در یک دهه اخیر نوع جدیدی از شرکت های نوپا ظهور پیدا کرده اند که با استفاده از فناوری های جدید دیجیتال به ارایه خدمات نوآورانه در صنعت مالی پرداخته اند. هدف از این پژوهش پاسخ گویی به این سوال بوده است که گروه های مختلف سرمایه گذاران خطرپذیر در حوزه فناوری مالی کشور در هنگام تصمیم گیری در اولین مرحله سرمایه گذاری بر روی شرکت های نوپا دارای چه تفاوت دیدگاه هایی می باشند و چه معیارهایی برای هر گروه اهمیت بیشتری داشته است. این پژوهش از نظر هدف، از نوع بنیادی و از لحاظ گردآوری اطلاعات کیفی است و برای نیل به هدف پژوهش به منظور سنخ شناسی دیدگاهای سرمایه گذاران از روش پژوهش نظریه داده بنیاد نوخاسته بهره گرفته شده است. برای این منظور اقدام به انجام مصاحبه با روش نمونه گیری هدفمند با 17 مدیر سرمایه گذار خطرپذیر در حوزه خدمات فناوری مالی کشور گردیدکه حداقل یک بار سابقه سرمایه گذاری بر روی شرکتهای نوپا را داشتند. یافته های این پژوهش نشان داد دو گروه اصلی شامل سرمایه گذاران با دیدگاه استراتژیک و دیدگاه مالی در کشور وجود دارند که هر گروه خود به سه زیرگروه با دیدگاه ها و معیارهای متفاوت قابل تفکیک هستند. براساس نتایج این پژوهش شرکتهای نوپای فناوری مالی می توانند از دیدگاه ها و معیارهای متفاوت سرمایه گذاران خطرپذیر در کشور مطلع گشته و موفقیت بیشتری در جذب سرمایه بدست آورند.