Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1507
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1507

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 21
  • صفحات: 

    123-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    825
  • دانلود: 

    241
چکیده: 

هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر سطح مهارت الگوی آموزشی بر اکتساب، یادداری و انتقال مهارت سرویس بلند بدمینتون دانشجویان دختر دانشگاه تهران بوده است. بدین منظور 130 دانشجوی دوره کارشناسی به روش کاملا تصادفی انتخاب شده و در 3 گروه همگن از طریق انتصاب تصادفی قرار گرفتند. گروه اول، در شرایط الگوی در حال یادگیری (غیر ماهر)، گروه دوم در شرایط الگوی ماهر به مدت 6 روز متوالی در کوشش های اکتساب و سپس 72 ساعت بعد در آزمون یادداری و انتقال مهارت سرویس بلند بدمینتون شرکت کردند. گروه سوم (گروه گواه)، فقط در کوشش روز ششم، آزمون یادداری و انتقال شرکت کردند. پس از جمع آوری داده ها از روش های t وابسته و آنالیز واریانس یک طرفه با استفاده از نرم افزار SPSS:PC، تجزیه و تحلیل انجام شد. نتایج نشان داد مشاهده الگوی در حال یادگیری در مرحله یادداری تاثیر معنی داری بر اجرای سرویس بلند بدمینتون دارد (P<0.05) و هیچگونه تفاوت معنی داری بین اجرای گروه های تجربی در مرحله اکتساب و انتقال مهارت مشاهده نشد. در نتیجه می توان گفت در آموزش مهارت های حرکتی مشاهده الگوی در حال یادگیری، به اندازه مشاهده الگوی ماهر در عملکرد افراد موثر است. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 825

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 241 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 21
  • صفحات: 

    97-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    818
  • دانلود: 

    268
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر، بررسی سینماتوگرافیکی اصل زنجیره سینتیکی بر روی اجرای مشت است. روش اجرای مشت بدین شکل است که دست ضربه زننده مخالف پایی است که در جلو قرار داده شده است. در این تحقیق دو روش اجرا برای مشت مخالف یا معکوس در نظر گرفته شده بود: پرتاب دست به سمت جلو به دنبال شروع چرخش کمر به داخل، و شروع حرکت پرتابی به سمت جلو پس از شروع چرخش کامل کمر به سمت داخل (با تاخیر زمانی). دو روش اجرای ضربه زیر مجموعه الگوی حرکتی پرتاب ها می باشند که از قوانین مربوط به الگوی حرکتی پرتاب (اصل زنجیره سینتیکی) تبعیت می کند. تفاوت روش اجرای این دو ضربه در زمان بندی درگیری مفاصل و اندام ها در حین اجراست. بدین معنی که در اجرای هر یک از این دو روش، زمان درگیر شدن چرخش لگن و تنه نسبت به شروع حرکت دست متفاوت است. جهت اجرای ضربه برای این دو منظور، دو روش اجرای مشت به دو گروه 12 نفره که همگی مبتدی بودند، به مدت یک ترم آموزش داده شد. مدت آموزش 17 جلسه 5/1 ساعته بود و برای هر گروه موارد تمرینی یکسان در نظر گرفته شده بود. در پایان دوره آموزشی برای مقایسه این دو روش با یکدیگر، پارامترهای سینماتیک از طریق سینماتوگرافی دو بعدی از اجرای آزمودنی ها به عمل آمد که پارامترهای زمان، سرعت متوسط و شتاب متوسط به صورت مستقیم و نیرو، انرژی جنبشی و توان ضربه به صورت غیر مستقیم از تصاویر ویدیویی محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه های تحقیق، از روش آماری تست t و آلفای 05/0 استفاده شد که تفاوت معنی داری بین پارامترهای اندازه گیری شده به دست نیامد. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 818

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 268 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 21
  • صفحات: 

    5-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1351
  • دانلود: 

