هدف پژوهش حاضر، ارائه ی یک مدل سه بعدی از چالش های توسعه ی تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه ی آماری پژوهش شامل متخصصان و صاحب نظران آشنا با موضوع تجارت الکترونیک و بازاریابی ورزشی است که حجم آماری حدود 220 نفر تخمین زده شد. با توجه به حجم جامعه ی آماری تمام جامعه به عنوان نمونه ی آماری انتخاب شدند. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش آزمون تی تک نمونه ای و آزمون تحلیل واریانس فریدمن برای رتبه بندی چالش ها استفاده شد. نتایج نشان داد که چالش های فنی و همچنین چالش های فرهنگی-اجتماعی مانع پیاده سازی تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور نیست، ولی چالش های مدیریتی مانع پیاده سازی تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور است. رتبه بندی چالش های سه گانه به ترتیب عبارت بود از: 1. چالش های مدیریتی، 2. چالش های فرهنگی-اجتماعی و 3. چالش های فنی. در انتها مدل سه بعدی از چالش های پیاده سازی تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور ارائه شد. با توجه به اینکه امروزه فضای بازار از شکل سنتی خود به سمت الکترونیک تغییر یافته است، ازاین رو باشگاه ها و فدراسیون ها و تمامی مشاغل مرتبط با ورزش باید با این تغییر همراه شوند.