پژوهش حاضر مطالعه موردی است که هدف آن بررسی رابطه بین ویژگی های شبکه اجتماعی و انگیزش به کار افراد با استفاده از رویکرد شبکه های کل (کامل) است. در این پژوهش روابط رسمی و غیر رسمی کلیه کارکنان یک سازمان غیر دولتی بررسی شده و مورد تحلیل قرار گرفته است. جمع آوری داده ها با استفاده از دو پرسشنامه شبکه و انگیزش به کار صورت گرفت، و برای تحلیل اطلاعات از نرم افزارهای UCINET، SPSS و EXCEL استفاده شد. بر اساس یافته های پژوهش، بالارفتن میزان مرکزیت درجه در انواع پیوند ها، موجب بالا رفتن انگیزش به کار افراد شده است. از میان انوع پیوندهای بررسی شده، پیوند های دوطرفه (بده بستانی) از اهمیت بیشتری برخودارند. نتایج، حاکی از آن است که مرکزیت درجه افراد در شبکه های مشورتی، زمانی با انگیزش به کار یا ابعاد آن ارتباط دارند که پیوندها بده بستانی (دو سویه) باشند.