    245
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر، بررسی و مقایسه ترکیبات بدن، قدرت عضلانی، VO2max و توان بی هوازی وزنه برداران زبده با غیر ورزشکاران است. به همین منظور، 15 نفر از وزنه برداران زبده با میانگین سنی 3.24±24.6 سال و 15 نفر از افراد غیر ورزشکار با میانگین سنی 2.64±22.46 سال به صورت داوطلبانه انتخاب شدند. متغیر های اندازه گیری شده عبارت بودند از: قد، وزن، درصد چربی بدن، قدرت نسبی عضلات پاها، کمر و کمربند شانه، توان بی هوازی و حداکثر اکسیژن مصرفی. برای تجزیه و تحلیل یافته ها و آزمون فرض های تحقیق از فرمول t مستقل استفاده شد. همبستگی بین متغیر های موجود نیز توسط ضریب همبستگی پیرسون محاسبه شد. نتایج نشان داد بین قدرت نسبی پاها، کمر، کمربند شانه و توان بی هوازی وزنه برداران زبده و غیر ورزشکاران تفاوت معنی داری وجود دارد و بین درصد چربی بدن و حداکثر اکسیژن مصرفی وزنه برداران زبده با افراد غیر ورزشکار تفاوت معنی داری وجود ندارد. همچنین بین درصد چربی بدن با حداکثر اکسیژن مصرفی (r=-0.67) و حداکثر اکسیژن مصرفی با توان بی هوازی (r=-0.93) وزنه برداران زبده ارتباط معکوس معنی داری وجود دارد. بنابراین می توان گفت انجام تمرینات وزنه برداری بر افزایش قدرت و توان بی هوازی موثر است و بر کاهش چربی بدن و افزایش VO2max تاثیری ندارد. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1351

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 245 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 21
  • صفحات: 

    33-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1925
  • دانلود: 

    999
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر، بررسی تغییرات اسکولیوز پس از یک دوره تمرینات اصلاحی در یک گروه از دانش آموزان پسر بود. بدین منظور 445 نفر از دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی با استفاده از تست نیویورک، غربالگری (Screening) شدند که 79 نفر (17.7 درصد) از آنها مبتلا به عارضه اسکولیوز بودند. سپس از بین این افراد 16 نفر برای گروه شاهد و 20 نفر برای گروه تجربی انتخاب شدند. آزمودنی های گروه تجربی در یک برنامه تمرینی به مدت 8 هفته و هر هفته 3 جلسه شرکت کردند. بعد از اتمام برنامه تمرینی و اجرای پس آزمون، نتایج به دست آمده از آزمون خی دو و تی _ استیودنت در سطح اطمینان 95% مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مهمترین نتایج بدست آمده از تحقیق نشان داد که میان شدت اسکولیوز آزمودنی های گروه تجربی در دو مرحله پیش و پس آزمون تفاوت معنی داری وجود دارد (P≤0.05) و همچنین رابیطه معنی داری بین میزان شیوع اسکولیوز و سن آزمودنی ها بدست آمد (P≤0.05). یافته های تحقیق بر اعتبار و اهمیت حرکات اصلاحی در بهبود ناهنجاری های وضعیتی مانند اسکولیوز تاکید می کنند. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1925

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 999 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

RAVASI A. | AMINIAN T.

نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    5-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    311
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

The aim of the present study is to analyse and compare body composition, 0 muscular strength, VO2 max and anaerobic purpose, 15 elite weightlifters and nonathletes. For this pupose, 15 elite weightlifters (average age of 24.6±3.24) and 15 nonathletes (average age of 22.46±2.64) were selected voluntarily. Eight factors such as hight, weight, BF%, muscular strength of lower extremities, lower 0 back and shoulder girdle, anaerobic power and VO2 max were measured. For the purpose of statistical analysis. T test was used. Correlation among factors was calculated. Using pearson product moment correlation coefficient. Results shwed that strength of lower extremities, lower back muscles, shoulder girdle and anaerobic power has significant difference between elite weight lifters and 0 non-athletes. In BF% and VO2 max, there is no significatn difference. There was 0 also a significant correlation between BF% and VO2 max (r = - 0.67), and BF% and anaerobic power (r=-0.93). We can also say that weightlifting training is effective to increase strength and anaerobic power and is invalid to 0 change BF% and VO2 max.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 311

