Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

اسکندری مجتبی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    13-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1303
  • دانلود: 

    267
چکیده: 

سازمان های فرهنگ ساز موجودیت های فرهنگی هستند که قادرند بر محتوای فرهنگ در جامعه تاثیر بگذارند و فرهنگ حاکم بر جامعه را حفظ و تقویت، یا آن که در آن تغییر و تحول ایجاد کنند. بدون تردید همان گونه که سازمان ها از فرهنگ اجتماع و محیط خود اثر می پذیرند، فرهنگ حاکم بر سازمان ها نیز بر افراد جامعه اثر می گذارد. سازمان ها، باورها، ارزش ها و هنجارهای خود را به اجتماع منتقل می کنند. این تعامل دو طرفه میان موجودیت های فرهنگی به نام سازمان ها و عناصر و محتوای فرهنگ اجتماعی، مفهوم تازه ای به عنوان سازمان های فرهنگ ساز را به ذهن متبادر می سازد. هدف تحقیق تبیین شاخص ها و روش شناسایی این سازمان ها است.الگویی که بر اساس آن سازمان ها دسته بندی، و سپس به عنوان سازمان فرهنگ ساز شناسایی می شوند الگوی سه بعدی است که دارای ماهیت، انتشار و نفوذ می باشد. روش انجام کار به این صورت است که برای تعیین ضریب نفوذ هر یک از سازمان ها در فرهنگ سازی، از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی که مبتنی بر کمی سازی نظرهای کیفی خبرگان است استفاده می شود. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که سازمان صدا و سیما دارای بیشترین تاثیر در فرهنگ سازی است و پس از آن حوزه علمیه و سپس نیروی انتظامی در مراتب بعدی قرار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1303

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 267 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    37-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    7594
  • دانلود: 

    2467
چکیده: 

موفقیت هر سازمانی بستگی به تخصیص و به کارگیری مناسب ابزار، تجهیزات، پول، مواد خام و منابع انسانی در برنامه های سازمان دارد و این امر در صورتی امکان پذیر خواهد بود که سازمان ها بتوانند مهارت ها، توانایی ها و خصوصیات فردی و جمعی کارمندان خود را در راستای اهداف سازمان به کارگیرند.این پژوهش در جهت زمینه یابی و کشف عوامل حفظ و نگهداشت کارکنان متخصص و هم چننی تعیین اولویت عوامل مذکور در سطح سازمان صنایع دفاع انجام شده است. برای انجام این پژوهش کلیه متخصصین واحدهای تحت پوشش سازمان صنایع دفاع شناسایی و از بین جامعه آماری تعداد 330 نمونه بصورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردید و پس از تعیین روایی و اعتبار در مجموع انتخاب شده توزیع و اطلاعات دریافتی به کمک تحلیل عاملی، تحلیل واریانس، خی دو و آزمون های دنباله دار مورد تحلیل قرار گرفت.نتایج نشان می دهد که عوامل حفظ و نگهداشت کارکنان متخصص به ترتیب اولویت در هفت عامل محتوا و ماهیت شغل، رضایت و امنیت شغلی، مدیریت و رهبری، مشخص بودن اهداف و انتظارات، فضای همکاری و انسجام گروهی، شرایط کار و پرداختی و مزایا، گروه بندی شده و همچنین هر کدام از شرکت ها و سازمانهای وابسته از اولویت بندی خاصی برخوردار بوده اند که به تفکیک نتایج مربوطه در پژوهش حاضر قید شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7594

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2467 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    57-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1889
  • دانلود: 

    470
چکیده: 

مدیریت را که به «هنر کشف استعدادها و فرآیند تجهیز، تنظیم و هدایت نیروها در جهت اهداف سازمانی» تعریف کرده اند، فقط به بهره وری از انسان به عنوان یک وسیله برای افزایش سرمایه با ایجاد کار در جامعه توجه می کند؛ در حالی که از منظر امام علی (ع) مدیریت علاوه بر این که انسان را به افزایش سرمایه و ایجاد کار که برای ساز و کار آبادانی زندگی ضروری است، سوق می دهد، باید زمینه های رشد انسان را به سمت تعالی روحی و روانی او که خاستگاه فطری دارد نیز فراهم آورد.این تحقیق با بررسی در فرمان ها و برنامه های امام علی (ع) و نظریه های موجود در مدیریت که برگرفته از نتایج تحقیقات و تلاش های تجربی و اندیشمندانه صاحب نظران است به آسیب شناسی مدیریت در زمینه تدابیر اجتماعی پرداخته است که اگر در تدابیر اجتماعی اقامه عدل شود و آزادی های قانونمند به رسمیت شناخته شود و به جای خط کشی های نامربوط، مهرورزی و توجه به حقوق مردم و ... مد نظر قرار گیرد، یقینا مدیریتی اعمال خواهد شد که هم تعالی انسان را تامین می کند و هم موجبات افزایش سرمایه و کار را فراهم می آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1889

