Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    1-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    403
  • دانلود: 

    167
چکیده: 

طی سال ها و دهه های اخیر رشد روزافزون شهرها و افزایش جمعیت شهری موجب افزایش تقاضا برای حمل و نقل عمومی شده است. اگر این افزایش متناسب با تخصیص خدمات و تسهیلات صورت نگیرد، مشکلات عدیده ای برای شهر و شهروندان ایجاد خواهد شد. از این رو همواره ضرورت انجام مطالعات و پژوهش های به روز به منظور سنجش کارایی و مطلوبیت خدمات دهی سیستم حمل و نقل عمومی در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف سیستم و مد نظر قرار دادن آن در برنامه ریزی های آتی، احساس می شود. بنابراین در تحقیق حاضر با استفاده از روش توصیفی و قابلیت های سیستم اطلاعات جغرافیایی، آماره فضایی، نرم افزار GeoDa، مدل تحلیل سلسه مراتبی داده ها و مدل ترکیب خطی وزین به ارزیابی وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی شهر اردبیل به لحاظ مطلوبیت خدمات دهی (کارایی) و سنجش ارتباط فضایی تراکم ایستگاه ها و خطوط اتوبوسرانی و فاصله از این عناصر با میزان کارایی حمل و نقل عمومی این شهر، پرداخته شده است. برای گردآوری داده ها روش های میدانی و اسنادی استفاده شده است. نتایج تحقیق حاضر وجود الگوی خوشه ای در نظام توزیع فضایی ایستگاه های اتوبوس شهر اردبیل تایید می کند. این الگو باعث بروز نابرابری در مطلوبیت خدمات دهی در محلات مختلف شهر اردبیل شده است به طوری که میزان کارایی سیستم حمل و نقل عمومی شهر اردبیل در هسته ی مرکزی، محلات بخش شمالی، بخش هایی از محلات شرقی و جنوب غربی شهر بیشتر از سایر محلات بوده است. به نظر می رسد بخشی از این وضعیت متاثر از عدم وجود توازن و تعادل در توزیع فضایی تسهیلات حمل و نقل عمومی بوده است. به طوری که در مناطق با تراکم بیشتر ایستگاه ها و مرکز ثقل جغرافیایی سیستم اتوبوسرانی شهر و همچنین فواصل کمتر از ایستگاه ها و خطوط اتوبوسرانی، میزان مطلوبیت خدمات دهی و میزان کارایی سیستم بالاتر از سایر نواحی و محلات بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 403

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 167 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    31-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    666
  • دانلود: 

    251
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی تاثیر فرسودگی شغلی کارکنان بر رفتار ضد شهروندی سازمانی کارکنان راهنمایی و رانندگی شهر همدان می باشد. روش تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی؛ از نظر روش، ازنوع تحقیقات علی به شمار می رود. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان راهنمایی و رانندگی شهر همدان به تعداد190 نفربودند. از روش نمونه گیری تصادفی ساده و طبق جدول مورگان حجم نمونه آماری برابر 123 نفر انتخاب گردید. به منظور گردآوری داده های پژوهش، برای متغیرفرسودگی شغلی از پرسشنامه مسلچ (2001) و برای متغیر رفتار ضد شهروندی سازمانی از پرسشنامه فاکس و اسپکتور(2001) استفاده شده است. همچنین جهت افزایش روایی پرسشنامه از نقطه نظرات اساتید متخصص بهره مند گردید. از روش آلفای کرونباخ جهت تعیین پایایی پرسشنامه استفاده شد مقدار آلفا برای رفتار ضد شهروندی0. 90و برای فرسودگی شغلی 0. 87 به دست آمد. در این پژوهش، تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارspss نسخه 22 و آزمون های کلوموگروف اسمیرنوف و تی استیودنت انجام شده است. با توجه به یافته ها درنتیجه گیری می توان گفت: بر اساس فرضیه اول بین خستگی (تحلیل عاطفی) کارکنان با رفتار ضد شهروندی سازمانی راهنمایی رانندگی شهر همدان تاثیر مثبت وجود دارد. براسا س آزمون فرضیه دوم می توان گفت بین از خود بیگانگی (مسخ شخصیت) کارکنان با رفتار ضد شهروندی سازمانی راهنمایی رانندگی شهر همدان تاثیر مثبت وجود دارد. براساس آزمون فرضیه سوم می توان نتیجه گرفت. بین فقدان موفقیت فردی (پیشرفت شخصی) کارکنان با رفتار ضد شهروندی سازمانی راهنمایی رانندگی شهر همدان تاثیر مثبت وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 666