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 21
  • صفحات: 

    19-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2308
  • دانلود: 

    847
چکیده: 

عزت نفس و خودپنداره از جمله خصوصیات روانی و شخصیتی اند که تاثیر بسزایی در بهداشت روانی افراد دارند. همچنین نشان داده شده است که فعالیت های بدنی با پیشرفت ویژگی های روانی ارتباط دارد. هدف از تحقیق حاضر، مقایسه عزت نفس و خودپنداره پسران ورزشکار و غیر ورزشکار دوره متوسطه نواحی آموزش و پرورش شهر اهواز و ارتباط این متغیرها با پیشرفت تحصیلی آنها بود. تحقیق از نوع توصیفی است که به روش میدانی و با استفاده از پرسشنامه عزت نفس ناظم شیرازی (1376) و پرسشنامه خودپنداره راجرز (1961) انجام گرفت. پایایی و روایی این پرسشنامه ها موفقیت آمیز گزارش شد. معدل درسی پایان ترم دانش آموزان به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی استفاده شد. نمونه آماری این تحقیق 140 دانش آموز ورزشکار و 140 دانش آموز غیر ورزشکار آموزشگاه های متوسطه شهر اهواز بود که به روش تصادفی انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان داد بین عزت نفس دانش آموزان پسر ورزشکار و غیر ورزشکار تفاوت معنی داری وجود دارد. بین خود پنداره دانش آموزان پسر ورزشکار و غیر ورزشکار تفاوت معنی داری پیدا نشد. بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر ورزشکار و غیر ورزشکار تفاوت معنی داری پیدا نشد. بین عزت نفس، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار همبستگی چندگانه وجود داشت. نتایج این تحقیق نشان داد عزت نفس ورزشکاران بیشتر از غیر ورزشکاران است و از آن می توان برای پیشرفت تحصیلی ورزشکاران استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 847 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

DANESHMANDI HASAN | AKBAR M. | GHAFFARPOUR Y.

نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    33-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    347
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

Scoiosis, abnormal side curvature of the spine, in one of the most important deformities being studied by the investigators. However, the improvement of scoliosis through kinesiotherapy and corrective therapy programs is still a controversial issue. The purpose of the present study is to find the incidence of scoliosis in the study population and investigate the degree of scoliosis change in a group of male students receiving corrective exercises. At first, New-York test randomly screend 445 male junior students. Seventy-nine subjects had scoliosis. Then, by supervision of an orthopedist and using radiographic technique, twenty subjects with the mean age of 13.75±1 years and mean scoliosis severity of 7.12±1.31 degrees were selected as the experimental group. Sixteen subjects with the mean age of 14.2±1.25 years and mean scoliosis severity of 7.37±2 degrees were also selected as control group. The subjects participated in an 8 week program of corrective exercises, 3 sessions per week. Anti-scoliosis exercise protocol included flexibility and strength training. At the end of the program, post-test was performed and the results were analyzed by T-student and Chi-square (P≤0.05). The most important results show that corrective exercise program has significant effect on scoliosis (P≤0.05). There is a significant difference between the prevalence of scoliosis and the age of subjects (P≤0.05). The findings emphasized the reliable, accurate, feasible and easy methods for screening spinal abnormalities. Furthermore, it showed that the corrective exercise program can improve scoliosis.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 347

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 21
  • صفحات: 

    45-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1523
  • دانلود: 

