مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی آموزشی کارکنان ارائه دهنده خدمت در بخش سرپایی: مورد مطالعه درمانگاه مطهری و امام رضا (ع) شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 44

چکیده

 مقدمه: این پژوهش به منظور دستیابی به موثرترین گزینه های آموزشی مورد نیاز کارکنان ارائه دهنده خدمت در بخش سرپایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.مواد و روش ها: مطالعه حاضر, مقطعی و در سال 1393 انجام شد. در این پژوهش کلیه شکایات مراجعین طی سال های 1392-1391 به صورت سرشماری از واحد رسیدگی به شکایات درمانگاه جمع آوری شد و با استفاده از نرم افزار EXCEL تحلیل شد. برای اخذ نظرات کارکنان و مدیران, از فرم نظرسنجی محقق ساخته پس از اطمینان از روایی (توسط خبرگان) و پایایی ابزار (a=0.79) استفاده شد. کلیه منشی ها, کارکنان درمانی, نگهبانان و مدیران درمانگاه به صورت تمام شماری وارد مطالعه شدند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های آماری تی و آنووا تحلیل شد.نتایج: یافته ها نشان داد بیشترین میزان شکایات مراجعین, مربوط به برخورد نامناسب کارکنان بود (55 فقره شکایت برابر با 35.5%). ضمنا بیشترین تعداد کارکنان حاضر نیز متقاضی برگزاری دوره «مهارت های ارتباطی در محیط کار» بودند. همچنین بین میانگین امتیازات دو دوره آموزشی مدیریت استرس (P<0.001) و مدیریت زمان (P=0.004) در دو گروه جنسی, تفاوت آماری معنی دار وجود داشت. به علاوه بین پست سازمانی شرکت کنندگان حاضر با میانگین امتیاز دوره های مدیریت استرس (P=0.002), مدیریت زمان (P=0.001) و مهارت حل مساله (P=0.004) نیز تفاوت آماری معنادار مشاهده شد.نتیجه گیری: با توجه به جوان بودن نیروهای حاضر, سال های زیاد باقیمانده از عمر خدمت مفید این افراد و اهمیت برخورد این کارکنان به عنوان صف اول ارائه خدمت با بیماران, ضروری است در راستای نهادینه نمودن اهداف کلان نظام سلامت و جلب رضایت گیرندگان خدمت و با هدف توانمندسازی این گروه, توجه ای همه جانبه به تهیه بسته آموزشی ضمن خدمت معطوف شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    براتی، امید، باستانی، پیوند، و ابهری، شهاب الدین. (1393). نیازسنجی آموزشی کارکنان ارائه دهنده خدمت در بخش سرپایی: مورد مطالعه درمانگاه مطهری و امام رضا (ع) شهر شیراز. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 5(4)، 37-44. SID. https://sid.ir/paper/249918/fa

    Vancouver: کپی

    براتی امید، باستانی پیوند، ابهری شهاب الدین. نیازسنجی آموزشی کارکنان ارائه دهنده خدمت در بخش سرپایی: مورد مطالعه درمانگاه مطهری و امام رضا (ع) شهر شیراز. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1393؛5(4):37-44. Available from: https://sid.ir/paper/249918/fa

    IEEE: کپی

    امید براتی، پیوند باستانی، و شهاب الدین ابهری، “نیازسنجی آموزشی کارکنان ارائه دهنده خدمت در بخش سرپایی: مورد مطالعه درمانگاه مطهری و امام رضا (ع) شهر شیراز،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 5، no. 4، pp. 37–44، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249918/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button