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 470 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    73-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1641
  • دانلود: 

    777
چکیده: 

هدف این مطالعه، شناخت قدرت و سیاست شناسی سازمانی و بررسی واکنش کارکنان نسبت به آن است. بدین منظور، با استفاده از روش پیمایشی رابطه بین انگاشت سیاست شناسی سازمانی با تعهد و عملکرد کارکنان در نمونه 160 نفر کارکنان یک دانشگاه بزرگ دولتی مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که انگاشت سیاست شناسی سازمانی رابطه منفی با تعهد سازمانی و عملکرد کارکنان دارد. علاوه بر این، نتایج مهمی در خصوص ارتباط متغیرهای فردی با این عناصر به دست آمد. در حالی که سن، تحصیلات، سابقه خدمت و نوع استخدام برانگاشت سیاست شناسی سازمانی و ارتباط آن با تعهد و عملکرد کارکنان موثر هستند، هیچ شواهدی دال بر اثر جنسیت به دست نیامد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1641

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 777 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    97-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    761
  • دانلود: 

    227
چکیده: 

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد تعاونی یک از سه بخش اصلی اقتصاد کشور تعریف شده است. در اقتصاد ایران تعاون به عنوان یکی از بخش های عمده اقتصاد کشور نه در حد انتظار، اما تا حدودی، در جنبه های گوناگون، از جمله مصرف مورد توجه قرار گرفته است. در این ارتباط، ایلام برای مطالعه موردی انتخاب و این تحقیق به صورت پیمایشی و با استفاده از توزیع پرسشنامه میان مدیران عامل، اعضای هیات مدیره ها، بازرسان و اعضای تعاونی های مصرف زیر مجموعه ای اتحادیه سراسری تعاونی های مصرف در استان انجام شده است. حجم نمونه یازده درصد جامعه آماری است. فرضیه های تحقیق با اتکا بر اطلاعات جمع آوری شده به وسیله ی z, t و χ2 مورد آزمون قرار گرفته است. میانگین سابقه پاسخ دهندگان حدود هشت سال و میانگین تحصیلات آنان بین دیپلم و فوق دیپلم است. نتایج تحقیق نشان داد که تقویت بنیه مالی و استفاده از نیروهای کار آمد بر ارتقای بهره وری تعاونی های مصرف موثر است. آزمون استقلال (جدول دوطرفه) χ2 استقلال نتایج به دست آمده از سمت پاسخ دهندگان را تایید کرده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 761

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 227 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    119-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2898
  • دانلود: 

    1365
چکیده: 

نمایشگاه های بین المللی به عنوان یکی از کانال های معرفی کالاهای تولید شده، می تواند نقش بسیار موثری در فرآیند توسعه صادرات غیر نفتی داشته باشد. هدف اصلی این مقاله، شناسایی عوامل موثر بر موفقیت نمایشگاه های تخصصی بین المللی صادراتی و اولویت بندی آن هاست. ابتدا با توجه به تحقیقات نظری و با جمع آوری نظرهای خبرگان، اندیشمندان و صاحب نظران امر نمایشگاهی با استفاده از پرسشنامه خبره، متغیرها و عوامل موثر بر موفقیت نمایشگاه های صادراتی شناسایی شد. سپس با توزیع سیصد عدد پرسشنامه اصلی در جامعه آماری و جمع آوری آن و استفاده از روش تحلیل عاملی، به شناسایی عوامل موثر بر موفقیت نمایشگاه های بین المللی در ایران پرداخته شد. با توجه به ارزش ویژه به دست آمده از فرآیند تجزیه و تحلیل چهار عامل ذیل با اولویت یکم تا چهارم حاصل شد: 1) توجه به مدیریت نمایشگاه و تبلیغات حرفه ای و تخصصی؛ 2) شفاف سازی برای مشارکت کنندگان و لزوم نظام حمایتی و رعایت اصول بازرگانی و نمایش کالا؛ 3) توجه به شرایط حاکم بر جامعه و همکاری و مشارکت همه عوامل درگیر نمایشگاه؛ 4) توجه به زمان و فضای برگزاری نمایشگاه.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2898

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1365 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0