    604
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش، بررسی انتقال دو سویه در مهارت سرویس کوتاه بدمینتون است. محققان در سال های اخیر به این نتیجه دست یافته اند که اصل انتقال در امر یادگیری انکار ناپذیر است و موجب تسهیل انتقال در یادگیری می شود. اصل انتقال دو سویه، یکی از مباحث مهم انتقال و معقول ترین راه برای سرعت بخشیدن به روند موفقیت فرد است. جامعه آماری این تحقیق 200 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه تهران بودند که 36 نفر از آنان به طور تصادفی انتخاب شدند. متغیر مستقل در این تحقیق، تمرینات به منظور یادگیری مهارت و متغیر وابسته، میزان یادگیری دستی که در تمرینات شرکت ندارد، بوده است. ابزار مورد نیاز در این تحقیق، پرسشنامه و وسایل ضروری در آزمون فرانسوی بدمینتون است (متر، چسب نواری، طناب و پایه به ارتفاع 10/2 متر). به منظور بررسی نتایج از روش های آمار توصیفی و استنباطی (t مستقل و t وابسته) استفاده شده و نتایج به دست آمده نشان داده که با (0.05=α) انتقال دوسویه از هر دو عضو به یکدیگر امکان پذیر است. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1523

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 604 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 21
  • صفحات: 

    51-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2107
  • دانلود: 

    747
چکیده: 

هدف از این پژوهش، طراحی و تبیین مدل مهارت های سه گانه مدیریتی برای سطوح سه گانه مدیریتی در سازمان تربیت بدنی است. محقق با تکیه بر نظریه رابرت ال کتز بر آن شد تا این مدل را برای سازمان مذکور طراحی کند. بدین منظور فهرستی جامع از اجزای مهارت ها تهیه و تنظیم شد که منتج به طراحی پرسشنامه ای در سه بخش شد که طی طرح آزمایش اعتباریابی گردید (با آلفای 0.973). این تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، 30 نفر از متخصصان تربیت بدنی با گرایش مدیریت و 30 نفر متخصص مدیریت که عمدتا دارای مدرک تحصیلی دکترا بودند، تشکیل داده اند. متغیرهای تحقیق شامل 2 دسته جامعه شناختی و مهارتی است. فرضیه اصلی تحقیق عبارت است از: بین مهارت های سه گانه سطوح عالی، میانی و عملیاتی سازمان تربیت بدنی تفاوت معنی داری وجود ندارد. روش تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و از روش های آماری آزمون دو جمله ای، آزمون همبستگی اسپیرمن، آزمون تحلیل واریانس فریدمن و تحلیل واریانس کروسکال والیس استفاده شده است. بر اساس آزمون فرضیه های تحقیق و با استفاده از آزمون های مربوطه بین مهارت های ادراکی، انسانی و فنی مدیران سطوح سه گانه سازمان تربیت بدنی تفاوت معنی دار وجود دارد. همچنین مشخص شد مدل مفهومی مهارت های مورد نیاز مدیران شامل کدام مولفه ها و به کدام ترتیب است. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2107

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 747 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

نوربخش پریوش

نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 21
  • صفحات: 

    79-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1404
  • دانلود: 

    741
چکیده: 

اختلالات بهداشت روانی از قبیل افسردگی و اضطراب، بر زندگی میلیون ها نفر از مردم جهان تاثیر گذاشته و با افزایش مرگ و میر و هزینه مراقبتهای بهداشتی ارتباط دارد. اگرچه به نظر می رسد روش های درمانی متعددی در درمان این اختلالات موثر است، ولی شواهد نشان می دهد این روش ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. برخی محققان بر این باورند که فعالیت جسمانی وسیله مهمی برای پیشگیری و درمان افسردگی است. با توجه به این واقعیت که افسردگی در بین جوانان بویژه دختران جوان در حال افزایش است و داروهای ضد افسردگی برای کاهش این اختلال بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، این تحقیق با هدف بررسی آثار شش هفته فعالیت جسمانی بر میزان افسردگی دختران دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز انجام گردید. بدین منظور 792 دانشجو که در کلاس های تربیت بدنی 1 و 2 ثبت نام کرده بودند، پرسشنامه افسردگی یک را تکمیل کردند. 75 نفر از دانشجویانی که نمره اکتسابی آنها بین 40-15 بود، به طور تصادفی انتخاب و در سه گروه تمرینات هوازی، شنا و کنترل قرار گرفتند. آزمودنی های گروه هوازی وشنا به مدت شش هفته و هر هفته سه جلسه و در هر جلسه به مدت 60 دقیقه در تمرینات شرکت کردند. در این تحقیق از آمار توصیفی و آمار استنباطی از قبیل آزمون t، آنالیز واریانس یک سویه و آزمون پیگیری توکی استفاده شد (0.05=α). به طور کلی نتایج نشان داد پس از انجام تمرینات، بین میانگین افسردگی سه گروه، تفاوت معنی داری وجود دارد. آزمون پیگیری توکی نشان داد که تفاوت موجود بین گروه کنترل با گروه تمرینات هوازی است. با استناد به یافته های تحقیق، پیشنهاد می شود از فعالیت های جسمانی به عنوان وسیله ای موثر برای کاهش میزان افسردگی دختران دانشجو استفاده شد. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1404

