد همدلی از نظر آماری معنی دار است (p-Value=0.086).نتیجه گیری: انتظارات دانشجویان فراتر از درک آنها از وضعیت موجود است و در هیچکدام از ابعاد، خدمت انتظارات آنها برآورده نشده است، بنابراین در برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت خدمات آموزشی، باید در راستای برآورده نمودن انتظارات دانشجویان تلاش کرد و ابعادی که بیشترین شکاف را دارند در اولویت قرار گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1023

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 643 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    19-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1632
  • دانلود: 

    891
چکیده: 

مقدمه: بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحولی عظیم در نحوه ارائه آموزش پدید می آورد. از این رو کاربرد آن در محیط های یادگیری، توصیه شده است، بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه استفاده دانشجویان از فناوری اطلاعات و ارتباطات و عملکرد تحصیلی آنها بود.مواد و روش ها: جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان دانشکده های علوم اجتماعی و رفتاری بود که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب، 384 نفر دانشجو به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده شد. برای تعیین روایی پرسشنامه، از روایی محتوایی و صوری استفاده شد و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، 0.947 به دست آمد.نتایج: نتایج نشان می دهد دانشجویان به میزان متوسط از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می کنند و بین برخی از مولفه های فناوری اطلاعات و ارتباطات و عملکرد تحصیلی، رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. بین استفاده از نرم افزار واژه پردازی (r=0.25، P<0.01)، ارائه مطالب (r=0.23، P<0.01)، صفحات گسترده (r=0.15، P<0.01)، سایر نرم افزارها (تحلیل آماری، گرافیکی) (r=0.12، P<0.01)، پست الکترونیکی (r=0.35، P<0.01)، جستجو در وب (r=0.29، P<0.01)، ارتباط دیداری و شنیداری (r=0.19، P<0.01) و عملکرد تحصیلی، رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد، اما میان استفاده از پایگاه داده ها و نرم افزار طراحی، ساخت و انتشار صفحات وب در اینترنت با عملکرد تحصیلی، رابطه ای وجود ندارد.نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش، پیشنهاد می شود تدریس و تهیه دروس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شود و برنامه ای برای بسترسازی فرهنگی توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و یادگیری دانشجویان جدیدالورود تهیه و هر سال در آغاز سال تحصیلی، اجرا شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1632

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 891 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    28-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    817
  • دانلود: 

    600
چکیده: 

مقدمه: هدف از ارزشیابی اساتید بهبود نحوه تدریس و ارتقای اثربخشی آن است. در این مطاله مهمترین شاخص هایی که یک دانشجو در ارزیابی استاد مدنظر قرار می دهد، در بین دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شیراز مورد مطالعه قرار گرفته است.مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی- مقطعی است که در سال تحصیلی 90-1389 به صورت سرشماری بر روی کلیه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شیراز (376 نفر) انجام شد. ابزار سنجش، پرسشنامه ای روا و پایا با تعداد 40 سوال و مشتمل بر سه بخش بود که طبق فرم ارزشیابی دانشجویان از اساتید توسط مرکز مطالعات و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تهیه شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید دانشگاه و پایایی آن با استفاده ازآلفای کرونباخ، 0.89 ارزیابی شد. داده های به دست آمده با نرم افزار SPSS نسخه 16 و با آزمون تحلیل واریانس رتبه ای فریدمن، تجزیه و تحلیل شد.نتایج: از نظر دانشجویان مهمترین شاخص ها در ارزشیابی استاد در حیطه ویژگی های فردی استاد، مهارت های تدریس، مهارت های ارزشیابی از و رعایت اصول و قوانین آموزشی قرار داشتند. تفاوت میانگین نمرات در تمام بخش ها به جز حیطه مهارت های استاد در ارزیابی دانشجو از لحاظ آماری معنی دار بود (p-value<0.001). همچنین دانشجویان، فاکتورهایی چون وضعیت اخلاقی استاد، میزان دشواری امتحانات و زمان تکمیل پرسشنامه ارزشیابی را در ارزشیابی خود از استاد تاثیرگذار دانستند. (p-value<0.001)نتیجه گیری: هر چند بین دیدگاه های دانشجویان اختلاف نظرهایی وجود دارد اما شاخص های مورد نظر دانشجویان در این پژوهش می تواند برای طراحی، تهیه و تدوین یک پرسشنامه روا و پایا در ارزشیابی اساتید مورد استفاده قرار گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 817

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 600 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    37-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    723
  • دانلود: 

    589
چکیده: 