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 251 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    57-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    774
  • دانلود: 

    367
چکیده: 

تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در ایران بسیار تکان دهنده است که ضرورت انجام بررسی های بیشتر در زمینه اقدامات ایمنی را نشان می دهد. هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد استان ها در ایمنی حمل و نقل جاده ای است. داده های پژوهش حاضر از سالنامه آماری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اخذ شده است. روش به کار رفته در این پژوهش، تحلیل پوششی داده ها (BCC) با متغیرهای ورودی وزنی در دو مرحله طبقه بندی استانی و بدون در نظر گرفتن طبقه بین استان ها بکار گرفته شد. در پایان نیز با بکارگیری روش اندرسون پترسون واحدهای کارا با یکدیگر از نظر کارایی مقایسه شدند. داده های پژوهش با نرم افزار DEA Solver تحلیل شدند. یافته های این تحقیق نشان داد که در مرحله اول 31 استان بدون هیچ گونه طبقه بندی با یکدیگر نسبت به شاخص های عملکردی ایمنی معرفی شده در سالنامه آماری وابسته به سازمان راهداری کل کشور با یکدیگر مقایسه شدند که استان های آذربایجان شرقی، البرز، خوزستان، سیستان بلوچستان، قزوین، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی و همدان ناکارا تشخیص داده شدند. در مرحله دوم استان ها بر اساس تعداد سفرهای باری و مسافری انجام شده به سه دسته طبقه بندی شدند و سپس هر استان در طبقه هم سطح تردد خود از لحاظ وضعیت کارایی مقایسه گشت. در این مرحله استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، همدان، گیلان، البرز و لرستان ناکارا تشخیص داده شدند. نتایج اجرای روش اندرسون پترسون سه استان برتر را به ترتیب تهران، اصفهان و خراسان رضوی اعلام کرد. نتایج به دست آمده در هر مرحله میزان کارایی و همچنین میزان تغییر در ورودی ها (شاخص های عملکردی ایمنی) برای استان های ناکارا جهت رسیدن به مرز کارایی و بهینه و ساماندهی استان ها را مشخص می کند که می تواند در مدیریت و برنامه ریزی اقدامات ایمن سازی راه مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 774

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 367 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    91-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    548
  • دانلود: 

    192
چکیده: 

فرسودگی شغلی سازه ای چندبعدی است که در اثر فشارهای موجود در محل کار، نوع کار و سرخوردگی در کارکنان ایجاد می شودو منجر به تغییرات منفی در نگرش، روحیه و رفتار افراد در مواجهه با فشار شغلی می شود. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر بهزیستی روانشناختی بر فرسودگی شغلی کارکنان پلیس راهور شر خرم آبادمطالعه گردید. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش کارکنان پلیس راهور خرم آباد در سال 1398 بودند، 122 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها با کمک پرسشنامه های بهزیستی روانشناختی و پرسشنامه فرسودگی شغلی جمع آوری گردید. داده ها با روش های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با مدل همزمان تحلیل شدند. نشان می دهد که با توجه به ضریب همبستگی (0. 68) 0. 46 درصد از واریانس فرسودگی شغلی کارکنان پلیس راهور شهر خرم آباد، از طریق بهزیستی روانشناختی، پیش بینی می شود، همچنین متغیرهای تسلط بر محیط 0. 27؛ استقلال 0. 25؛ ارتباط مثبت با دیگران 0. 19؛ رشد شخصی 0. 13؛ هدفمندی در زندگی 0. 21؛ پذیرش خود 0. 15، درصد از واریانس فرسودگی شغلی کارکنان پلیس راهور شهر خرم آباد را پیش بین کردند. همچنین تحلیل رگرسیون گام به گام در 4 گام انجام گرفت که در گام پنجم بهزیستی روانشناختی، تسلط بر محیط، استقلال، ارتباط مثبت با دیگران و هدفمندی در زندگی در تحلیل باقی ماندند و 0. 47 درصد از واریانس فرسودگی شغلی کارکنان پلیس راهور شهر خرم آبادرا پیش بینی نمودند. نتایج حاکی از اهمیت متغیرهای بهزیستی روانشناختی در پیش بینی فرسودگی شغلی کارکنان پلیس راهور می باشند. بنابراین برای بهبود فرسودگی شغلی کارکنان پلیس راهور می توان سطح بهزیستی روانشناختی آنان را فزایش داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 548

