مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,274
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان انطباق مولفه های سازمان یادگیرنده بر اساس مدل مارکوارت در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران: تاملی بر نظرات کتابداران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 مقدمه: در سازمان های اجتماعی, نیاز به یادگیری از اهمیت بسیاری برخوردار است, زیرا محیط خارجی در حال تغییر است و از آنجا که محیط داخلی نیز اساسا بی ثبات است, یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده بیش از پیش حیاتی به نظر می رسد. بر این اساس, هدف پژوهش حاضر, بررسی میزان انطباق مولفه های سازمان یادگیرنده بر اساس مدل مارکوارت در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه کتابداران بود.مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر, توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه کتابداران کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران بود (به تعداد 50 نفر). با توجه به تعداد اندک جامعه, کلیه آنها مورد پژوهش قرار گرفتند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. برای بررسی روایی ابزار پژوهش, چند نسخه از پرسشنامه توسط یک استاد و دو نفر متخصص مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی ابزار پژوهش, 0.92 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها, از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و فریدمن استفاده شد.نتایج: نتایج پژوهش نشان داد میانگین مولفه های پویایی یادگیری, تحول سازمانی, توانمندسازی, مدیریت دانش و کاربرد فناوری در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران به ترتیب 2.65, 2.58, 2.54, 2.63 و 2.52 بود, بنابراین تمامی مولفه های سازمان یادگیرنده در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطحی ضعیف قرار داشتند.نتیجه گیری: برای تبدیل شدن به سازمانی یادگیرنده, لازم است که مدیران و متولیان این کتابخانه ها به مواردی از قبیل ارتباطات بازتر بین مدیران و کارکنان, ایجاد فرهنگ کار تیمی, تغییر در چشم انداز ها و راهبردهای سازمان و غیره بیش از پیش توجه داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظرزاده زارع، محسن، ابیلی، خدایار، اسکروچی، رامتین، و عباسی، حبیبه. (1393). میزان انطباق مولفه های سازمان یادگیرنده بر اساس مدل مارکوارت در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران: تاملی بر نظرات کتابداران. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 5(4)، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/249917/fa

    Vancouver: کپی

    نظرزاده زارع محسن، ابیلی خدایار، اسکروچی رامتین، عباسی حبیبه. میزان انطباق مولفه های سازمان یادگیرنده بر اساس مدل مارکوارت در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران: تاملی بر نظرات کتابداران. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1393؛5(4):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/249917/fa

    IEEE: کپی

    محسن نظرزاده زارع، خدایار ابیلی، رامتین اسکروچی، و حبیبه عباسی، “میزان انطباق مولفه های سازمان یادگیرنده بر اساس مدل مارکوارت در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران: تاملی بر نظرات کتابداران،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 5، no. 4، pp. 1–11، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249917/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button