مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش و پرورش تطبیقی، شهروندی جهانی، مابعد نوگرائی و نقش مدرسه در قرن بیست و یکم

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 28

چکیده

 مفهوم "شهروند" در تاریخ طولانی خود, اغلب در رسالات فلسفی و علائق اجتماعی و سیاسی مورد توجه بوده است. تا به امروز, این مفهوم همچنان یکی از دغدغه های اساسی تفکر سیاسی مدرن تا مشغولیتی آموزشی در جامعه, باقی مانده است. مقاله حاضر با برخی از نکات اساسی مربوط به مفهوم کنونی "شهروندان" از منظر علم آموزش و پرورش تطبیقی با توجه به مباحث جاری در سیاست و ایدئولوژی, اقتصاد و جامعه, فرهنگ و آموزش و پرورش می پردازد. بنابراین, برخی از پرسش های اولیه و نکات مورد توجه پژوهشگران تطبیقی عبارتند ازاینکه مفهوم شهروند در قرن بیست و یکم چیست و با چه ارزش ها و آرمان هایی ارتباط دارد؛ کدام ابعاد این مفهوم باید مورد توجه تطبیق گران آموزشی قرار گیرد و چالش ها و محدودیت ها کدامند. به دنبال این فکر, دانشمندان معاصر آموزش و پرورش تطبیقی ممکن است تحلیل خود را بر موضوعاتی همچون الف ) بررسی شیوه هایی که مفهوم" شهروند " در چارچوب نقش نظام آموزش و پرورش در "اجتماعی سازی" بر عهده دارد؛ ب ) فرآیندهای که از طریق آن مدارس معاصر و جامعه به عنوان یک عامل آموزشی, ارزش و رفتار شهروندان آینده را شکل می دهند؛ و ج ) طرح پیشنهادهای مفهومی و معنایی که بتواند به عنوان ابزار روش شناختی در مطالعه تطبیقی مدرسه و شهروندان-به عنوان بخشی از زمینه تحقیق و فعالیت جدید علم آموزش و پرورش تطبیقی – مورد استفاده قرار گیرند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کالوجیاناکیس، پلا، و الفثراکیس، تئودوروس. (1397). آموزش و پرورش تطبیقی, شهروندی جهانی, مابعد نوگرائی و نقش مدرسه در قرن بیست و یکم. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 1(1 )، 10-28. SID. https://sid.ir/paper/270372/fa

    Vancouver: کپی

    کالوجیاناکیس پلا، الفثراکیس تئودوروس. آموزش و پرورش تطبیقی, شهروندی جهانی, مابعد نوگرائی و نقش مدرسه در قرن بیست و یکم. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی[Internet]. 1397؛1(1 ):10-28. Available from: https://sid.ir/paper/270372/fa

    IEEE: کپی

    پلا کالوجیاناکیس، و تئودوروس الفثراکیس، “آموزش و پرورش تطبیقی, شهروندی جهانی, مابعد نوگرائی و نقش مدرسه در قرن بیست و یکم،” فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، vol. 1، no. 1 ، pp. 10–28، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270372/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button