Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    10-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    637
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مفهوم "شهروند" در تاریخ طولانی خود، اغلب در رسالات فلسفی و علائق اجتماعی و سیاسی مورد توجه بوده است. تا به امروز، این مفهوم همچنان یکی از دغدغه های اساسی تفکر سیاسی مدرن تا مشغولیتی آموزشی در جامعه، باقی مانده است. مقاله حاضر با برخی از نکات اساسی مربوط به مفهوم کنونی "شهروندان" از منظر علم آموزش و پرورش تطبیقی با توجه به مباحث جاری در سیاست و ایدئولوژی، اقتصاد و جامعه، فرهنگ و آموزش و پرورش می پردازد. بنابراین، برخی از پرسش های اولیه و نکات مورد توجه پژوهشگران تطبیقی عبارتند ازاینکه مفهوم شهروند در قرن بیست و یکم چیست و با چه ارزش ها و آرمان هایی ارتباط دارد؛ کدام ابعاد این مفهوم باید مورد توجه تطبیق گران آموزشی قرار گیرد و چالش ها و محدودیت ها کدامند. به دنبال این فکر، دانشمندان معاصر آموزش و پرورش تطبیقی ممکن است تحلیل خود را بر موضوعاتی همچون الف ) بررسی شیوه هایی که مفهوم" شهروند " در چارچوب نقش نظام آموزش و پرورش در "اجتماعی سازی" بر عهده دارد؛ ب ) فرآیندهای که از طریق آن مدارس معاصر و جامعه به عنوان یک عامل آموزشی، ارزش و رفتار شهروندان آینده را شکل می دهند؛ و ج ) طرح پیشنهادهای مفهومی و معنایی که بتواند به عنوان ابزار روش شناختی در مطالعه تطبیقی مدرسه و شهروندان-به عنوان بخشی از زمینه تحقیق و فعالیت جدید علم آموزش و پرورش تطبیقی – مورد استفاده قرار گیرند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 637

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

وندر والت یوهانس ال.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    29-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    546
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

افراط گرائی مذهبی و دیگر صور افراط گرایی در جوامع مدرن وجود دارد. این مقاله به بررسی دلایلی می پردازد که باعث می شوند برخی از جوانان از شیوه های "عادی" زندگی به عنوان شهروندان معقول توام با حیات مبتنی بر رفاه اجتماعی و همزیستی صلح آمیز، اجتناب ورزند. به نظر می رسد که پاسخ به این مشکل به ماهیت آموزش و همچنین دیگرعوامل و شرایط محیط آنها بستگی دارد. بنیادگرائی می تواند جوان را به افراط گرایی سوق دهد. بنابراین، جوانان باید به نحوی آموزش ببینند که مانع از تبدیل آنها به افرادی افراط گرا شود. این بینش باید در اسناد سیاست های آموزشی منعکس شود. در مقاله حاضر سه سند رسمی دولت افریقای جنوبی تحت عنوان " بیانیه ارزش ها، آموزش و دموکراسی (2001)"، " سیاست ملی آموزش مذهب (2003)" و " سند برنامه درسی و ارزیابی خط مش ارزشیابی (2011) " مورد بررسی قرار گرفته تا نشان دهد که چگونه اسناد سیاست و خط مش ها راهبردهای پیشگیری از افراط گرایی (مذهبی، فرهنگی و سیاسی) را مدنظر قرار دهند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 546

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ژلویس ریمنتس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    45-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    834
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تحول در نظام آموزشی جوامع پسا سوسیالیستی شاید یکی از جالب ترین تحولات در تاریخ تعلیم و تربیت باشد. فروپاشی نظام سوسیالیستی منجر به پیدایش مجموعه ای از بحران ها شد: بحران ایدئولوژیک-فروپاشی ایده سوسیالیستی آموزش و پرورش، که تا حدی با ایدئولوژی نئولیبرالیسم جایگزین شده است. بحران اجتماعی-از بین بردن نظام رفاه سوسیالیستی و تلاش برای جایگزینی آن با الگوهای غربی رفاه اجتماعی. بحران اقتصادی-انتقال از اقتصاد برنامه ریزی به اقتصاد بازار که منجر به بدتر شدن زیرساخت های آموزشی شد. بحران فرهنگی-فرهنگ جمع گرا با تغییرات مختلف و جایگزینی ارتقای فرهنگ ملی و / یا منطقه ای و بالاخره بحران ساختاری که در آن کشورهای با ساختارهای آموزشی مشابهی شیوه های مختلفی را برای بازسازی این آموزش انتخاب کردند. پس از شکست در نظام قبلی، محققان غربی معتقد بودند که مدل مشترک انتقال بسیار ساده خواهد بود-کشورهای پسا سوسیالیستی باید مدرن ترین مدل های آموزش غربی را فرا گیرند. با این حال، گذار از مسیر تجویز شده پیروی نکرده و کشورهای پسا سوسیالیستی مسیرهای مختلف توسعه آموزشی را انتخاب کرده اند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 834