مقدمه: این پژوهش به منظور دستیابی به موثرترین گزینه های آموزشی مورد نیاز کارکنان ارائه دهنده خدمت در بخش سرپایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.مواد و روش ها: مطالعه حاضر، مقطعی و در سال 1393 انجام شد. در این پژوهش کلیه شکایات مراجعین طی سال های 1392-1391 به صورت سرشماری از واحد رسیدگی به شکایات درمانگاه جمع آوری شد و با استفاده از نرم افزار EXCEL تحلیل شد. برای اخذ نظرات کارکنان و مدیران، از فرم نظرسنجی محقق ساخته پس از اطمینان از روایی (توسط خبرگان) و پایایی ابزار (a=0.79) استفاده شد. کلیه منشی ها، کارکنان درمانی، نگهبانان و مدیران درمانگاه به صورت تمام شماری وارد مطالعه شدند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های آماری تی و آنووا تحلیل شد.نتایج: یافته ها نشان داد بیشترین میزان شکایات مراجعین، مربوط به برخورد نامناسب کارکنان بود (55 فقره شکایت برابر با 35.5%). ضمنا بیشترین تعداد کارکنان حاضر نیز متقاضی برگزاری دوره «مهارت های ارتباطی در محیط کار» بودند. همچنین بین میانگین امتیازات دو دوره آموزشی مدیریت استرس (P<0.001) و مدیریت زمان (P=0.004) در دو گروه جنسی، تفاوت آماری معنی دار وجود داشت. به علاوه بین پست سازمانی شرکت کنندگان حاضر با میانگین امتیاز دوره های مدیریت استرس (P=0.002)، مدیریت زمان (P=0.001) و مهارت حل مساله (P=0.004) نیز تفاوت آماری معنادار مشاهده شد.نتیجه گیری: با توجه به جوان بودن نیروهای حاضر، سال های زیاد باقیمانده از عمر خدمت مفید این افراد و اهمیت برخورد این کارکنان به عنوان صف اول ارائه خدمت با بیماران، ضروری است در راستای نهادینه نمودن اهداف کلان نظام سلامت و جلب رضایت گیرندگان خدمت و با هدف توانمندسازی این گروه، توجه ای همه جانبه به تهیه بسته آموزشی ضمن خدمت معطوف شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 723

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 589 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    45-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1878
  • دانلود: 

    841
چکیده: 

مقدمه: امروزه به منظور پیاده سازی یادگیری الکترونیکی، بایستی در ابتدا از میزان توانمندی دانشجویان در استفاده از رایانه آگاه بود تا بتوان قدم های بعدی را برداشت. هدف این پژوهش، بررسی میزان سواد رایانه ای دانشجویان دانشگاه پیام نور دهلران است.مواد و روش ها: این تحقیق از نوع توصیفی می باشد که با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل 1823 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور دهلران در سال 1393 است. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان و کرجسی، 318 نفر تعیین شد و با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای 109 مرد و 209 زن انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی آن با استفاده از نظر جمعی از متخصصان تایید و پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرنباخ، 0.92 محاسبه شد. نرم افزار مورد استفاده، SPSS نسخه 17 بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کلموگروف اسمیرنف، تی تک نمونه ای و آزمون فریدمن استفاده شده است.نتایج: نتایج به دست آمده نشان می دهد که میزان سواد رایانه ای دانشجویان دانشگاه پیام نور دهلران در سطح مطلوبی قرار ندارد. همچنین بر اساس اولویت بندی میزان سواد رایانه ای، بیشترین آشنایی دانشجویان با مفاهیم پایه فناوری اطلاعات با رتبه میانگین 6.80 و کمترین آشنایی آنها با پایگاه داده ها با رتبه میانگین 1.74 است.نتیجه گیری: با توجه به چشم انداز دانشگاه پیام نور مبنی بر استفاده از آموزش عالی برای همه، در همه جا و همه وقت، ضروری است که سیاست گذاران و برنامه ریزان دانشگاه پیام نور توجه ویژه ای به ارتقا و بهبود مهارت های سواد رایانه ای دانشجویان داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1878

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 841 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2015
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    53-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2361
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Introduction: E-learning is one of the most important and common paradigms of ICT in educational areas. It may help promote creativity, an important, basic and effective component of human life. The aim of this paper is to study the effect of e-learning on students' creativity at Meshkinshahr Payame Noor University in the 2012-2013 academic year.Materials and Methods: A quasi experimental design with a control group was used in this study. All students of Payame Noor University of Meshkin Shahr (2500) were the population that was studying in 2013-2014 academic year. The sample, which was selected through the access sampling, consisted of the students having two pre-pre-elementary courses (60 students). Abedi creative questionnaire was used as the research tool. The validity was assessed through the internal consistency method which showed 0.79 for the creativity questionnaire. The reliability was assessed via the retest method which showed 0.85 for fluid, 0.82 for invention, 0.84 for flexibility, and 0.80 for expansion. For statistical calculation, SPSS software, version 16 was used. T-test was used to examine the hypotheses.Results: The results showed that e-learning had a significant effect on students' creativity (p<0.5).Conclusion: Based on the results, e-learning can be considered as an effective factor promoting the students' creativity. Therefore, material planners and instructors should pay due attention to it.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2361

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    62-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3174
  • دانلود: 

    2842
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3174

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2842 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    73-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1000
  • دانلود: 

    675
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1000

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 675 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    82-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    811
  • دانلود: 

    644
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 811

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 644 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button