Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    1-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    752
  • دانلود: 

    660
چکیده: 

مقاله حاضر با بهره گیری از رهیافت نهادی به تحلیل نارسایی های نظام جبران خدمت در بخش دولتی ایران می پردازد و این پرسش مطرح می شود که نارسایی های جبران خدمت در بخش دولتی ایران کدامند؟ . برای پاسخ به این پرسش، این مقاله، نقطه عزیمت را مطالعات اکتشافی و مبانی نظری، تحلیل داده های آرشیوی، نهادهای رسمی و قوانین و مقررات حاکم بر این حوزه و مقایسه تجارب بین المللی قرار داده است. این تحقیق مقطعی در حیطه پارادایم تفسیرگرایی تعریف می شود. منابع داده ها در این تحقیق عبارت از مشاهدات میدانی (مصاحبه)، اسناددولتی، منابع تاریخی، روزنامه ها، و سایر رسانه ها است. در این پژوهش از مصاحبه های نیمه ساختار یافته و عمیق و مطالعه داده های آرشیوی استفاده شده است. آسیب شناسی نهادهای رسمی حاکم بر این حوزه از طریق مصاحبه با خبرگان اجرایی و تحلیل آن ها با بهره گیری از تحلیل تم صورت پذیرفته است. جهت انتخاب هدفمند خبرگان از طرح نمونه گیری گلوله برفی استفاده کردیم. نتایج این تحقیق نشان می دهد که نظام جبران خدمت در ایران علاوه بر اینکه از مشکلات ساختاری رنج می برد، متاثر از عوامل زمینه ای نظیر نظام بودجه ریزی، نظام مالیاتی، نظام مدیریت عملکرد، نظام شایستگی، تعدد مراجع تصمیم گیری در کشور، ضعف در شفافیت و نظارت، تفسیرپذیر بودن قوانین و مقررات، تنوع بی قواره در نظام های جبران خدمت در بخش دولتی ایران، و ضعف در ساختارهای تخصصی نظام اداری در دولت و مجلس، است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 752

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 660 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    31-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    232
  • دانلود: 

    422
چکیده: 

گردشگری زمین (1)، یکی از مفاهیم در حال رشد در مباحث آکادمیک گردشگری و در عین حال یکی از محصولات جدیدی است که توجه کسب وکارهای گردشگری را جلب کرده است. هدف این مقاله، بررسی جایگاه گردشگری زمین در خط مشی های عمومی ایران است. پژوهشگران با انجام مطالعه ی داده های آرشیوی و بهره گیری از سامانه قوانین و مقررات پایگاه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ایران، به گردآوری خط مشی های حوزه ی گردشگری زمین در بازه ی زمانی 1380-1397پرداختد. در نتیجه ی تحلیل محتوای داده های گردآوری شده، 58 خط مشی در حوزه ی مذکور شناسایی شد که در بررسی گونه شناسی در 5 دسته ی؛ توسعه ی جاذبه های زمین شناختی (2)، توسعه ی تاسیسات اقامتی، توسعه ی سایر زیرساخت ها، توسعه ی سایر تسهیلات و خدمات و توسعه ی مدیریت گردشگری زمین قرار گرفتند. در حالیکه خط مشی های مرتبط با شناسایی جاذبه های زمین شناختی بیشترین سهم را در میان خط مشی های شناسایی شده به خود اختصاص داده اند، سایر اجزای توسعه کمتر مورد توجه خط مشی گذاران قرار گرفته است. به نظر می رسد این وضعیت ناشی از تمرکز بازیگران حوزه ی گردشگری زمین بر توسعه ی جاذبه ها در سایه ی تغییرات قانونی و نهادی ایجاد شده در کشور در بازه ی زمانی مورد مطالعه و همچنین ضعف در توجه به همه ی ارکان توسعه ی گردشگری زمین در مرحله ی تنظیم دستورکار خط مشی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 232

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 422 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    55-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    325
  • دانلود: 

    79
چکیده: 

بر خلاف بانک داری سنتی که جذب سپرده با نرخ های متفاوت و اعطای تسهیلات و انتقال وجه در شعب از مهمترین محصولات و خدمات بانک محسوب می گردید، امروزه مشتریان بانک ها نیازهای متفاوتی با ترجیح حداقل مراجعه به شعب را دارند. از اینرو در نظر گرفتن ترجیحات مشتریان و توجه به روندهای فرهنگی و فناورانه در ارائه محصولات و خدمات از مزیت رقابتی بانک ها به شمار می آید. این درحالیست که در غالب تحقیقات انجام شده صرفا تاثیر متغیرهای اقتصادی بر محصولات و یا عملکرد بانک ها بررسی شده است و سایر متغیرها از جمله متغیرهای فناورانه، اجتماعی و سیاسی و همچنین روابط میان آنها در نظر گرفته نشده است. هدف این تحقیق شناسایی متغیرهای محیطی موثر بر طراحی محصولات و خدمات بانکی و تعیین روابط میان آنها در یکی از بانک های کشوراست. در مرور ادبیات موضوعی 28 متغیر استخراج و با استفاده از تکنیک دلفی فازی 20 متغیر انتخاب و از طریق فن دیماتل فازی روابط میان متغیرها تعیین گردید. با توجه به یافته های مدل، متغیرهای تولید ناخالص داخلی، تحریم های آمریکا و روابط با اتحادیه اروپا، فین تک ها، کیفیت و امنیت سرویس بانکداری الکترونیک بیشترین تاثیر بر سایر متغیرها و آمادگی زیرساخت فناوری اطلاعات بانک، انعطاف بانک مرکزی در پذیرش قوانین حاکم بر فناوری های جدید و منابع بانک بیشترین تاثیر پذیری از سایر متغیرها را دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 325

