مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

54
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربست روش کلایزی به منظور تبیین تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی از جایگاه هوش های چندگانه در برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 45

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف کاربست روش کلایزی به منظور تبیین تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی از جایگاه هوش های چندگانه در برنامه درسی در سال 01-1400 انجام پذیرفت. روش پژوهش: روش پژوهش برحسب هدف, کاربردی و برحسب نوع داده کیفی بود که از رویکرد پدیدارشناسی مبتنی بر روش کلایزی بهره گرفته شد. در این پژوهش از متون علمی (22-2000) استفاده شد. همچنین اساتید دانشگاه در سال 01-1400 نیز مشارکت کنندگان پژوهش بودند. جمع آوری اطلاعات با بررسی متون و مصاحبه انجام شد. تعیین روایی و پایایی با شاخص های گوبا و لینکولن, ضریب اعتبار هولستی, انجام گردید. تحلیل داده ها نیز مبتنی بر روش کلایزی بود. یافته ها: یافته ها نشان داد تجارب معلمان از جایگاه هوش های چندگانه در عناصر هدف (سازگاری فرهنگی و تفاوت های فردی, نیازسنجی و انعطاف پذیری)؛ روش (روش فعال و زبانی), محتوا (سهولت در دسترس, تناسب و چالش برانگیزی), معلم (مهارت, نگرش و دانش) و ارزشیابی (تناسب سنجش و ارزشیابی با اهداف, محتوا و منابع یادگیری, وضوح و شفافیت معیارهای سنجش, استفاده از روش های سنجش و ارزشیابی و سنجش انعطاف پذیر) در اولویت قرار داشتند. نتیجه گیری: براساس مولفه های شناسایی شده, الگویی طراحی شد که از اعتبار مناسبی برخوردار بود. بنابراین از این الگو می توان جهت پیش برد اهداف آموزشی در مدارس دوره ابتدایی استفاده نمود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button