این پژوهش به جستجوی ردِ پای «فمینیسم عامه پسند» در محتواهای بهاشتراکگذاشتهشده از سوی کنشگران ایرانی حوزه زنان در بستر رسانه های اجتماعی می پردازد. به این منظور، به تحلیل کیفی محتوای نمونه های استخراج شده از حساب کاربری پُربازدید چهار کنشگر حوزه زنان در اینستاگرام پرداخته، و کوشیدهایم با شناسایی مسائل پربسامد و برجستهشده حوزه زنان و جنسیت در این محتواها، چگونگی پرداختن به این مسائل، و راهکارهای پیشنهادشده برای آنها، به این پرسش پاسخ دهیم که آیا این متون نشان دهنده وجود گرایش به فمینیسم عامه پسند نزد کنشگران ایرانی فعال در حوزه زنان هستند یا خیر. بر اساس یافتههای پژوهش، محتواهای به اشتراکگذاشتهشده و کنش گری کنشگران مورد مطالعه، دارای ویژگیهایی چون درگیری در حلقه بازخوردها، تمرکز افراطی بر بدن زنان، ارائه نسخه ای زیبایی سازی شده از فمینیسم، و گاه پیشنهاد راهکارهای ساده سازی شده و فردگرایانه برای حل نابرابری های مبتنی بر جنسیت هستند. همچنین نشان داده شده است که گرچه کنش گری دیجیتال فعالان مورد مطالعه می تواند به مشاهده پذیری مسائل به حاشیه رانده شده زنان ایرانی کمک کند، این کنش گری بیش از همه در راستای ایجاد سرمایه اجتماعی برای کنشگران بوده است. به علاوه، نتیجه مطالعه نشان میدهد که برخی پویش ها و کنشگری های فعالان مورد مطالعه را می توان ذیل فرایند قدرتگرفتن فمینیسم عامه پسند و محبوبیت آن در مباحثات عمومی ساخته شده در فضای مجازی ایران حول مسائل زنان به شمار آورد.