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 741 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    97-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    264
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

The aim of this study was to cinematographically evaluate two methods of first performance in karate. The first method is simultaneous rotation of waist and the beginning of hand movement. The second method is the beginning of waist rotation just before hand movement.These two methods are parallel to Ballistic method (Ballistic Motor Pattern). The differences between these two are in time of performance, i.e. in performance of fist. Time of waist rotation and starting of hand movement are different. Two groups consisting of 12 elementary members were chosen from physical education classes. The groups were taught for one term (17 sessions each 90 minutes). At the" end of term, what had he en taught was video-taped. Valuable mechanical parameters were obtained via di-dimensional cinematography and biomechanical analysis. Time, average velocity and acceleration were obtained directly and force, kinetic energy and power were obtained indirectly from the video pictures. To analyze data, T-test with certain coefficient of 95% was used. Alpha error of less than 0.05 showed that there wasn't a meaningful difference among obtained parameters.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 264

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سیدعامری میرحسن

نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 21
  • صفحات: 

    109-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1175
  • دانلود: 

    669
چکیده: 

هدف این تحقیق، بررسی و مقایسه میزان توسعه شاخص های خلاقیت در بین دانش آموزان گروه سنی 8 سال، با مقیاس پال تورنس با تاکید بر فعالیت های حرکتی است. روش تحقیق حاضر، از نوع نیمه تجربی بوده و به شکل میدانی اجرا شده است. نمونه آماری را 360 دانش آموز که 180 نفر در گروه تجربی (90 دانش آموز پسر و 90 دانش آموز دختر) و 180 نفر بقیه به عنوان گروه کنترل و به همان تعداد گروه تجربی به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده در نظر گرفته شدند. برای گردآوری اطلاعات نیز از آزمون روا و پایای خلاقیت پال تورنس (TCAM) برای تعیین شاخص های خلاقیت آزمودنی ها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد تفاوت معنی داری در شاخص های خلاقیت (سیالی، ابتکار، تخیل) بین گروه تجربی و گروه کنترل وجود دارد. همچنین دیگر یافته ها نشان می دهد به غیر از شاخص سیالی (روانی)، تفاوت معنی داری بین گروه تجربی با معیار استاندارد تورنس در شاخص های ابتکار و تخیل مشاهده شد. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1175

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 669 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    123-142
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    236
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

The purpose of this study was to determine the effects of level model skill on the acquisition, retention and transfer of learning valley badminton service in female students in University of Tehran. 130 female students were randomly selected and randomly assigned to 3 groups. The first group practiced in a learning model condition, the second group perfom1ed the task in a skill model condition, and the third group served as the control group. The experimental groups participated in 6 consecutive days of acquisition and 72 hours later, performed the retention and transfer tasks.Statistical analysis was performed using dependent t - test, one - way analysis of variance by SPSS: PC to test the performance of the groups in acquisition, retention, and transfer tasks. The results of analysis showed that the level of model skill had a significant effect on the groups during the retention (P<0.05) but not during the acquisition and transfer of badminton valley service.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 21
  • صفحات: 