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 192 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    115-132
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    305
  • دانلود: 

    150
چکیده: 

در منطقه 2 شهرداری تهران بزرگ، هشت نقطه حادثه خیز شناسایی شده است، موارد متعددی از تصادفات با اشکال مختلف در این هشت نقطه رخ داده است. در سال 1396 تصادف فوتی 9 مورد، جرحی 225 مورد و خسارتی نیز 1353 مورد گزارش شده است. هدف اصلی از انجام این پژوهش، ارزیابی اثربخشی اصلاحات هندسی انجام شده در نقاط حادثه خیز بر میزان تصادفات بوده و این که اصلاحات انجام شده در نقاط حادثه خیز چه میزان بر تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی تاثیر داشته است. این تحقیق براساس نوع هدف از انواع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش انجام کار، در رده تحقیقات توصیفی-تحلیلی به شمار آورد، بدین منظور نسبت به تجزیه و تحلیل نقاط پر حادثه و ارزیابی اصلاحات انجام شده در محدوده منطقه 2 تهران اقدام شد. برای بررسی اثربخشی اصلاحات نقاط حادثه خیز در سال 1396 و سال 1397 اطلاعات و آمارهای ماخوذه از پلیس راهور تهران بزرگ (فرم های کام 114) مورد بررسی قرار گرفته است تا ویژگی های عمده و روند حاکم بر تصادفات (کاهشی یا افزایشی) در نقاط حادثه خیز اصلاح شده در سال 97 نسبت به سال 96 برآورد شود. در نتیجه با اجرای این طرح در تصادفات فوتی و جرحی شاهد کاهش بوده ایم ولی در تصادفات خسارتی تغییر آن چنانی حاصل نشد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 305

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 150 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    133-150
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    354
  • دانلود: 

    115
چکیده: 

امروزه سیاست گذاری در زمینه ی قوانین راهنمایی و رانندگی در راستای انضباط بخشی به رفتارهای ترافیکی به ویژه در زمینه ی موتورسیکلت بسیار ضروری است. علی رغم تنوع روزافزون بسیار زیاد انواع موتورسیکلت به ویژه گسترش موتورسیکلت های برقی و ویژ گی های گوناگون آنها، فقط یک نوع گواهینامه برای رانندگی با آن وجود دارد. به علاوه، با توجه به فراگیری بسیار بالای استفاده از آن در کشور و معضلات موجود در جامعه از جمله در زمینه ی ترافیک، آلایندگی زیست محیطی ناشی از ترافیک، افزایش مصرف سوخت در ترافیک و چالش های مربوط به فضای پارک و مشابه آنها به ویژه در کلانشهرهای کشور، ضروت بازنگری در گواهینامه ی موتورسیکلت را اجتناب ناپذیر نشان می دهد. از این رو، پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد مختلف و تبیین ضرورت های طبقه بندی گواهینامه های موتورسیکلت، به بررسی امکان سنجی این موضوع در کشور می پردازد. در این راستا با استفاده از روش شناسی کیفی و شیوه ی تحلیل محتوا و از طریق منابع اسنادی به بررسی قوانین راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف جهان پرداخته است. یافته ها نشان می دهد در بسیاری از کشورهای جهان گواهینامه های موتورسیکلت بیش از یک نوع و اغلب، سه یا چهار نوع هستند که ویژگی های مختلفی برای هر یک از آنها تعریف شده است. این طبقه بندی در آمریکا اغلب دو دسته (در ایالت های مختلف)، در چین سه دسته، هند، ژاپن و اتحادیه ی اروپا چهار دسته و ترکیه و مالزی پنج دسته است. از این رو، در راستای انتظام بخشی بیشتر به رفتارهای ترافیکی و بهبود فرهنگ ترافیک، پیشنهادهایی از جمله می توان به بازنگری جدی در مقررات گواهینامه ی موتورسیکلت و اعمال طبقه بندی آن حداقل در سه دسته اشاره کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 354

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 115 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button