Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    9-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    579
  • دانلود: 

    707
چکیده: 

صنعت گردشگری، یکی از صنایع متنوع، بزرگ و با رشد بالا است که مهم ترین منبع درآمدی و عامل ایجاد فرصت های شغلی در بسیاری از کشورها به شمار می رود و نیزاز جمله پایه های اصلی اقتصاد جهانی محسوب می شود. بر این اساس، بررسی عوامل تأثیرگذار بر آن در مباحث اقتصادی از اهمیت بسزایی برخوردار شده است. بدین منظور، در پژوهش حاضربا استفاده از داده های تابلویی و به روش گشتاورهای تعمیم یافته، تأثیر پنج نهاده نوآوری ملی شامل نهادها، سرمایه انسانی، زیرساخت ها، پیچیدگی بازار و پیچیدگی کسب وکار و دو ستاده نوآوری ملی شامل ستاده­ های دانش و فناوری و ستاده ­ های خلاقانه بر توسعه صنعت گردشگری در 20 کشور منتخب جهان طی دوره 2007 الی 2017 بررسی شده است. نتایج برآوردی نشان داد تأثیر کلیه نهاده ها و ستاده­ های نوآوری ملی بر توسعه صنعت گردشگری مثبت و معنادار است؛ اما ضریب تخمینی نهاده ها از سایر ابعاد، بزرگ ترو ضریب تخمینی پیچیدگی بازار از سایر ابعاد، کوچک تراست. همچنین، تأثیر متغیرهای کنترلی سرمایه طبیعی، جهانی شدن، ثبات سیاسی و نرخ ارز واقعی بر توسعه صنعت گردشگری مثبت و معناداراست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 579

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 707 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    37-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    905
  • دانلود: 

    839
چکیده: 

امروزه اکثر مشتریان، فناوری پیشرفته اطلاعات و ارتباطات را نه تنها برای برقراری ارتباط با آشنایان، بلکه به منظور ایجاد ارتباط با کسب وکار مورد علاقه خود نیز بکار می گیرند. بعلاوه، فناوری اطلاعات و ارتباطات مسیر بنگاه ها را به بازارهای جدید هموار ساخته و میزان موفقیت سازمان از طریق بسترهای دیجیتال را افزایش می دهد؛ بنابراین، مدل های فعلی کارآفرینی سازمانی پاسخگوی نیاز سازمان های فناوری­ بنیان نبوده و ضروری است در فضای کسب وکار پویای امروز، کارآفرینی هایی بروز پیدا کنند که عوامل متأثر از فناوری های پیشرفته، در آن ها مدنظر قرار گرفته باشند. این پژوهش، مدلی مفهومی برای کارآفرینی سازمانی فناورانه (کارآفرینی فناورانه در سازمان ها) با رویکرد کسب وکارهای الکترونیک ارائه می کند تا موجب افزایش سودآوری سازمان ها از طریق به کارگیری هوش تجاری منتج از تحلیل داده های بزرگ و اتخاذ تصمیمات دقیق شود. پژوهش حاضر از منظر هدف، در زمره تحقیقات «اکتشافی کاربردی» و به لحاظ روش، جزء مطالعات «کیفی» به­ شمار می رود. با مطالعه ادبیات و پیشینه پژوهش، عوامل تأثیرگذار بر کارآفرینی سازمانی فناورانه با تأکید بر کسب وکارهای الکترونیک شناسایی و با چهار گام دلفی، توسط 20 نفر از خبرگان این حوزه ها مورد غربالگری قرار گرفت و در نهایت، مدلی مفهومی با 15 عامل مؤثر بر کارآفرینی فناورانه در سازمان ها ارائه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 905

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 839 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    63-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    608
  • دانلود: 

    797
چکیده: 

توسعه نرم افزارهای کاربردی مختلف با ویژگی های بازی وارسازی، روند جدیدی را در دنیای تجارت به وجود آورده است. با افزایش تعداد کسب وکار هایی که تکنیک های بازی وارسازی را برای افزایش تعامل با مشتری به­ کار می گیرند، این پدیده به تکنیکی نوظهور در تجارت تبدیل شده است. با وجود این روند رو به رشد، ادبیات بازاریابی همچنان با کمبود مدل هایی مواجه است که استفاده از بازی وارسازی را در زمینه درک مشتریان از یک نوآوری تحول آفرین و پذیرش آن توضیح دهند. هدف این پژوهش، بررسی قصد پذیرش نرم افزار کاربردی پرداخت موبایلی در چارچوب مدلی یکپارچه برگرفته از مدل پذیرش نوآوری دیویس و تئوری نوآوری تحول آفرین کریستنسن با افزودن متغیر بازی وارسازی است. پژوهش حاضر، بر مبنای هدف از نوع کاربردی و ازنظر روش، توصیفی-همبستگی است. با توجه به شرط حجم نمونه در معادلات ساختاری (5 تا 15 برابر سؤالات پرسشنامه)، با نمونه گیری خوشه ای از 5 دانشکده دانشگاه گیلان 211 پرسشنامه به صورت حضوری جمع آوری شد. بررسی فرضیه ها نیز در قالب مدل معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار "اسمارت پی ال اس" انجام شد. نتایج نشان داد بازی وارسازی در کنار سایر متغیرهای مدل پذیرش فناوری دیویس تأثیر قابل توجهی در پذیرش نرم افزارهای کاربردی پرداخت موبایلی به عنوان یک نوآوری تحول آفرین ایفا می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 608

