Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    47-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    482
  • دانلود: 

    696
چکیده: 

توسعه فناوری پهپاد، بخش مهمی از راهبرد توسعه صنایع دفاعی ایران است. هدف این مقاله شناخت وضعیت نظام نوآوری فنآورانه پهپاد ایران در شرایط کنونی است. پرسشهای پژوهشی آن بدین قرار است: پیکره بندی ساختاری نظام نوآوری فناورانه پهپاد در ایران چگونه است؟ پویایی کارکردهای نظام به چه نحوی است؟ نحوه تعاملات ارکان ساختاری و کارکردهای نظام به چه ترتیبی می باشد و نقاط ضعف/قوت و شکستهای نظام در کجاست؟ انگاره نظری این پژوهش، نظام نوآوری فناورانه است. روش کسب اطلاعات، بانکهای اطلاعاتی شرکتهای مرتبط، مصاحبه های عمیق با صاحب نظران و پرسشنامه بوده است. مهمترین یافته های پژوهشی عبارتند از اینکه «کارکرد شکل گیری بازار» قوی ترین کارکرد نظام نوآوری فناورانه پهپاد در ایران است. بر عکس، «کارکرد انتشار دانش» ضعیف ترین کارکرد و مهم ترین عامل شکست این نظام است. شکست این دو کارکرد نتیجه دو مساله ساختاری است: اول، شکست شبکه قوی نظام نوآوری در بخش دفاعی، دوم، شکست شبکه ضعیف در کل نظام نوآوری در ایران که تعاملات میان بخش دفاعی و غیردفاعی تنها در سطوح پایین پشتیبانی می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 482

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 696 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    73-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    637
  • دانلود: 

    563
چکیده: 

شرکت های دانش بنیان به دلیل دانش محور بودن، باید توجه بیشتری به چالش های موجود در فرآیند توسعه محصولات جدید داشته باشند. با توجه به اهمیت این شرکت ها در توسعه اقتصاد کشورها، این تحقیق فرآیند توسعه این شرکت ها را بررسی نموده است. در ابتدا با استفاده از تکنیک دیمتل روابط میان عوامل اثرگذار بر زمان فاز رشد و میزان اهمیت هر یک از آن ها مشخص شد. نتایج نشان داد سه عامل الزامات مشتری، دوبار ه کاری و تاخیرهای موجود بین فازهای مختلف مهمترین عوامل موثر بر زمان در فاز رشد است. این عوامل بیشترین تاثیر را بر افزایش زمان و هزینه در فرآیندهای شرکت های دانش بنیان دارند و اشتراک دانش بیشترین اثرگذاری را بر الزامات مشتری و دوباره کاری دارد. بنابراین مدیریت دانش صحیح و به دنبال آن اشتراک دانش، به عنوان عاملی جهت بهبود در الزامات و دوباره کاری های موجود در فاز رشد که اثر مستقیم در افزایش زمان و هزینه فرآیند دارد، ضروری است. همچنین نتایج دیمتل نشان داد میزان پیچیدگی محصول جدید بیشترین تاثیر را بر تاخیرهای ورود از یک مرحله به مرحله دیگر در فاز رشد دارد زیرا افزایش پیچیدگی ها هماهنگی بیشتری را می طلبد. در ادامه با رسم مدل پویای فرآیند توسعه، نحوه اثرگذاری هریک از عوامل در فاز رشد بطور دقیق نشان داده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 637

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 563 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    103-132
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    406
  • دانلود: 

    528
چکیده: 

