Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

605
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهکارها و چالش های راه اندازی سامانه بازاریابی الکترونیک روستایی: تکنیک دلفی

صفحات

 صفحه شروع 361 | صفحه پایان 380

چکیده

 در دو دهه اخیر, علی رغم دسترسی روستاها به فناوری اطلاعات و ارتباطات, اما شاهد کاهش جمعیت هستیم. به نظر می رسد استفاده از فضای مجازی برای توسعه کسب و کار روستا الزامی است و بازاریابی الکترونیک, فرصت اشتغال گسترده ای را فراهم خواهد نمود. در این راستا, پژوهش حاضر با هدف کاربردی و با روش دلفی انجام گردید تا راهکارها و چالش های راه اندازی سامانه بازاریابی الکترونیک روستایی تعیین گردد. پانل دلفی شامل 26 متخصص از اساتید دانشگاهی در مراکز علمی و سازمان های دولتی نقاط مختلف کشور بود. روند پژوهش, سه مرحله ای و ترکیبی از دلفی سنتی (مرحله اول) و الکترونیک (مرحله دوم و سوم) که در بازه زمانی مهر 1398 الی فروردین 1399 انجام شد. گردآوری اطلاعات نیز از طریق پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفت که با استفاده از پرسشنامه مرحله اول, پرسشنامه های مراحل بعدی تنظیم گردید. در ارتباط با راه اندازی سامانه بازاریابی, هشت راهکار (مرتبط با آمیخته بازاریابی و سازمان بازاریابی) و چهار چالش (اقتصادی, اجتماعی, حقوقی, فناوری) ارایه شد. اتفاق نظر کارشناسان به این صورت بود که ساختار سازمانی سامانه, غیردولتی باشد, به ارایه خدمات گردشگری, تولیدات صنایع دستی و محصولات خشک کشاورزی بپردازد, از سیستم پست دولتی و خصوصی به صورت همزمان استفاده و مدل فروشی بنام مدل خدمات معاملات به کار برده شود. در پایان, یافته ها با درنظرگرفتن بحران کووید-19 بحث شد و پیشنهاداتی مطرح گردید

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علویون، سیدجابر، و تقدیسی، احمد. (1399). راهکارها و چالش های راه اندازی سامانه بازاریابی الکترونیک روستایی: تکنیک دلفی. توسعه کارآفرینی، 13(3 )، 361-380. SID. https://sid.ir/paper/383039/fa

    Vancouver: کپی

    علویون سیدجابر، تقدیسی احمد. راهکارها و چالش های راه اندازی سامانه بازاریابی الکترونیک روستایی: تکنیک دلفی. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1399؛13(3 ):361-380. Available from: https://sid.ir/paper/383039/fa

    IEEE: کپی

    سیدجابر علویون، و احمد تقدیسی، “راهکارها و چالش های راه اندازی سامانه بازاریابی الکترونیک روستایی: تکنیک دلفی،” توسعه کارآفرینی، vol. 13، no. 3 ، pp. 361–380، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383039/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا