Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1097
  • دانلود: 

    603
چکیده: 

با حرکت دانشگاه ها به سمت کارآفرین محور بودن، تحقیقات بسیار زیادی صورت گرفته، که بسیاری از آنان به صورت موازی انجام می شود، با داشتن یک شبکه ای از دانش و ارتباط ارگانیک بین شبکه ها، می توان زنجیره ای از دانش را در زمینه تحقیقات علوم دریایی ایجاد و ضمن حذف موازی کاری، دانش جدیدی در حوزه علوم دریایی خلق کرد. این مقاله یک مطالعه کیفی بوده که در دو مرحله صورت گرفته است، در مرحله اول پژوهشگران ضمن بررسی ادبیات شرکت های زایشی، با مطالعه اسناد، و مصاحبه با خبرگانی از واحدهای پارک علم و فناوری و متخصصان مدیریت دانش، به روش تکنیک مصاحبه باز و عمیق، با رویکرد اکتشافی بحث شبکه های زایشی دانش علوم دریایی را در شرکت های زایشی پژوهشی وابسته به دانشگاه های علوم دریایی را مورد بررسی قرار دادند، در مرحله دوم با اجرای فرآیند دلفی با در نظر گرفتن مدل سه شاخگی، مولفه های هر فاز شرکت های زایشی در ارتباط با شبکه های زایشی دانش علوم دریایی مشخص شدند. پس از اعتباربخشی ساختار مدل و کسب اطمینان از هماهنگی درونی آن با مراجعه به صاحبنظران، مدل نهایی تحقیق ارائه شد. با اجرای فرایند دلفی در دو مرحله، پس از حذف مولفه های با میانگین کمتر از عدد 3.5 در طیف لیکرت، تعداد 3 مولفه شکل گیری و پیدایش، 2 مولفه آزمایش فنی و تجاری تحقیقات، و 2 مولفه راه اندازی و توسعه، شرکت های زایشی تاثیرگذار بر شبکه های زایشی دانش، با ضریب کندال W=0.75 مورد توافق و اجماع صاحبنظران قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1097

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 603 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    13-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    716
  • دانلود: 

    706
چکیده: 

پژوهش حاضر، به مطالعه تصویرسازی ذهنی دانشجویان از سرمایه انسانی اعضای هیات علمی در دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش (N=940) نفر از دانشجویان بوده، با روش نمونه گیری طبقه ای-اختصاص متناسب، حجم نمونه با فرمول کوکران و خطای (0.05)، 274 انتخاب شد. گردآوری داده ها از پرسشنامه سرمایه انسانی (نادری)، استفاده شد. با روش روایی محتوایی، این پرسشنامه توسط متخصصان سرمایه انسانی تایید شد و پایایی آن (0.974)، بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون k-s، آزمون تی تک نمونه ای، تحلیل واریانس یک طرفه) استفاده شد. یافته ها نشان داد: 1- سرمایه انسانی اعضای هیات علمی در دانشکده مهندسی برق پایین تر از سطح متوسط اما در دانشکده مدیریت، پرواز و هوافضا در سطح متوسط و با میانگین نظری تفاوت معناداری ندارد. 2- میان دانشکده های دانشگاه شهید ستاری از نظر سرمایه انسانی اعضای هیات علمی تفاوت معناداری (0.004)، وجود دارد. 3- دانشگاههای ارتش جمهوری اسلامی ایران می تواند با برنامه ریزی آموزشی بر اساس الگوی سرمایه انسانی (نادری، 1390)، در زمینه مولفه های (توانمندی های شناختی، شایستگی های فراشناختی و مهارت های ارتباطی-عاطفی)، زمینه توسعه و ارتقاء سرمایه انسانی خود را بیش از پیش فراهم نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 716

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 706 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    28-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    633
  • دانلود: 

    643
چکیده: 

هدف این پژوهش ارائه ملاک های ارزیابی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) بود. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی، از نظر داده ها، پژوهشی کمی و کیفی از نظر نحوه اجرا، آمیخته می باشد. جامعه آماری پژوهش، کارکنان آموزشی و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) بود و کل جامعه به تعداد 108 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزارهای گردآوری داده ها در این پژوهش به صورت پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای طیف لیکرت برای بررسی معیارهای متناسب با مولفه های مستخرجه از ادبیات پژوهش بود. روایی ظاهری پرسشنامه پژوهش با مطالعه فردی و با نظر اساتید راهنما و مشاور و روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از نسبت روایی محتوا (CVI) و شاخص روایی محتوا (CVR) مورد بررسی و تصحیح قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی گردید، این مقدار برای پرسشنامه 0.97 تعیین گردید. در پردازش و تحلیل داده های گردآوری شده از نرم افزار SPSS و مدل سازی معادلات ساختاری، با استفاده از نرم افزار PLS استفاده شد. با اجرای روش های مذکور، پس از تجزیه و تحلیل داده ها در نهایت 17 مولفه و 64 ملاک برای ارزیابی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارائه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 633

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 643 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    43-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    832
  • دانلود: 

    581
چکیده: 

پیش نیاز وارد شدن به عرصه های نوین مدیریتی مستلزم گسترش و توسعه دید دانش آموختگان، بهبود نقش و مهارت آنان در توان کاری مورد نظر و افزایش دانش عمومی آنان به عنوان یک بستر اساسی در این آموزش هاست. در همین راستا هدف از انجام این پژوهش، تبیین نقش تعدیل کننده شرایط زمینه ای در کارآمدسازی نظام آموزش عالی بود. این پژوهش به روش کیفی انجام شد و 10 نفر از اساتید با سابقه آموزش به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گرد اوری اطلاعات مصاحبه بود، که در این پژوهش از مصاحبه نیمه ساختار یافته و انفرادی استفاده گردید. کفایت و موثق بودن پژوهش حاضر از طریق روایی اعضا بررسی و مورد تایید واقع شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از الگوی اسمیت انجام شد. نهایتا بر اساس تحلیل متن مصاحبه ها مجموعه ای از مضامین اولیه مشتمل بر تعاملات و دیپلماسی علمی، عوامل سیاسی- قانونی، مالی و ارزیابی طی فرایند کد گذاری باز استخراج شدند که به عنوان شرایط زمینه ای نقش تعدیل کننده در کارآمد سازی نظام آموزش عالی بویژه دانشگاه های دریایی ایران داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 832

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 581 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    59-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2723
  • دانلود: 

    625
چکیده: 

امروزه پیش بینی صحیح وضع هوا یکی از مهمترین مسایل در زندگی بشری می باشد. از دیدگاه اقتصادی، کاربران و سرمایه گذاران خصوصا دریانوردانی که در فعالیت های دریانوردی حضور دارند، همواره انتظار دارند نسبت به درستی پیش بینی هایی که دریافت کرده اند، توجیه شوند. یا به بیان دیگر بتوانند عملکرد سامانه های متفاوت پیش بینی را با هم مقایسه کنند. در این تحقیق به ارزیابی مدل های هواشناسی در پیش بینی بارش شمال کشور و ارزیابی اقتصادی آن پرداخته شده است. خروجی های مدل استفاده شده برای دوره ای زمانی 24، 48 و 72 ساعته بوده و داده های مشاهداتی بارش کمی نیز از اندازه گیری های ایستگاه های باران سنجی و همدیدی در داخل استان گلستان بدست آمد. نتایج نشان داد که پیش بینی مدل در دوره مورد مطالعه حدود 80 درصد موارد برای وقوع یا نبود بارش صحیح بوده است. همچنین در پیش بینی 24 ساعته بیشینه مقدار ارزش اقتصادی برای نسبت هزینه-ضرر 0.73 است، یعنی در صورت استفاده از پیش بینی این کاربر می تواند بیش از 73 درصد در هزینه خود صرفه جویی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2723

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 625 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    70-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    881
  • دانلود: 

    667
چکیده: 

برنامه ریزی مناسب اوقات فراغت و هدفمند نمودن این فرصت گران بها، موجبات نشاط و شادابی دانشجویان و توسعه جامعه را فراهم می نماید. هدف این پژوهش رابطه بین اجرای فوق برنامه های ورزشی با موفقیت ورزش قهرمانی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر بود. پژوهش حاضر از لحاظ روش، توصیفی- تحلیلی (همبستگی) محسوب می شود. جامعه آماری با لحاظ نمودن ضریب حفاظتی- امنیتی شامل دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر بوده که با استفاده حجم نمونه کوهن 320 نفر انتخاب شدند وبه طورتصادفی ساده به پرسشنامه 27 سوالی محقق ساخته با پایایی 0.87 پاسخ دادند. برای تجزیه وتحلیل رابطه متغیرها از آزمون اسپیرمن و همچنین برای محاسبه امتیازات قهرمانی مقام انفرادی و تیمی کسب شده از آزمون U من ویتنی و کروسکال والیس استفاده شد. دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) با تفاوت معنی داری، اثربخشی فعالیت های فوق برنامه دانشگاه خود را ارزیابی نمودند. همچنین بین این اثربخشی و کسب موفقیت در ورزش قهرمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود داشت. به نظر می رسد، تلاش در جهت اثربخشی فعالیت ورزشی فوق برنامه از طریق انتخاب مسوولین متخصص، توجه به علایق همه دانشجویان، ساخت و تجهیز امکانات و... موجب کسب موفقیت و در نتیجه افزایش سلامت، توسعه و تعالی دانشجویان می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 881

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 667 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button