مقدمه: ارائه درس اخلاق اسلامی با رویکرد سلامت محور در دانشگاه های علوم پزشکی علاوه بر توجه به نیاز حرفه ای دانشجویان علوم پزشکی می تواند منشا پویایی و کارامدی بیشتر این درس گردد. هدف این مطالعه بررسی امکان پذیری و ضرورت ارائه درس اخلاق اسلامی با رویکرد به مباحث حوزه سلامت و حرفه پزشکی و ارائه سرفصل های پیشنهادی سلامت محور برای این درس است.روش کار: این پژوهش کاربردی و با رویکرد کیفی در سال تحصیلی 1400-1399در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام گرفت. جامعه آماری 22 نفر از مدرسان درس اخلاق اسلامی، کارشناسان حوزه معارف اسلامی و متخصصان حوزه سلامت و آشنای به مباحث حوزه معارف بودند. ابزار مطالعه، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی و پایایی آن مورد تایید کارشناسان قرار گرفت.نتایج: تمامی شرکت کنندگان ارائه درس اخلاق اسلامی با رویکرد به حرفه پزشکی را به حسب اهداف، سرفصل ها، ابعاد چهارگانه سلامت و پیشینه آن امری ممکن؛ و ارائه آن برای دانشجویان علوم پزشکی لازم و مفید دانسته و ضمن ارائه مستندات و دلایل، سرفصل ها و موضوعات با این رویکرد را پیشنهاد نمودند.نتیجه گیری: ارائه درس اخلاق اسلامی با رویکرد به مباحث حوزه سلامت نه تنها امری ممکن بلکه ضرورت داشته و توجه به نیاز حرفه ای دانشجویان رشته های علوم پزشکی خواهد بود. علاوه بر این منشا پویایی و کارآمدی این درس و توجه به مباحث بین رشته ای حوزه سلامت و معارف اسلامی نیز می شود.