Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    321-340
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    363
  • دانلود: 

    578
چکیده: 

در یک دهه اخیر نوع جدیدی از شرکت های نوپا ظهور پیدا کرده اند که با استفاده از فناوری های جدید دیجیتال به ارایه خدمات نوآورانه در صنعت مالی پرداخته اند. هدف از این پژوهش پاسخ گویی به این سوال بوده است که گروه های مختلف سرمایه گذاران خطرپذیر در حوزه فناوری مالی کشور در هنگام تصمیم گیری در اولین مرحله سرمایه گذاری بر روی شرکت های نوپا دارای چه تفاوت دیدگاه هایی می باشند و چه معیارهایی برای هر گروه اهمیت بیشتری داشته است. این پژوهش از نظر هدف، از نوع بنیادی و از لحاظ گردآوری اطلاعات کیفی است و برای نیل به هدف پژوهش به منظور سنخ شناسی دیدگاهای سرمایه گذاران از روش پژوهش نظریه داده بنیاد نوخاسته بهره گرفته شده است. برای این منظور اقدام به انجام مصاحبه با روش نمونه گیری هدفمند با 17 مدیر سرمایه گذار خطرپذیر در حوزه خدمات فناوری مالی کشور گردیدکه حداقل یک بار سابقه سرمایه گذاری بر روی شرکتهای نوپا را داشتند. یافته های این پژوهش نشان داد دو گروه اصلی شامل سرمایه گذاران با دیدگاه استراتژیک و دیدگاه مالی در کشور وجود دارند که هر گروه خود به سه زیرگروه با دیدگاه ها و معیارهای متفاوت قابل تفکیک هستند. براساس نتایج این پژوهش شرکتهای نوپای فناوری مالی می توانند از دیدگاه ها و معیارهای متفاوت سرمایه گذاران خطرپذیر در کشور مطلع گشته و موفقیت بیشتری در جذب سرمایه بدست آورند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 363

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 578 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    341-359
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    472
  • دانلود: 

    618
چکیده: 

از اهداف اصلی و مهم استفاده از مربی گری کارآفرینانه در کسب و کارهای کوچک و متوسط، رشد و توسعه کارکنان و درنتیجه توسعه شرکت است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی دستاوردهای بکارگیری مربی گری کارآفرینانه در راستای رشد و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت دارویی کشور انجام شده است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی و با رویکردی کیفی از نوع مورد پژوهی بوده است که ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه های نیمه ساختاریافته بود. برای انجام پژوهش حاضر با 16 نفر از افراد کلیدی و تجربی مربی گری انجام شد و تحلیل یافته ها به صورت کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد. یافته ها حاکی از آن است که دستاوردهای بکارگیری مربی گری کارآفرینانه در کسب و کارهای کوچک و متوسط به طور اخص شامل مزایای فردی مانند شناسایی توانمندی های بالقوه افراد کارآفرین، سوق دادن افراد به سمت تفکر خلاقانه، تبدیل تجربه گذشته به دانش جدید، توانایی در هدایت فعالیت های گروهی و تیمی، ارایه راه حل های خلاقانه، افزایش تحمل ابهام، بالا بردن سطح ظرفیت انتقادپذیری، تغییر در رتبه و جایگاه شغلی، افزایش مخاطره پذیری، پرهیز از ناامیدی و دلسردی و مزایای سازمانی از جمله راه اندازی شرکت های تابعه جدید، توسعه و بهبود محصولات، نشر دانش در سطح شرکت، افزایش نمایندگی های مرتبط، کاهش شکایات مشتریان و ایجاد واحدهای ایده پردازی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 472

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 618 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    361-380
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    609
  • دانلود: 

    755
چکیده: 

در دو دهه اخیر، علی رغم دسترسی روستاها به فناوری اطلاعات و ارتباطات، اما شاهد کاهش جمعیت هستیم. به نظر می رسد استفاده از فضای مجازی برای توسعه کسب و کار روستا الزامی است و بازاریابی الکترونیک، فرصت اشتغال گسترده ای را فراهم خواهد نمود. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف کاربردی و با روش دلفی انجام گردید تا راهکارها و چالش های راه اندازی سامانه بازاریابی الکترونیک روستایی تعیین گردد. پانل دلفی شامل 26 متخصص از اساتید دانشگاهی در مراکز علمی و سازمان های دولتی نقاط مختلف کشور بود. روند پژوهش، سه مرحله ای و ترکیبی از دلفی سنتی (مرحله اول) و الکترونیک (مرحله دوم و سوم) که در بازه زمانی مهر 1398 الی فروردین 1399 انجام شد. گردآوری اطلاعات نیز از طریق پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفت که با استفاده از پرسشنامه مرحله اول، پرسشنامه های مراحل بعدی تنظیم گردید. در ارتباط با راه اندازی سامانه بازاریابی، هشت راهکار (مرتبط با آمیخته بازاریابی و سازمان بازاریابی) و چهار چالش (اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، فناوری) ارایه شد. اتفاق نظر کارشناسان به این صورت بود که ساختار سازمانی سامانه، غیردولتی باشد، به ارایه خدمات گردشگری، تولیدات صنایع دستی و محصولات خشک کشاورزی بپردازد، از سیستم پست دولتی و خصوصی به صورت همزمان استفاده و مدل فروشی بنام مدل خدمات معاملات به کار برده شود. در پایان، یافته ها با درنظرگرفتن بحران کووید-19 بحث شد و پیشنهاداتی مطرح گردید