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    62-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    460
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله دو رویکرد سوادآموزی پایه بزرگسالان و تأثیر آنها بر دسترسی به منابع کاهش فقر در جوامع اقلیت های قومی انتخاب شده در ویتنام مورد بررسی قرار می گیرد. در یک مطالعه چند نمونه ای با استفاده از مصاحبه های ساختمند و نیمه ساختمند، پژوهشگران برنامه درسی، روش تدریس، آموزش معلم / تسهیلگر، استفاده از زبان های محلی، پیوند با کاهش فقر و فایده عملی سواد و محیط های سواد آموزی را مورد بررسی قرار دادند. اگرچه مدل ها و روش های متعددی برای اجرای برنامه های آموزش پایه بزرگسالان وجود دارد، در این مقاله بر روش بازتاب و برنامه سواد بزرگسالان ویتنام که توسط مقامات آموزش و پرورش محلی اجرا می شود، تمرکز دارد. روش بازتاب رویکرد رشد یافته ای است که توسط سازمان غیر دولتی " کمک عملی " و بر اساس تئوری وجدان پائولو فرایر طراحی شده است. یادگیرندگان بالغ از طریق کشف چالش های رشد مهارت های سواد آموزی و یادگیری را فرا می گیرند. یافته های پژوهش نشان می دهد که چگونه تفاوت در رویکرد سوادآموزی پایه بزرگسالان بر دسترسی اقلیت های قومی به منابع خاص کاهش فقر در ویتنام تاثیر می گذارد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 460

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    84-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    321
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقاله حاضر درصدد تبیین نقش ارزشمند و اساسی مشارکت حرفه ای کارکنان بخش اداری و اجرائی در مدارس است. با این حال، ماهیت و نقش آنان در محیط شغلی طبقه کارگر آفریقای جنوبی کمتر مورد قدردانی و توجه قرار گرفته است. نویسندگان با بهره گیری از یک چارچوب " خود اخلاقی" بر این نکته تاکید می ورزند که کارکنان اجرائی مدارس با توجه به ویژگی های اجتماعی و اقتصادی فرودستانه خویش و از طریق اتخاذ اهداف اخلاقی و شیوه های پاسخگویی ویژه خود، به بازآفرینی شیوه های انجام کار دست می زنند. با افزایش مشارکت آنان در این شیوه های اخلاقی، ما معتقدیم که شیوه های رفتار حرفه ای آنها به تعالی فراگیران یاری رسانده و بر مدیریت مدرسه و روند تدریس و یادگیری مدرسه اثر مثبت می گذارد. با بهره گیری از روش تحقیق کیفی، نویسندگان مقاله تلاش کردند نشان دهند با استفاده اعمال و رویه های مبتنی بر خودکفایی اخلاقی، کارکنان بخش اجرائی و اداری مدارس در افریقای جنوبی کمک شایانی به خدمات حرفه ای / آموزشی ارائه می دهند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 321

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    107-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    284
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مطالعه با هدف بررسی ادراکات، مسائل و وظایف دانشجویان مهندسی در مورد گوش سپاری علمی انجام شده است. شرکت کنندگان 199 دانشجوی دانشکده مهندسی ایران در دانشگاه علم و صنعت ایران و ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه و مصاحبه بود. با توجه به نگرش های یادگیرندگان، هر دو گروه دانشجویان از اهمیت گوش سپاری تحصیلی در موفقیت خود آگاهی داشته و درک مطلب شنوایی را هیجان انگیز می دانستند. ازنظر هر دو گروه دانشجویان پسر و دختر واژگان ناکافی، سرعت گفتار، کیفیت ضعیف ضبط، متون طولانی و عدم آشنائی با موضوعات را اصلی ترین مشکلات دانسته اند. یافته ها همچنین نشان داد که گوش دادن به گزارش های خبری، مصاحبه ها و بحث های علمی، آگهی ها و گوش دادن به گفتگوها مورد علاقه دانشجویان پسراست در حالی که دختران دانشجو گوش سپاری به مصاحبه های علمی، سمینارها و سخنرانی ها، و مباحث آکادمیک را ترجیح می دهند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 284

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button