Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    309-332
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    779
  • دانلود: 

    679
چکیده: 

سرمایه اجتماعی به پیوندها و ارتباطات میان اعضای یک شبکه به عنوان منبع باارزشی اشاره می کند که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل موجب تحقق اهداف اعضا می شود. بازاریابی اخلاقی نیز به دنبال عرضه صادقانه و حقیقی یک محصول، در حوزه ارزش های فرهنگی و اجتماعی مورد نظر مصرف کننده است. این پژوهش به دنبال بررسی ابعاد سرمایه اجتماعی و تاثیر آن ها بر بازاریابی اخلاقی در میان کارکنان شعب بانک سپه استان قم بوده است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و به روش توصیفی – همبستگی اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش را همه کارمندان شعب بانک سپه استان قم به تعداد 227 نفر تشکیل دادند. روش نمونه گیری تصادفی ساده بود و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 143 نفر برآورد شد. ابزار پژوهش پرسشنامه بود که روایی آن از طریق نظر خبرگان، و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. داده ها با آزمون همبستگی تحلیل شد. نتایج نشان داد بین سرمایه اجتماعی (و ابعاد آن) و بازاریابی اخلاقی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 779

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 679 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    333-351
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    762
  • دانلود: 

    684
چکیده: 

اهمیت مسوولیت اجتماعی در حال افزایش است و جایگاه مهمی در صنعت گردشگری یافته است. یکی از دلایل آن، توسعه روز افزون صنعت گردشگری در جوامع مختلف، اهمیت این صنعت در اقتصاد جهانی است. پس تخصیص منابع در این زمینه هزینه محسوب نمی شود، بلکه سرمایه گذاری برای کسب مزیت رقابتی است. هدف این مقاله بررسی سطح و میزان اهمیت مسوولیت پذیری اجتماعی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی یزد به عنوان نهاد دولتی در بخش گردشگری است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه است. در این پژوهش 300 پرسشنامه بین فعالان و کارشناسان گردشگری یزد توزیع شد. روایی محتوایی پرسشنامه تایید شده و با محاسبه آلفای کرونباخ، پایایی پرسشنامه تایید شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی- همبستگی است. داده ها با رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری بر پایه روش حداقل مربعات جزئی با نرم افزار PLS و SPSS تجزیه وتحلیل شد. نتایج نشان داد به کارگیری مفهوم مسوولیت اجتماعی در صنعت گردشگری می تواند روند رشد این صنعت را تسریع بخشد. با وجود این، مسوولیت اجتماعی در سازمان یادشده به عنوان راهبرد معرفی و شناخته نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 762

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 684 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    353-373
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    511
  • دانلود: 

    494
چکیده: 

محاسبه ارزش پولی سرمایه اجتماعی به تصمیم گیران برای گسترش و تقویت ابعادی که ارزش بیشتری از نظر مردم دارند، کمک می کند. پژوهش حاضر با هدف تخمین ارزش پولی سرمایه اجتماعی در شهر تهران انجام گرفت. به منظور انجام دادن تحقیق، پرسشنامه سرمایه اجتماعی بین 345 نفر از ساکنان مناطق جنوبی شهر تهران توزیع شد و با اطلاع از درآمد سرانه سالانه خانوارها با نرم افزار STATA13 مدل پروبیت تعمیم یافته تخمین زده شد. برای برآورد پارامترها، هشت مدل رگرسیونی برآورد شده و پس از برآورد تابع رفاه، ارزش پولی سرمایه اجتماعی با به کارگیری مدل قیمت سایه ای در دو گام تخمین زده شد. نتایج نشان داد به طور متوسط یک انحراف معیار افزایش در اعتماد فردی 7000000، اعتماد – انصاف حدود 2000000، اعتماد نهادی 16000000 و قابلیت اعتماد حدود 3000000 ریال در درآمد سالانه افراد ارزش دارد. در زمینه مشارکت غیررسمی، این ارزش، به طور میانگین 1500000 و در زمینه ملاقات با مردم (مشارکت رسمی)، حدود 4000000 ریال بوده است. در نتیجه، سرمایه اجتماعی ارزش پولی معناداری برای افراد جامعه دارد. این امر باید هنگام برنامه ریزی، هدف گذذراری و سیاست گذاری های دولت در نظر گرفته شود، برای مثال تحرک بازار کار می تواند با یک کاهش در سهم سرمایه اجتماعی همراه شود و آثار منفی بر توسعه سیاسی و اقتصادی کشور داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 511

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 494 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    375-403
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    608
  • دانلود: 