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 609

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 755 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    381-400
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    843
  • دانلود: 

    1030
چکیده: 

رشد و توسعه کارآفرینی و کسب وکارهای نوپا از الزامات توسعه اقتصادی است. راه اندازی استارتاپ های نوظهور به دست جوانان خلاق وکارآفرین، نقش آنها را در آینده ی اقتصادی کشورها تعیین کننده کرده است. در این بین محبوبیت بازی های رایانه ای سبب شده است حجم قابل توجهی از زمان خود را به بازی کردن در ساعات متغیر روز اختصاص دهند. با توجه به ماهیت بازی ها برآورد می شود تاثیر معنا داری برخلاقیت ونیت کارآفرینی داشته باشد. هدف ازانجام پژوهش حاضرتحلیل تاثیراعتیاد به بازی های رایانه ای بر خلاقیت و نیت کارآفرینی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی ورویکرد توصیفی-پیمایشی دارد. جامعه ی آماری مورد مطالعه410 نفر از بازی بازهای (گیمرها[1]) شهر یزد در بازه ی سنی 18-25 سال می باشد؛ به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه با طیف لیکرت پنج تایی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد میان علاقه افراطی بازی بازها به بازی های رایانه ای و ظهور خلاقیت و نیت کارآفرینی ارتباط معناداری وجود ندارد. همچنین ارجحیت بازی ها و ناتوانی در مدیریت زمان از مولفه های اصلی نشان دهنده ی اعتیاد به بازی های رایانه ای و نظام مندی، متعهد بودن در انجام کارها از نشانه های بارز بازی بازهای خلاق و ریسک پذیر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 843

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1030 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    401-419
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    582
  • دانلود: 

    689
چکیده: 

نوآوری های مبتنی بر فن آوری اطلاعات و کاربردهای آن به محرک های اصلی ارتقا عملکرد سازمانی، رشد اقتصادی و تغییر اجتماعی تبدیل شده اند. با وجود تمرکز پژوهش های بسیار بر این زمینه، هنوز اهمیت عوامل مکمل مانند نوآوری سازمانی در ارتقا نوآوری فناورانه بر عملکرد سازمانی همچنان نیازمند تحقیق و تحلیل علمی و تجربی است. این پژوهش مدلی را بسط و مورد آزمایش قرار می دهد که طی آن ماهیت رابطه استفاده فاوا و عملکرد سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش از لحاظ نوع گردآوری اطلاعات توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف کاربردی می باشد. با در نظر گرفتن شهرک صنعتی شماره یک اهواز به عنوان جامعه آماری، در مجموع 210 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته و اطلاعات آنان از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد. از نرم افزار Smart PLS نسخه 3. 3 برای تحلیل روابط پیشنهادی با تمرکز بر اهمیت تاثیر میانجی کارآفرینی سازمانی و نوآوری استفاده شد. تحلیل چند گروهی در مدل، موید متناسب بودن مدل پیشنهادی و تایید 9 فرضیه از مجموع 15 فرضیه شد. متغیرهای تحقیق در مجموع 52 درصد از تغیرات عملکرد را پیش بینی و منعکس کرده اند. یافته ها دلالت بر آن دارد که استفاده از فاوا به شیوه های نوآورانه و تاکید بر ترویج فرهنگ سازمانی مبتنی بر کارآفرینی موجب اثربخشی بیشتر آن می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 582

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 689 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    421-440
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    336
  • دانلود: 

    651
چکیده: 

