مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

336
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر جایگاه بازاریابی کارآفرینانه بر پایداری شرکت های دانش بنیان با تاکید بر نوسازی استراتژیک

صفحات

 صفحه شروع 421 | صفحه پایان 440

چکیده

 دوام و پایداری شرکت های دانش بنیان, در شرایط ابهام و عدم اطمینان و وجود خطرات ناشی از تغییرات محیطی, مسئله مهمی محسوب می شود. شناسایی عواملی که سبب ایجاد ارزش بلندمدت و پایداری این شرکت ها می گردد, می تواند دوام و پایداری این شرکت ها را تضمین کند. بدین منظور هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی کارآفرینانه, خلق ارزش مشترک و سبک رهبری کارآفرینانه بر پایداری شرکت های دانش بنیان و بررسی اثر تعدیل کنندگی نوسازی استراتژیک در رابطه خلق ارزش مشترک و پایداری شرکتی می باشد. پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت و روش توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شرکت های دانش بنیان نوع دو معرفی شده از سوی معاونت علم وفناوری ریاست جمهوری می باشند که حداقل 3 سال از عمر شرکت آن ها گذشته است. نمونه آماری نیز 223 شرکت می باشد که به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته می باشد که پایایی آن با میزان آلفای کرونباخ 91/0 تایید شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش کمی, مدل یابی معادلات رگرسیون, رویکرد پی ال اس و نرم افزار اسمارت پی ال اس نسخه 2 صورت گرفت. نتایج به دست آمده نشان می دهد که بازاریابی کارآفرینانه و خلق ارزش مشترک در سطح اطمینان 95 درصد بر پایداری شرکت های دانش بنیان تاثیر مثبت و معنادار دارند. هم چنین بازاریابی کارآفرینانه, سبک رهبری کارآفرینانه و نوسازی استراتژیک در سطح اطمینان 95 درصد بر خلق ارزش مشترک تاثیر می گذارد و متغیر نوسازی استراتژیک نیز رابطه خلق ارزش مشترک و پایداری شرکتی را به صورت مثبت تعدیل می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شراعی، فاطمه، کلابی، امیرمحمد، و خدادادحسینی، سیدحمید. (1399). تاثیر جایگاه بازاریابی کارآفرینانه بر پایداری شرکت های دانش بنیان با تاکید بر نوسازی استراتژیک. توسعه کارآفرینی، 13(3 )، 421-440. SID. https://sid.ir/paper/382180/fa

    Vancouver: کپی

    شراعی فاطمه، کلابی امیرمحمد، خدادادحسینی سیدحمید. تاثیر جایگاه بازاریابی کارآفرینانه بر پایداری شرکت های دانش بنیان با تاکید بر نوسازی استراتژیک. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1399؛13(3 ):421-440. Available from: https://sid.ir/paper/382180/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه شراعی، امیرمحمد کلابی، و سیدحمید خدادادحسینی، “تاثیر جایگاه بازاریابی کارآفرینانه بر پایداری شرکت های دانش بنیان با تاکید بر نوسازی استراتژیک،” توسعه کارآفرینی، vol. 13، no. 3 ، pp. 421–440، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button