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 797 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

محمدهاشمی زهرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    91-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    392
  • دانلود: 

    663
چکیده: 

بنگاه های کوچک و متوسط فناور اغلب به عنوان منبع مهم ایجاد فرصت های شغلی فناورانه محسوب شده و به همین علت نیز مورد حمایت دولت ها قرار می گیرند. بررسی پاسخ رفتاری بنگاه های حمایت شده، ابزار مهمی به منظور یادگیری سیاستی است. این پژوهش، تغییرات نیروی انسانی تحقیق و توسعه بنگاه های دانش بنیان را قبل و بعد از دریافت ترکیب های مختلف از ابزارهای سیاستی معافیت مالیاتی، تسهیلات توسعه فناوری و تسهیلات تجاری سازی، در دو دسته از شرکت های دانش بنیان کوچک و متوسط (کمتر از 50 نفر) و شرکت های دانش بنیان بزرگ (50 نفر و بیشتر) مقایسه و تحلیل نموده است. نتایج نشان داد که بنگاه های دانش بنیان کوچکی که دریافت کننده یک یا هر دو تسهیلات توسعه فناوری و تجاری سازی بوده اند، توانسته اند نیروی انسانی تحقیق و توسعه را افزایش دهند؛ درحالی که در بنگاه های بزرگ دانش بنیان هیچ کدام از ترکیب های ابزارهای حمایتی تأثیر معناداری بر افزایش نیروی انسانی تحقیق و توسعه نداشته است. در حوزه ارزیابی شاخص های عملکردی در سطح بنگاه، این پژوهش اولین مطالعه ای در ایران است که از روش طرح عاملی برای ارزیابی اثر سیاست ها استفاده و تأثیر متقابل ابزارها را بر جذب منابع انسانی تحقیق و توسعه بررسی نموده است. مهم ترین مزیت این روش این است که اثرات پارامترها به همراه اهمیت نسبی و نحوه تعامل آن ها با یکدیگر مشخص می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 663 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    125-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    433
  • دانلود: 

    837
چکیده: 

کسب و حفظ وفاداری مشتری، چالش اساسی در بازارهای به شدت رقابتی است. فرصت طلبی فناورانه، به عنوان یک قابلیت سازمانی می تواند شرکت ها را در پیمایش فعال بازارها، شناسایی و درک نیازهای مشتری و پاسخگویی به آن ها یاری رساند و درنتیجه، با ایجاد اعتماد در مشتری زمینه وفاداری آن ها را فراهم سازد. همچنین پذیرش و خرید این نوآوری ها از سوی مشتریانی که به شرکت اعتماد بالاتری دارند نیز، بیشتر خواهد بود؛ موضوعاتی که در پژوهش­ های گذشته کمتر بدان پرداخته شده و یا اینکه نگاه منفی به بُعد فرصت طلبی شده است. ازاین رو، پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین فرصت طلبی فناورانه و وفاداری مشتری با توجه به نقش اعتماد مشتری در بازار گوشی تلفن همراه پرداخته است. نتایج پژوهش نشان می­ دهد که اعتماد به برند رابطه بین فرصت طلبی فناورانه و وفاداری مشتری را تعدیل نمی کند، بلکه ابعاد متغیر فرصت طلبی فناورانه (حساسیت نسبت به تغییرات فناوری و پاسخ دهی به تغییرات فناوری) از طریق افزایش اعتماد مشتری موجبات وفاداری رفتاری و نگرشی وی را فراهم می سازد. همچنین حساسیت نسبت به تغییرات فناوری بر وفاداری نگرشی مشتری اثر مستقیمی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 433

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 837 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    149-172
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    848
  • دانلود: 

    1234
چکیده: 

بستر فناوری اینترنت، راه اندازی و ایجاد کسب وکارهای کارآفرینانه دیجیتالی را ساده تر و سریع تر نموده است. پیاده­ سازی این نوع کسب وکارها در ایران کُند است و از طرفی تاکنون پژوهشی به صورت جامع عوامل موفقیت این نوع کسب وکارها را بررسی نکرده است؛ بنابراین، هدف کلی پژوهش حاضر شناسایی پیشران های موفقیت کارآفرینی دیجیتالی با روش کیفی فراترکیب است. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری داده ها از نوع پژوهش های کیفی به شمار می رود. برای شناسایی عوامل موفقیت کارآفرینی دیجیتالی به کمک روش فراترکیب، تعداد 311 مقاله بررسی شد که از میان آن ها 36 مقاله برای تجزیه وتحلیل نهایی استفاده شدند. در این پژوهش، ابتدا 28 شاخص موفقیت کارآفرینی دیجیتالی شناسایی و در 3 مقوله و 7 مفهوم طبقه بندی شدند. پس از استخراج شاخص ها با استفاده از روش کیفی فراترکیب، برای تعیین وزن شاخص ها از روش آنتروپی شانون، استفاده شد. نتیجه پژوهش نشان داد که شاخص نحوه بازاریابی و ارتباط با مشتریان در فضای مجازی با ضریب اهمیت 066/0 رتبه اول و شاخص های زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات و فرهنگ پذیرش کارآفرینی دیجیتالی در سازمان، رتبه های دوم و سوم را به عنوان عوامل مؤثر بر موفقیت کارآفرینی دیجیتالی به خود اختصاص می­ دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 848

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1234 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button