مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

408
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تأثیرگذار بر ارتقای شهرت فناوری و نقش آن بر عملکرد کسب وکار شرکت

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 132

چکیده

 فناوری مهترین نیروی شکل دهنده ی محیط بازاریابی است. شهرت فناوری زیرمجموعه ی از شهرت کلی شرکت است و به تخصص فنی و توانایی شرکت اشاره دارد. شرکت ها در صورت تمایل به ماندن در محیط رقابتی ناپایدار بازار باید خود را با تغییرات سریع فناوری وفق دهند و نوآوری مستمر را دنبال کنند. لذا در این تحقیق سعی شده, عوامل تاثیرگذار بر ارتقای شهرت فناوری و تأثیر آن بر عملکرد کسب وکار بررسی شود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف, کاربردی و برحسب روش, توصیفی از نوع همبستگی است. با روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 104 شرکت در پارک علم و فناوری شهر یزد به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج بیانگر این است که مهارت های انسانی, گرایش برند و سرمایه اجتماعی داخلی بر ارتقای شهرت فناوری تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین, 33درصد تغییرات شهرت فناوری با رفتارگرایش برند تبیین می شود. رفتارگرایش برند به نوبه خود با 20درصد هنجارگرایش برند و 50 درصد آثار گرایش برند توصیف می گردد. به منظور افزایش رفتارگرایش برند از طریق ارزش گرایش برند باید بر متغیر میانجی هنجارگرایش برند تأکید گردد. از سوی دیگر, به منظور ارتقای کسب وکار از طریق شهرت فناوری باید بر عملکرد بازاریابی و عملکردمشتری تأکید گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی نسب، سیدمحمد، و ماه آورپور، فهیمه. (1397). عوامل تأثیرگذار بر ارتقای شهرت فناوری و نقش آن بر عملکرد کسب وکار شرکت. مدیریت توسعه فناوری، 5(4 )، 103-132. SID. https://sid.ir/paper/260231/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی نسب سیدمحمد، ماه آورپور فهیمه. عوامل تأثیرگذار بر ارتقای شهرت فناوری و نقش آن بر عملکرد کسب وکار شرکت. مدیریت توسعه فناوری[Internet]. 1397؛5(4 ):103-132. Available from: https://sid.ir/paper/260231/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد طباطبایی نسب، و فهیمه ماه آورپور، “عوامل تأثیرگذار بر ارتقای شهرت فناوری و نقش آن بر عملکرد کسب وکار شرکت،” مدیریت توسعه فناوری، vol. 5، no. 4 ، pp. 103–132، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260231/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button