دوام و پایداری شرکت های دانش بنیان، در شرایط ابهام و عدم اطمینان و وجود خطرات ناشی از تغییرات محیطی، مسئله مهمی محسوب می شود. شناسایی عواملی که سبب ایجاد ارزش بلندمدت و پایداری این شرکت ها می گردد، می تواند دوام و پایداری این شرکت ها را تضمین کند. بدین منظور هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی کارآفرینانه، خلق ارزش مشترک و سبک رهبری کارآفرینانه بر پایداری شرکت های دانش بنیان و بررسی اثر تعدیل کنندگی نوسازی استراتژیک در رابطه خلق ارزش مشترک و پایداری شرکتی می باشد. پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت و روش توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شرکت های دانش بنیان نوع دو معرفی شده از سوی معاونت علم وفناوری ریاست جمهوری می باشند که حداقل 3 سال از عمر شرکت آن ها گذشته است. نمونه آماری نیز 223 شرکت می باشد که به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته می باشد که پایایی آن با میزان آلفای کرونباخ 91/0 تایید شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش کمی، مدل یابی معادلات رگرسیون، رویکرد پی ال اس و نرم افزار اسمارت پی ال اس نسخه 2 صورت گرفت. نتایج به دست آمده نشان می دهد که بازاریابی کارآفرینانه و خلق ارزش مشترک در سطح اطمینان 95 درصد بر پایداری شرکت های دانش بنیان تاثیر مثبت و معنادار دارند. هم چنین بازاریابی کارآفرینانه، سبک رهبری کارآفرینانه و نوسازی استراتژیک در سطح اطمینان 95 درصد بر خلق ارزش مشترک تاثیر می گذارد و متغیر نوسازی استراتژیک نیز رابطه خلق ارزش مشترک و پایداری شرکتی را به صورت مثبت تعدیل می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 336

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 651 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    441-460
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    280
  • دانلود: 

    498
چکیده: 

ازآنجایی که مهم ترین چالش تجاری سازی فناوری های نوظهور عبور از دره مرگ فناوری و رسوخ در بازار است، شناسایی و اندازه گیری متغیرهایی که بتوانند برآورد بهتری از احتمال موفقیت فناوری به دست دهند عمده هدف پژوهش حاضر است. این پژوهش بر اساس هدف کاربردی است و با توجه به ضعف چارچوب نظری منسجم و ضعف چارچوب های اندازه گیری مرتبط، در پژوهش حاضر از رویکرد روش شناسی آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) استفاده شد. روش تحلیل شبکه مضامین در بخش کیفی و روش مدلسازی حداقل مربعات جزیی در بخش کمی پژوهش استفاده شد. در بخش کیفی 14 مصاحبه با بازیگران اصلی دو پروژه موفق تجاری سازی و در بخش کمی 51 پروژه نانو فناوری مورد مطالعه قرار گرفتند. یافته های بخش کیفی با استفاده از نرم افزار MAXQDA تحلیل شد و به استخراج سه مضمون ساختار، اندازه و آمادگی بازار به عنوان مضامین سازماندهنده اصلی شبکه مضمونی بازارپذیری منتهی شد (شبکه ای متشکل از 120 کد اولیه، 23، مضمون پایه ای، 8 مضمون سازماندهنده اولیه و 3 مضمون سازماندهنده اصلی). مدل شناسایی شده با روش مدلسازی معادلات ساختاری و کاربرد نرم افزار SmartPLS 3 مورد اندازه گیری قرار گرفت. یافته ها نشان داد که آمادگی بازار و اندازه بازار بالاترین اثر و بالاترین قدرت پیش بینی موفقیت تجاری سازی را دارند و ساختار بازار اثر معنی داری بر موفقیت تجاری سازی نداشت. اما به صورت معنی داری بر آمادگی بازار موثر بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 280

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 498 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

یادگار نسیم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    461-480
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    487
  • دانلود: 

    500
چکیده: 

رفتار کارآفرینانه در سازمان غیرانتفاعی (بخش سوم)[1] که شاخصه متمایزکننده شان، از سازمان های اقتصادی، اولویت هدف اجتماعی و منع توزیع سود است، توجه کنشگران و محققان را جلب کرده و مفهوم کارآفرینی اجتماعی سازمانی برای پرداختن به آن توسعه داده شده است. هدف تحقیق حاضر کمک به تبیین کارآفرینی اجتماعی سازمانی است. بدین منظور، رابطه همزمانی گرایش کارآفرینانه اجتماعی و عملکرد کارآفرینانه را در سازمان های غیر انتفاعی بررسی می کند. همچنین، نقش تعدیلگری ساختار مدیریت مشارکتی و الگوهای سازمانی را در این رابطه مورد سنجش قرار می دهد. این تحقیق برحسب هدف از نوع کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، تحقیق توصیفی-همبستگی است؛ که راهبرد تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی را بکار گرفته است. جامعه آماری، شامل مؤسسات غیر انتفاعی تثبیت شده فعال در شهر تهران هستند. فرضیات تحقیق در 55 نمونه و در سطح تحلیل سازمانی مورد آزمون قرار گرفته اند و پرسشنامه محقق ساخته ابزار جمع آوری داده ها بوده است. یافته ها نشان دادند گرایش کارآفرینانه اجتماعی که در این تحقیق داشتن رفتارهای نوآورانه، مدیریت ریسک و پیشگامی مشروط به ایجاد ارزش اجتماعی تعریف شده است، رابطه معناداری با عملکرد کارآفرینانه دارد و در صورت وجود ساختار مدیریت مشارکتی و الگو پذیری از سازمان های کارآفرین اجتماعی، این رابطه تقویت می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 487

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 500 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button