    595
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی جایگاه سرمایه اجتماعی در ارتقای تعلق مکانی در بین مردم روستایی انجام گرفت. این تحقیق شامل پیمایش پرسشنامه ای بود. جامعه آماری پژوهش شامل همه سرپرستان خانوارهای روستایی شهرستان زابل به تعداد 26010 نفر بود که از بین آن ها 310 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای با انتساب متناسب در میان هشت روستای مورد مطالعه انتخاب شدند. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه بر اساس نظر کارشناسان محلی و استادان دانشگاهی تایید شده، و پایایی آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای مقیاس های مختلف تایید شد. طبق یافته های تحقیق، نزدیک به 24 درصد پاسخ گویان دارای تعلق مکانی کم، 49 درصد دارای تعلق مکانی متوسط، و 27 درصد دارای تعلق مکانی زیاد بودند.با توجه به ضرایب همبستگی، بین سرمایه اجتماعی و تعلق مکانی پاسخ گویان رابطه معنادار وجود دارد.نتایج تحلیل مسیر نشان داد سرمایه اجتماعی بیشترین تاثیر را بر تعلق مکانی دارد (با میزان تاثیر کل 0.268+). متغیرهای وضعیت شغلی (0.249+)، بهره مندی از خدمات (0.207+)، عضویت در نهادهای روستایی (0.197+)، طول اقامت در روستا (0.195+)، مهاجرت اعضای خانواده (0.188-)، و رضایت از زندگی (0.156+) در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در مجموع، بر اساس یافته های تحقیق، بهره گیری از راهبردهای مشارکتی در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی و پیشبرد توسعه یکپارچه محلی می تواند به افزایش تعلق مکانی و سکونت پایدار در مناطق روستایی شهرستان زابل منجر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 608

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 595 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    405-428
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    569
  • دانلود: 

    664
چکیده: 

اخیرا مفهوم فرهنگ سازمانی و سرمایه اجتماعی در جامعه اهمیت بسیاری یافته است و رعایت این مفاهیم مزیت رقابتی محسوب می شود. به همین منظور، هدف تحقیق حاضر بررسی اثر فرهنگ سازمانی بر سرمایه اجتماعی با نقش میانجی اخلاق حرفه ای در اداره راه و ترابری ساری است. نوع تحقیق کاربردی که به روش توصیفی- همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری همه کارکنان اداره راه و ترابری ساری به تعداد 110 نفر بوده اند که بر اساس کرجسی و مورگان، 82 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای «کادوزیر»، پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی «دنیسون» و پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی «ناهاپیت و گوشال» بود. داده ها با روش مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار PLS تجزیه وتحلیل شد. نتایج نشان داد اخلاق حرفه ای نقش میانجی مثبت و معناداری را در اثر فرهنگ سازمانی بر سرمایه اجتماعی ایفا می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 569

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 664 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    429-450
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    909
  • دانلود: 

    776
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تحلیل مقایسه ای شبکه روابط رسمی و غیررسمی پژوهشگران پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی است. نوع مطالعه توصیفی و روش پژوهش نیز تحلیل شبکه بوده است که در آن دو شاخص مهم روابط رسمی و روابط غیررسمی با به کارگیری پرسشنامه محقق ساخته طراحی و در اختیار 19 نفر اعضای پژوهشکده قرار گرفت. در قسمت رسمی به ابعادی مانند تولید و نشر مقالات علمی، برگزاری کارگاه، اجرای طرح پژوهشی و در بخش روابط غیررسمی نیز به ابعادی مانند احوال پرسی، مسافرت، حل مشکلات اشاره شده است. روش تجزیه وتحلیل یافته ها نیز تحلیل شبکه بوده که با نرم افزار UCINET بررسی شد. یافته ها نشان داد، نخست، چگالی شبکه روابط رسمی در پژوهشکده 20 درصد و چگالی آن در روابط غیررسمی 55 درصد است. از طرف دیگر، نتایج آزمون تی نشان داد دو شبکه از نظر محبوبیت اجتماعی، انسجام اجتماعی، روابط اجتماعی، فاصله اجتماعی و نفوذ اجتماعی اختلاف چشم گیری با یکدیگر دارند، بنابراین، شبکه روابط غیررسمی بسیار متراکم تر یا قوی تر از شبکه روابط رسمی در پژوهشکده گردشگری است. در برقراری روابط رسمی پژوهشگران این پژوهشکده کمتر از برقراری روابط غیررسمی موفق بوده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 909

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 776 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    451-473
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    674
  • دانلود: 

    641
چکیده: 

بخش قابل توجهی از مشکلات و مخاطرات محیط زیست، ناشی از رفتارهای غیرمسوولانه فردی و جمعی افراد جامعه است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی و ابعاد آن بر رفتارهای محیط زیستی مسوولانه دانشجویان رشته های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست از منظر جامعه شناختی بوده است. این تحقیق با رویکرد کمی و از نوع تحقیقات کاربردی بوده و از لحاظ گردآوری داده ها، در زمره تحقیقات توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر دانشجویان سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشکده های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند بودند که 125 نفر به عنوان نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه پژوهشگرساخته بوده که روایی آن توسط استادان و کارشناسان مرتبط و پایایی آن نیز از طریق پیش آزمون و محاسبه آلفای کرونباخ تایید شد. نتایج نشان داد نخست، سرمایه اجتماعی دانشجویان در حد متوسط قرار دارد. دوم سطح رفتارهای محیط زیستی مسوولانه دانشجویان مطلوب نبوده و کمی بالاتر از حد متوسط است. یافته ها حاکی از آن است که بین سرمایه اجتماعی و رفتارهای محیط زیستی دانشجویان رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد و از بین ابعاد سرمایه اجتماعی، شدت و قدرت همبستگی دو بعد انسجام اجتماعی و مشارکت اجتماعی با رفتارهای محیط زیستی دانشجویان قوی تر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 674

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 641 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button