    143-160
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1468
  • دانلود: 

    491
چکیده: 

در تحقیقات نشان داده شده است که نیمرخ فیزیولوژی بازیکنان در پست های مختلف بازی متفاوت است. این مطالعه با هدف کسب آگاهی از میزان تطابق ویژگی های فیزیولوژیکی دفاع ها و هافبک ها در تیم های باشگاهی لیگ برتر ایران با نیازهای فیزیولوژیکی مربوط به پست بازی آنان انجام شد. به همین منظور، 56 نفر از بازیکنان لیگ برتر کشور به چهار پست دفاع وسط، دفاع کنار، هافبک وسط و هافبک کنار (7 نفر در هر پست) تفکیک شده و فعالیت های بدنی آنان (ایستادن، راه رفتن، جاگینگ (راه رفتن سریع)، دویدن، و دویدن نزدیک به بیشینه) در زمان های صرف شده، اندازه گیری شد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد میانگین زمان راه رفتن دفاع های کنار و وسط به طور معنی داری بیشتر از زمان راه رفتن هافبک های وسط و کنار است. میانگین زمان دویدن با سرعت کم هافبک های کنار و وسط، دفاع های کنار به طور معنی داری بیشتر از زمان دویدن با سرعت کم دفاع وسط است. میانگین زمان دویدن نزدیک به بیشینه با بیشترین سرعت در هافبک های کنار به طور معنی داری بیشتر از زمان دفاع های وسط و هافبک های وسط است. با توجه به یافته های تحقیق حاضر، چنین نتیجه گیری می شود که بازیکنان کناری (دفاع های کنار و هافبک های کنار) دارای توان هوازی و بی هوازی زیاد، هافبک های وسط دارای زمان فعالیت جاگینگ زیاد، و دفاع های وسط دارای توان بی هوازی و تجربه زیادی هستند. پیشنهاد می شود که مربیان ضمن در نظر گرفتن برنامه های تمرینی لازم برای افزایش توان هوازی کلیه بازیکنان، بخشی از برنامه های تمرینی خود را با توجه به نیازهای ویژه پست بازیکن طراحی و اجرا کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1468

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 491 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

خورند محمدتقی

نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 21
  • صفحات: 

    161-174
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1261
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

هدف از این تحقیق، بررسی و مقایسه میزان عزت نفس دانشجویان دختر ورزشکار و غیر ورزشکار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بوده است. به همین منظور، از روش نمونه گیری طبقه ای برای انتخاب نمونه آماری استفاده شد. آنگاه برگه مشخصات فردی و سیاهه عزت نفس کوپراسمیت به نمونه های ورزشکار به تعداد 90 نفر و غیر ورزشکار 70 نفر ارائه و بعد از تکمیل، گردآوری شد. پس از جمع آوری اطلاعات مورد نظر، از آمار توصیفی برای طبقه بندی داده ها در پارامتر های متناسب بهره برداری و از آمار استنباطی برای آزمون فرضیه ها با به کارگیری آزمون ANOVA استفاده شد که نتایج بدین ترتیب بود: بین عزت نفس دانشجویان دختر ورزشکار و غیر ورزشکار دانشگاه گرگان، با اطمینان 95 درصد اختلاف معنی دار وجود داشت (P>0.05). بین عزت نفس دانشجویان دختر رشته های ورزشی انفرادی با گروهی دانشگاه گرگان، با اطمینان 95 درصد اختلاف معنی داری وجود نداشت (P>0.05). بین عزت نفس دانشجویان دختر بسکتبالیست با والیبالیست دانشگاه گرگان، با اطمینان 95 درصد اختلاف معنی داری وجود نداشتP>0.05) ). بنابراین نتایج تحقیق نشان می دهد فعالیت های ورزشی توانایی ارتقای سطح عزت نفس را خواهند داشت. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1261

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1