مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

816
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت های دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شیراز در مورد شاخص های ارزشیابی استاد در دروس نظری در سال تحصیلی 1390-1389

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 36

چکیده

 مقدمه: هدف از ارزشیابی اساتید بهبود نحوه تدریس و ارتقای اثربخشی آن است. در این مطاله مهمترین شاخص هایی که یک دانشجو در ارزیابی استاد مدنظر قرار می دهد, در بین دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شیراز مورد مطالعه قرار گرفته است.مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی- مقطعی است که در سال تحصیلی 90-1389 به صورت سرشماری بر روی کلیه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شیراز (376 نفر) انجام شد. ابزار سنجش, پرسشنامه ای روا و پایا با تعداد 40 سوال و مشتمل بر سه بخش بود که طبق فرم ارزشیابی دانشجویان از اساتید توسط مرکز مطالعات و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تهیه شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید دانشگاه و پایایی آن با استفاده ازآلفای کرونباخ, 0.89 ارزیابی شد. داده های به دست آمده با نرم افزار SPSS نسخه 16 و با آزمون تحلیل واریانس رتبه ای فریدمن, تجزیه و تحلیل شد.نتایج: از نظر دانشجویان مهمترین شاخص ها در ارزشیابی استاد در حیطه ویژگی های فردی استاد, مهارت های تدریس, مهارت های ارزشیابی از و رعایت اصول و قوانین آموزشی قرار داشتند. تفاوت میانگین نمرات در تمام بخش ها به جز حیطه مهارت های استاد در ارزیابی دانشجو از لحاظ آماری معنی دار بود (p-value<0.001). همچنین دانشجویان, فاکتورهایی چون وضعیت اخلاقی استاد, میزان دشواری امتحانات و زمان تکمیل پرسشنامه ارزشیابی را در ارزشیابی خود از استاد تاثیرگذار دانستند. (p-value<0.001)نتیجه گیری: هر چند بین دیدگاه های دانشجویان اختلاف نظرهایی وجود دارد اما شاخص های مورد نظر دانشجویان در این پژوهش می تواند برای طراحی, تهیه و تدوین یک پرسشنامه روا و پایا در ارزشیابی اساتید مورد استفاده قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشاوری نیا، مریم، لوایی مشهدی، فاطمه، بذرافکن، لیلا، و سوادی، نجمه. (1393). اولویت های دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شیراز در مورد شاخص های ارزشیابی استاد در دروس نظری در سال تحصیلی 1390-1389. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 5(4)، 28-36. SID. https://sid.ir/paper/249912/fa

    Vancouver: کپی

    مشاوری نیا مریم، لوایی مشهدی فاطمه، بذرافکن لیلا، سوادی نجمه. اولویت های دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شیراز در مورد شاخص های ارزشیابی استاد در دروس نظری در سال تحصیلی 1390-1389. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1393؛5(4):28-36. Available from: https://sid.ir/paper/249912/fa

    IEEE: کپی

    مریم مشاوری نیا، فاطمه لوایی مشهدی، لیلا بذرافکن، و نجمه سوادی، “اولویت های دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شیراز در مورد شاخص های ارزشیابی استاد در دروس نظری در سال تحصیلی 1390-1389،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 5، no. 4، pp. 28–36، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249912/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button