زمینه و هدف در مطالعات زبانی، جهت بررسی نحوی سازماندهی مفاهیم در واژگان ذهنی و نیز چگونگی رشد معنای کلمه از تکلیف تعریف واژه استفاده می شود. هدف از مطالعه حاضر، مرور نتایج تحقیقاتی است که روند رشد مفاهیم و سازماندهی آن ها را با استفاده از تکلیف تعریف واژه بررسی کرده اند.روش بررسی با استفاده از کلیدواژه های word defention, defenition skills, children مقالات منتشرشده در این مورد، در پایگاه های داده های معتبر همچون ASHA،Pubmed ،Elsevier ،Google Scholar ،Springer ، Science Direct و بانک های اطلاعاتی داخل کشور در بازی زمانی سال های 1980 تا 2014 مورد بررسی قرار گرفت.نتیجه گیری در تکلیف تعریف واژه از کودک خواسته می شود، واژه هایی را تعریف کند. پاسخ هایی که در این تکلیف بیان می شود، بر اساس صورت و محتوا نمره دهی می شود. سن، آگاهی فرازبانی و داشتن سواد، عوامل موثر در ارائه بهترین نوع تعریف هستند. با افزایش سن، روند رشد تعریف اسامی از پاسخ های عینی و عملکردی به سمت پاسخ های انتزاعی تر و مفهومی تر پیش رفته و میزان استفاده از اصطلاحات سرشاخه ای افزایش می یابد. چنین گذاری نشان دهنده این است که با افزایش سن، مفاهیم به صورت سلسله مراتبی و شبکه ای از ارتباطات سازمان دهی می شوند و سرشاخه با سطوح پایین تر ارتباط دارد.