فناوری مهترین نیروی شکل دهنده ی محیط بازاریابی است. شهرت فناوری زیرمجموعه ی از شهرت کلی شرکت است و به تخصص فنی و توانایی شرکت اشاره دارد. شرکت ها در صورت تمایل به ماندن در محیط رقابتی ناپایدار بازار باید خود را با تغییرات سریع فناوری وفق دهند و نوآوری مستمر را دنبال کنند. لذا در این تحقیق سعی شده، عوامل تاثیرگذار بر ارتقای شهرت فناوری و تأثیر آن بر عملکرد کسب وکار بررسی شود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و برحسب روش، توصیفی از نوع همبستگی است. با روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 104 شرکت در پارک علم و فناوری شهر یزد به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج بیانگر این است که مهارت های انسانی، گرایش برند و سرمایه اجتماعی داخلی بر ارتقای شهرت فناوری تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، 33درصد تغییرات شهرت فناوری با رفتارگرایش برند تبیین می شود. رفتارگرایش برند به نوبه خود با 20درصد هنجارگرایش برند و 50 درصد آثار گرایش برند توصیف می گردد. به منظور افزایش رفتارگرایش برند از طریق ارزش گرایش برند باید بر متغیر میانجی هنجارگرایش برند تأکید گردد. از سوی دیگر، به منظور ارتقای کسب وکار از طریق شهرت فناوری باید بر عملکرد بازاریابی و عملکردمشتری تأکید گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 406

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 528 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    133-159
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    530
  • دانلود: 

    595
چکیده: 

به کارگیری فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری موجب تحول در فعالیت های اقتصادی و بانکی شده است چنانچه خدمات بانکداری اینترنتی مورد استقبال مشتریان قرار نگیرد، انجام سرمایه گذاری های جدید در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، برای بانک ها توجیه نداشته و باعث اتلاف سرمایه و منابع می شود. در این میان بانک ها باید با بکار بردن نظریه های مربوط به پذیرش تکنولوژی، شرایط را برای ترویج استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی در بین مشتریان مهیا نمایند. این مطالعه به دنبال آن است به بررسی تأثیر باورهای مبتنی بر کارایی و نظریه ی انتشار نوآوری بر باورهای مبتنی بر پذیرش بانکداری اینترنتی در مشتریان بانک صادرات مشهد بپردازد. روش تحقیق، توصیفی-پیمایشی بوده و داده ها از طریق پرسشنامه ای با طیف 5 گزینه ای لیکرت که شامل 36 سؤال بود، جمع آوری گردید. جامعه ی آماری، مشتریان بانک صادرات در شهر مشهد که با بانکداری اینترنتی آشنا هستند می باشند. حجم نمونه 384 نفر است که به تصادف از بین مشتریان انتخاب شده اند. تجزیه وتحلیل اطلاعات با روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار آموس انجام شد. نتایج نشان می دهد که تنوع و شهود بر سهولت استفاده ی ادراک شده و سودمندی ادراک شده اثر مثبت معنادار دارند. همچنین اثر سازگاری و مزیت نسبی بر نگرش کاربر در استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی تائید شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 530

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 595 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    161-185
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    526
  • دانلود: 

    516
چکیده: 

انتخاب تکنولوژی سبز عاملی تأثیر گذار در مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. یکی از نگرانی ها، بحث آلودگی های زیست محیطی است. صنعت سیمان به عنوان پایه توسعه کشور و با داشتن منافع اقتصادی، یکی از مراجع مهم آلودگی محیط زیست می باشد. مصرف انرژی حاصل از سوخت های فسیلی و تولید بیش از حد گازهای گلخانه ای در مراحل تولید سیمان، از نقاط ضعف این صنعت می باشد. هدف این پژوهش، ارائه یک مدل ارزیابی و انتخاب تکنولوژی سبز در بخش خنک کن های کلینکر در صنعت سیمان ایران است. در این راستا، ابتدا با مطالعه پژوهش های پیشین و ادغام آن با نظرات خبرگان این حوزه، مدل انتخاب تکنولوژی سبز معرفی خواهد شد. سپس، با مطالعه سیستم تولید سیمان، بخش خنک کن کلینکر به عنوان بخش مورد مطالعه انتخاب شد. همچنین تکنولوژی های مورد استفاده در آن مورد مطالعه قرار گرفت. در گام بعد، با استفاده از روش های آنتروپی شانون و ویکور خاکستری به ارزیابی و رتبه بندی تکنولوژی های سبز پرداخته شد. که در نهایت، منجر به انتخاب تکنولوژی سبز خواهد شد. افزون بر این به جای استفاده از متغیرهای زبانی و اعداد قطعی از اعداد خاکستری سه پارامتره استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 526

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 516 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button