مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

376
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

474
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر واکنش های مصرف کنندگان به تبعیض های قیمتی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 104

چکیده

 قیمت گذاری همواره یکی از مولفه های مهم در بازاریابی بوده است. قیمت گذاری تبعیضی یکی از سیاست های قیمت گذاری جذاب جهت کسب حداکثر سود از مصرف کنندگان است؛ اما این سیاست ها می تواند روی رفتار مصرف کننده تاثیرات مستقیم گذاشته و واکنش های متفاوتی ایجاد کند. این پژوهش به نقش تبعیض های قیمتی, حالات نابرابری و قیمت مرجع در رفتار مصرف کنندگان می پردازد. با اجرای دو مطالعه تجربی از انواع طرح های عاملی و همکاری 540 دانشجو, تاثیر متغیرهای فوق روی بی عدالتی درک شده, هیجان منفی, تمایل به خرید دوباره, تبلیغ شفاهی مثبت و ارزش درک شده مصرف کننده در صنعت مراکز خرید و مال ها, بررسی شد. نتایج نشان دادند سطوح مختلف تبعیض قیمتی, واکنش های متفاوتی از مصرف کنندگان ایجاد می کند. با این حال تبعیض قیمتی غیرمستقیم (با استفاده از حق عضویت), بهترین گزینه برای اجرای این سیاست است. همچنین قیمت مرجع داخلی می تواند واکنش های مصرف کننده را تعدیل کند. نتایج این پژوهش به عنوان مدلی کاربردی برای مراکز خرید و مال ها (خصوصا استفاده در باشگاه مشتریان), قابل استفاده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مریخ نژاداصل، علی، حیدرزاده، کامبیز، و منصوریان، یزدان. (1398). شناسایی عوامل موثر بر واکنش های مصرف کنندگان به تبعیض های قیمتی. علوم مدیریت ایران، 14(54 )، 77-104. SID. https://sid.ir/paper/366373/fa

    Vancouver: کپی

    مریخ نژاداصل علی، حیدرزاده کامبیز، منصوریان یزدان. شناسایی عوامل موثر بر واکنش های مصرف کنندگان به تبعیض های قیمتی. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1398؛14(54 ):77-104. Available from: https://sid.ir/paper/366373/fa

    IEEE: کپی

    علی مریخ نژاداصل، کامبیز حیدرزاده، و یزدان منصوریان، “شناسایی عوامل موثر بر واکنش های مصرف کنندگان به تبعیض های قیمتی،” علوم مدیریت ایران، vol. 14، no. 54 ، pp. 77–104، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366373/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button