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 79 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    77-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    371
  • دانلود: 

    97
چکیده: 

قیمت گذاری همواره یکی از مولفه های مهم در بازاریابی بوده است. قیمت گذاری تبعیضی یکی از سیاست های قیمت گذاری جذاب جهت کسب حداکثر سود از مصرف کنندگان است؛ اما این سیاست ها می تواند روی رفتار مصرف کننده تاثیرات مستقیم گذاشته و واکنش های متفاوتی ایجاد کند. این پژوهش به نقش تبعیض های قیمتی، حالات نابرابری و قیمت مرجع در رفتار مصرف کنندگان می پردازد. با اجرای دو مطالعه تجربی از انواع طرح های عاملی و همکاری 540 دانشجو، تاثیر متغیرهای فوق روی بی عدالتی درک شده، هیجان منفی، تمایل به خرید دوباره، تبلیغ شفاهی مثبت و ارزش درک شده مصرف کننده در صنعت مراکز خرید و مال ها، بررسی شد. نتایج نشان دادند سطوح مختلف تبعیض قیمتی، واکنش های متفاوتی از مصرف کنندگان ایجاد می کند. با این حال تبعیض قیمتی غیرمستقیم (با استفاده از حق عضویت)، بهترین گزینه برای اجرای این سیاست است. همچنین قیمت مرجع داخلی می تواند واکنش های مصرف کننده را تعدیل کند. نتایج این پژوهش به عنوان مدلی کاربردی برای مراکز خرید و مال ها (خصوصا استفاده در باشگاه مشتریان)، قابل استفاده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 371

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 97 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    105-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    759
  • دانلود: 

    271
چکیده: 

در این پژوهش رفتار حرفه ای مدیران در مواجهه با جریان های شکافنده ی سازمانی با تکیه بر منابع قدرت مورد بررسی قرار گرفت. جریان های شکافنده ی سازمانی به آن دسته از عوامل خارج از کنترل سازمان اطلاق می شودکه با ایجاد تغییرات شدید و بدون قاعده در ارکان سازمان، همانند سونامی موجب بی ثباتی، کاهش کارایی و حتی مرگ سازمان می شوند. هدف این پژوهش دسته بندی و برجسته کردن مجموعه ای از ویژگی های رفتاری و حیاتی موثر بر موفقیت نسبی و تلاش های مدیران با تکیه بر منابع قدرت برای همراه کردن کارکنان در مواجهه با جریان های شکافنده ی سازمانی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل 230 نفر کارکنان تحصیل کرده رشته مدیریت در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور است. به منظور گردآوری داده ها از دو پرسش نامه ی سنجش منابع قدرت استفاده گردید. بررسی توصیفی داده ها حاکی از این است که منابع قدرت مورداستفاده مدیران دانشگاه پیام نور از دیدگاه کارکنان، به ترتیب؛ تخصص، مرجعیت، قانونی، اجبار و پاداش است. نتایج همبستگی در رابطه با ارتباط بین منابع قدرت مدیران و جریان های شکافنده ی سازمانی، نشان داد؛ ارتباط منابع قدرت قانونی با ابعاد زمینه ای، ساختاری و رفتاری معنی دار و مستقیم است. همچنین نتایج رگرسیون چند متغیره گام به گام تاثیر منابع قدرت بر رفتار مدیران در مواجهه با جریان های شکافنده ی سازمانی را تایید کرد و مشخص شد، تکیه بر منابع قانونی و تخصص بیشترین نقش را در پیش بینی رفتار حرفه ای مدیران در مواجهه با جریان های شکافنده ی سازمانی دارا می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 759

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 271 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    125-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    292
  • دانلود: 

    90
چکیده: 

یکی از دلایل شکست خط مشی های عمومی در ایران، بیگانگی مجریان از این خط مشی ها است. بیگانگی از خط مشی، حالتی روان شناختی است که منجر به گسست روان شناختی مجریان از خط مشی های عمومی می شود. شکل گیری پدیده بیگانگی از خط مشی میان مجریان خط مشی های عمومی تبعات زیان باری را در پی خواهد داشت و کاهش عملکرد این مجریان سبب بروز نارضایتی های عمومی از سازمان های دولتی مجری خط مشی های عمومی خواهد شد. هدف این مقاله، شناسایی پیشایندهای بیگانگی مجریان از خط مشی های مالیاتی است. جامعه پژوهش، شامل کارکنان مامور تشخیص مالیات اداره کل امور مالیاتی استان قم و نمونه پژوهش به روش نمونه گیری هدفمند از نوع نظری انتخاب شد. به منظور جمع آوری داده ها، از مصاحبه نیمه ساختاریافته و برای تحلیل داده های مصاحبه از فن تحلیل مضمون استفاده شد. نتایج حاصل از داده ها نشان داد تعاملات سطح استراتژیک تدوین خط مشی های مالیاتی، تعاملات سطح تاکتیکی اجرای خط مشی های مالیاتی و تعاملات سطح عملیاتی اجرای خط مشی های مالیاتی، از پیشایندهای پدیده بیگانگی مجریان از خط مشی های مالیاتی در ایران است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 292

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 90 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0