Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    21-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    386
  • دانلود: 

    256
چکیده: 

خروج کارآفرینانه بخش مهمی از فرآیند کارآفرینی است که تاثیر بسزایی بر کارآفرین، بنگاه، صنایع مختلف و اقتصاد کلان هر کشور دارد. با این حال تحقیقات کمی در این حوزه انجام شده وپژوهشگران به طور خاص به نقش شبکه های اجتماعی کارآفرینان بر خروج، کمتر توجه کرده اند. منظور از شبکه اجتماعی کارآفرینان، تمامی افرادی است که با کارآفرین در ارتباطند. این افراد می تواند شامل شرکا، عرضه کنندگان، مشتریان، سرمایه گذاران، توزیع کنندگان، انجمن های تجاری، اعضای خانواده، دوستان و مشاورین باشد. هدف از انجام این پژوهش، شناسایی نقش شبکه های اجتماعی و عوامل مرتبط با آن بر خروج کارآفرینانه است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش کیفی-روایتی است. جامعه آماری تحقیق کارآفرینان شهر تهران هستند که حداقل یک بار تجربه خروج از کسب و کار در شرایطی که بنگاه از عملکرد اقتصادی مطلوبی برخوردار بوده، داشته اند. نمونه های پژوهش با استفاده از روش گلوله برفی انتخاب شدند. در این پژوهش برای گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شده است که پس از مصاحبه با 12 نفر، اشباع نظری حاصل شد. تحلیل و کدگذاری داده ها به شناسایی هفت مولفه مرتبط با شبکه اجتماعی انجامید که در فرآیند خروج نقش دارند. این مولفه ها عبارتند از: تفاوت ها و تضادهای بین شرکا، عدم تعهد شرکا به کسب و کار، کمبود تجربه و مهارت شرکا، حمایت عاطفی خانواده در زمان خروج، تعارض نقش شغلی-خانوادگی شرکا، دریافت بازخورد از مشتریان و حمایت حرفه ای و عاطفی دوستان در زمان خروج.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 386

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 256 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    41-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    442
  • دانلود: 

    602
چکیده: 

بسیاری مدیران و پژوهشگران بر این باورند که مسیولیت اجتماعی یکی از اجزای اصلی ارتباط بین شرکت و محیط می باشند و می تواند به عنوان مزیت رقابتی برای شرکت ها در آید و برای آنها بسیار با اهمیت می باشد. مسیولیت پذیری در کارآفرینی اهمیت ویژه ای دارد. دلیل آن منافع زیادی است که برای کارآفرینان وجود دارد. لذا هدف این پژوهش، شناسایی و ترکیب مقوله ها، مفاهیم و شاخص های مسیولیت اجتماعی در کارآفرینی می باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف بنیادی گردآوری و تحلیل داده ها فراترکیب می باشد. جامعه پژوهش، 331 مقاله علمی معتبر انتشار یافته بین سالهای 2005 تا 2019 است که پس از پالایش و کنترل کیفیت متون، 35 مقاله باقی ماند که برای کد گذاری وتحلیل استفاده شد. سپس کد ها ترکیب و مفاهیم به دست آمد. با استفاده از شاخص کاپای کوهن، مفاهیم سنجش پایایی شد. همچنین با آنتروپی شانون تحلیل محتوا انجام شده و مفاهیم رتبه بندی شدند. در نهایت 17 مفهوم باقی مانده در سه سطح خرد، میانه و کلان در قالب الگویی به عنوان یافته های پژوهش ارایه گشت. نتایج نشان داد کارآفرینی و مسیولیت اجتماعی می تواند به توسعه پایدار منجر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 442

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 602 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    61-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    544
  • دانلود: 

    517
چکیده: 

نوآوری های اجتماعی راه حل های جدیدی هستند که به طور همزمان نیاز اجتماعی را برآورده می کنند و منجر به روابط جدید یا بهبود آن و استفاده بهتر از دارایی ها و منابع می شوند. استفاده از شاخص ها برای جذب نوآوری های اجتماعی و ارزیابی اثرات مورد انتظار طرح های نوآوری اجتماعی، ابزارهای مهمی را برای ایجاد پیشرفت و بهبود فراهم می کنند. روش پژوهش از منظر هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات اسنادی-فراترکیب می باشد. با استفاده از روش فراترکیب، 1215 مقاله و پژوهش مرتبط در سال های 2000 تا 2019 از پایگاه های علمی وب آف ساینس و اسکوپوس و جستجوگر گوگل فراخوانی شده اند که با به کارگیری این روش، 35 مقاله نهایی مبنای استخراج یافته ها قرار گرفت. خروجی روش فراترکیب سه بعد (محیطی، اجتماعی و اقتصادی) بر اساس خط پایین سه گانه، 16 مفهوم و 56 کد در ارزیابی نوآوری اجتماعی شناسایی شد. نتایج بر اساس نظر متخصصان با شاخص کاپای 664/0 مورد تایید قرار گرفت. نتایج این پژوهش می تواند مبنایی برای ارزش گذاری نوآوریهای اجتماعی در سطح کلان باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 544

