زمینه و هدف: پژوهش حاضر باهدف اثربخشی بسته آموزش خودتنظیمی مبتنی بر نمایش خلاق برانگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی انجام شد. روش پژوهش: روش این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از حیث ماهیت داده ها نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل شهر گناباد در سال تحصیلی 1400-1399 بود. با توجه به هدف پژوهش، نمونه ای به حجم 30 نفر از دانش آموزان با استفاده از نمونه گیری در دسترس و با توجه به ملاکهای ورود و خروج انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه به صورت تصادفی قرار گرفتند. شرکت کنندگان در مراحل پیش آزمون به مقیاس های انگیزش پیشرفت تحصیلی هرمنس (1970) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دیگروت (1990) پاسخ دادند. سپس در طول فرایند مداخله گروه آزمایش، آموزش خودتنظیمی مبتنی بر نمایش خلاق در طی 9 جلسه 90 دقیقه ای دریافت و گروه گواه آموزش معمول روزانه را دریافت کردند. پس از پایان مداخله، هر دو گروه بار دیگر مجدد مقیاس های انگیزش پیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را تکمیل کردند. تجزیه وتحلیل دادهها با استفاده از آزمون کوواریانس تک متغیری و به وسیله نرم افزار spss.26 انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بسته آموزشی خودتنظیمی مبتنی بر نمایش خلاق نسبت به گروه گواه برانگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی به طور معناداری اثربخش بود. نتیجه گیری: بر اساس یافتههای پژوهش حاضر میتوان گفت که بسته آموزشی خودتنظیمی مبتنی بر نمایش خلاقمی منجر به بهبود انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان می شود