Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

527
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

586
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر باورهای مبتنی بر کارایی و نظریه انتشار نوآوری بر باورهای مبتنی بر پذیرش بانکداری اینترنتی

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 159

چکیده

 به کارگیری فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری موجب تحول در فعالیت های اقتصادی و بانکی شده است چنانچه خدمات بانکداری اینترنتی مورد استقبال مشتریان قرار نگیرد, انجام سرمایه گذاری های جدید در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات, برای بانک ها توجیه نداشته و باعث اتلاف سرمایه و منابع می شود. در این میان بانک ها باید با بکار بردن نظریه های مربوط به پذیرش تکنولوژی, شرایط را برای ترویج استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی در بین مشتریان مهیا نمایند. این مطالعه به دنبال آن است به بررسی تأثیر باورهای مبتنی بر کارایی و نظریه ی انتشار نوآوری بر باورهای مبتنی بر پذیرش بانکداری اینترنتی در مشتریان بانک صادرات مشهد بپردازد. روش تحقیق, توصیفی-پیمایشی بوده و داده ها از طریق پرسشنامه ای با طیف 5 گزینه ای لیکرت که شامل 36 سؤال بود, جمع آوری گردید. جامعه ی آماری, مشتریان بانک صادرات در شهر مشهد که با بانکداری اینترنتی آشنا هستند می باشند. حجم نمونه 384 نفر است که به تصادف از بین مشتریان انتخاب شده اند. تجزیه وتحلیل اطلاعات با روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار آموس انجام شد. نتایج نشان می دهد که تنوع و شهود بر سهولت استفاده ی ادراک شده و سودمندی ادراک شده اثر مثبت معنادار دارند. همچنین اثر سازگاری و مزیت نسبی بر نگرش کاربر در استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی تائید شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عشوری کیوانی، مریم، فکورثقیه، امیرمحمد، و ملک زاده، غلامرضا. (1397). تأثیر باورهای مبتنی بر کارایی و نظریه انتشار نوآوری بر باورهای مبتنی بر پذیرش بانکداری اینترنتی. مدیریت توسعه فناوری، 5(4 )، 133-159. SID. https://sid.ir/paper/260228/fa

    Vancouver: کپی

    عشوری کیوانی مریم، فکورثقیه امیرمحمد، ملک زاده غلامرضا. تأثیر باورهای مبتنی بر کارایی و نظریه انتشار نوآوری بر باورهای مبتنی بر پذیرش بانکداری اینترنتی. مدیریت توسعه فناوری[Internet]. 1397؛5(4 ):133-159. Available from: https://sid.ir/paper/260228/fa

    IEEE: کپی

    مریم عشوری کیوانی، امیرمحمد فکورثقیه، و غلامرضا ملک زاده، “تأثیر باورهای مبتنی بر کارایی و نظریه انتشار نوآوری بر باورهای مبتنی بر پذیرش بانکداری اینترنتی،” مدیریت توسعه فناوری، vol. 5، no. 4 ، pp. 133–159، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260228/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا