مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آزمون مدل ساختاری قصد خرید مصرف کنندگان ورزشی بر مبنای سلسله مراتب ارزش-نگرش-رفتار

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 50

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, آزمون مدل قصد خرید مصرف کنندگان ورزشی با رویکرد سلسله مراتبی ارزش-نگرش-رفتار بود. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی-علی است. جامعه ی آماری پژوهش را دانشجویان رشته ی تربیت بدنی تشکیل دادند. داده های مورد نیاز با استفاده از مقیاس محقق ساخته ی ارزش های مصرف کننده-ویژگی های درک شده ی محصول و مقیاس های استانداردشده ی نگرش نسبت به برند, نگرش نسبت به کالا و قصد خرید لی و همکاران (2013) گردآوری شدند. روایی ابزار اندازه گیری با استفاده از روش روایی محتوا (0/62CVR>) و پایایی آن به وسیله ی آزمون آلفای کرونباخ (0/792=α ) بررسی شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها ازنرم افزارهای SPSS و LISREL استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد ارزش های مصرف کننده و ویژگی های درک شده ی محصول بر شکل گیری نگرش نسبت به برند و کالا تأثیر مثبت و معناداری داشتند و نگرش نسبت برند بر شکل گیری نگرش نسبت به کالا تأثیر مثبت و معناداری داشت. همچنین متغیر نگرش نسبت به کالا تأثیر مثبت و معناداری بر قصد خرید مصرف کنندگان ورزشی داراست. مدل پیشنهادی تحقیق نیز از برازش مطلوبی (0/0008RMSEA=) در جامعه ی مورد نظر برخوردار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افکار، عادل، تجاری، فرشاد، و زارعی، علی. (1397). آزمون مدل ساختاری قصد خرید مصرف کنندگان ورزشی بر مبنای سلسله مراتب ارزش-نگرش-رفتار. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 6(20 )، 39-50. SID. https://sid.ir/paper/266753/fa

    Vancouver: کپی

    افکار عادل، تجاری فرشاد، زارعی علی. آزمون مدل ساختاری قصد خرید مصرف کنندگان ورزشی بر مبنای سلسله مراتب ارزش-نگرش-رفتار. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1397؛6(20 ):39-50. Available from: https://sid.ir/paper/266753/fa

    IEEE: کپی

    عادل افکار، فرشاد تجاری، و علی زارعی، “آزمون مدل ساختاری قصد خرید مصرف کنندگان ورزشی بر مبنای سلسله مراتب ارزش-نگرش-رفتار،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 6، no. 20 ، pp. 39–50، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266753/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button