مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل فرصت طلبی فناورانه شرکت سامسونگ در بازار تلفن همراه با تاکید بر وفاداری و اعتماد مشتری

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 148

چکیده

 کسب و حفظ وفاداری مشتری, چالش اساسی در بازارهای به شدت رقابتی است. فرصت طلبی فناورانه, به عنوان یک قابلیت سازمانی می تواند شرکت ها را در پیمایش فعال بازارها, شناسایی و درک نیازهای مشتری و پاسخگویی به آن ها یاری رساند و درنتیجه, با ایجاد اعتماد در مشتری زمینه وفاداری آن ها را فراهم سازد. همچنین پذیرش و خرید این نوآوری ها از سوی مشتریانی که به شرکت اعتماد بالاتری دارند نیز, بیشتر خواهد بود؛ موضوعاتی که در پژوهش­ های گذشته کمتر بدان پرداخته شده و یا اینکه نگاه منفی به بُعد فرصت طلبی شده است. ازاین رو, پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین فرصت طلبی فناورانه و وفاداری مشتری با توجه به نقش اعتماد مشتری در بازار گوشی تلفن همراه پرداخته است. نتایج پژوهش نشان می­ دهد که اعتماد به برند رابطه بین فرصت طلبی فناورانه و وفاداری مشتری را تعدیل نمی کند, بلکه ابعاد متغیر فرصت طلبی فناورانه (حساسیت نسبت به تغییرات فناوری و پاسخ دهی به تغییرات فناوری) از طریق افزایش اعتماد مشتری موجبات وفاداری رفتاری و نگرشی وی را فراهم می سازد. همچنین حساسیت نسبت به تغییرات فناوری بر وفاداری نگرشی مشتری اثر مستقیمی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نکوئی زاده، مریم، و امینی، علیرضا. (1398). تحلیل فرصت طلبی فناورانه شرکت سامسونگ در بازار تلفن همراه با تاکید بر وفاداری و اعتماد مشتری. مدیریت توسعه فناوری، 7(3 )، 125-148. SID. https://sid.ir/paper/260268/fa

    Vancouver: کپی

    نکوئی زاده مریم، امینی علیرضا. تحلیل فرصت طلبی فناورانه شرکت سامسونگ در بازار تلفن همراه با تاکید بر وفاداری و اعتماد مشتری. مدیریت توسعه فناوری[Internet]. 1398؛7(3 ):125-148. Available from: https://sid.ir/paper/260268/fa

    IEEE: کپی

    مریم نکوئی زاده، و علیرضا امینی، “تحلیل فرصت طلبی فناورانه شرکت سامسونگ در بازار تلفن همراه با تاکید بر وفاداری و اعتماد مشتری،” مدیریت توسعه فناوری، vol. 7، no. 3 ، pp. 125–148، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260268/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button