مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

17
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر استفاده از لوازم دیجیتال بر رشد اجتماعی کودکان 2 تا 6 سال

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 66

چکیده

 زمینه و هدف: درحالی که هیچ کس در ﺟﻬﺎن نمی تواند ﻣﺰایﺎی فن آوری های دیجیتال را منکر شود اما تأثیرات ﻧﺎﻣﻄﻠﻮب ﻓﻨﺎوری بر سلامت ﺟﺴﻤﯽ, رواﻧﯽ اجتماعی نیز مبحثی بحث برانگیز در جهان است؛ لذا پژوهش حاضر باهدف بررسی اثر استفاده از لوازم دیجیتال بر رشد اجتماعی کودکان 2 تا 6 سال شهر یزد انجام شد. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و جامعه آماری شامل کودکان 2 تا 6 سال مهدکودک های شهر یزد در سال تحصیلی 1402 -1401 بودند؛ با روش نمونه گیری در دسترس 300 کودک وارد پژوهش شدند. برای جمع آوری داده ها چک لیست سبک زندگی و اندازه گیری میزان استفاده از وسایل دیجیتال و نحوه کار با آن (ابزار محقق ساخته) و پرسشنامه رشد اجتماعی وایلند (1953) استفاده شد. بعد از جمع آوری داده ها با کمک چک لیست سبک زندگی که توسط والدین تکمیل شده بود, کودکان در سه گروه جای دهی شدند؛ گروه اول شامل کودکانی که در طی سه ماه گذشته به صورت افراطی (بیش از 60 درصد از ساعات بیداری) خود را در معرض وسایل دیجیتال بوده اند و گروه دوم شامل گروهی از کودکان که در طی سه ماه گذشته به طور متوسط (بین 30 تا 60 درصد از ساعت بیداری خود) در معرض وسایل دیجیتال بودند و گروه سوم شامل کودکانی بود که کمترین (کمتر از 30 درصد از زمان بیداری خود) از وسایل دیجیتال استفاده کرده اند؛ بود. همچنین هر سه گروه ازنظر سنی با یکدیگر همتا بودند. در مرحله بعدی پرسشنامه رشد اجتماعی وایلند, توسط والدین تکمیل گردید و وضعیت رشد اجتماعی کودکان هر سه گروه موردبررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس با اندازه گیری های مکرر و نرم افزار spss22 مورد پردازش قرار گرفت. هر نوع تفاوت در این دو گروه موردبررسی قرار گرفت. یافته ها: میانگین رشد اجتماعی در هر سه گروه با یکدیگر تفاوت معناداری داشت (001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button