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 517 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    81-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    501
  • دانلود: 

    293
چکیده: 

تغییر رفتار، توانایی افراد در دستیابی به اهدافشان را تسهیل می کند. مداخله برای تغییر رفتار افراد عموما از طریق آموزش های مختلف حاصل می شود. با رشد استفاده از نظام مربی گری در مراکز شتاب دهی، این سوال مطرح می شود که آیا روش های مورد استفاده مربیان می تواند بر روی تغییر رفتار کارآفرینان نوپا اثرگذار باشد و رفتار آن ها را در جهت کارآفرینانه تر شدن تغییر دهد؟ در این مقاله، تلاش شده تا به این پرسش با استفاده از روش شبه آزمایشی جهت بررسی تغییر رفتار کارآفرینان نوپا پاسخ داده شود. به این منظور، 18 مرکز شتاب دهی در استان تهران انتخاب شدکه به ترتیب 188 و 114 کارآفرین نوپا در ابتدا و انتهای دوره شتاب دهی این مراکز به عنوان نمونه آماری مشارکت داشته اند. نتایج به دست آمده از داده های پرسشنامه بسته-پاسخ و برگرفته از ادبیات پژوهش و همچنین آزمون تی-زوجی نشانگر آن است که رفتارکارآفرینانه کارآفرینان نوپا در طی دوره شتاب دهی کارآفرینانه تر می شود. بعلاوه بر اساس نتایج آزمون رگرسیون مشخص شد، این تغییر رفتار در نتیجه روش های آموزش محور، رابطه محور و تجربه محور مورد استفاده مربیان حاضر در این مراکز بوده و میزان اثرگذاری روش های مذکور به ترتیب 278/0، 55/0 و 211/0 است. بنابراین روش های مربی گری بر تغییر رفتار کارآفرینان نوپا اثرگذار است و در این میان، روش های رابطه محور مربیان می توانند شدت اثرگذاری بیشتری را نسبت به روش های آموزش محور و تجربه محور بر روی کارآفرینان نوپا داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 501

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 293 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    121-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1815
  • دانلود: 

    1670
چکیده: 

امروزه در عصرتحولات دیجیتال، استفاده از فناور ی های مالی(فین تک ها) به بخش جدایی ناپذیری از صنعت بانکداری تبدیل شده اند و همکاری بانک ها با استارت آپ های فین تک برای گذار به بانکداری دیجیتال، دیگر نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت تلقی می شود. براین اساس، در این مطالعه به بررسی فرآیند توسعه استارت آپ های فین تک در ایران که در مرحله آغازین از رشد و بلوغ خود هستند، پرداخته می شود و سوال اساسی این است که استارت آپ ها در فرآیند شکل گیری و توسعه خود با چه چالش ها و موانعی مواجه هستند؟ این پژوهش از منظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها کیفی است و برای نیل به هدف پژوهش از رویکرد نظریه داده بنیاد بهره گرفته شد. گردآوری داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته با 13 نفر از مدیران خبره بانکی در حوزه فین تک ها، کارآفرینان و هم بنیانگذاران استارت آپ های فین تک و به روش نمونه گیری هدفمند انجام گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار مکس کیودا تحلیل شدند. نتایج نشان دادندکه مهم ترین موانع توسعه استارت آپ های فین تک در ایران عبارت است از: چالش های قانون گذاری، عدم وجود استراتژی شفاف در بانک ها برای همکاری و شرایط کلان سیاسی و اقتصادی کشور به ویژه تحریم ها بوده و راهبردهایی از جمله تدوین استانداردها و قوانین جدید متناسب با نیاز استارت آپ ها و به ویژه تسهیل فرآیندهای بانکداری باز و ترسیم نقشه راه تحول دیجیتال صنعت بانکداری با همکاری ذی نفعان کلیدی، می تواند به توسعه استارت آپ ها منجر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1815

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1670 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    141-160
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    615
  • دانلود: 

    480
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه بر موفقیت کارآفرینانه بنگاه های دانش بنیان با توجه به نقش تعدیل گر بازارگرایی است. تحقیق حاضر ازمنظر هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، آمیخته (در فاز اول روش دلفی و در فاز دوم روش توصیفی-همبستگی) است. جامعه نمونه این پژوهش در روش دلفی، 30 نفر از خبرگان آگاه به موضوع (در قالب دو پانل 15 نفره) شامل اساتید، کارآفرینان و کارشناسان فعال با روش نمونه گیری گلوله برفی برای جامعه نمونه این پژوهش در روش دلفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه ای که محقق تنظیم کرده است و برای آزمون مدل نیز از روش توصیفی-همبستگی با جامعه ی نمونه ای شامل 180 کسب وکار دانش بنیان مستقر در مرکز تحقیقاتی اصفهان که با روش نمونه گیری غیر احتمالی(در دسترس) انتخاب شده بودند، استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها در این فاز نیز پرسشنامه استاندارد(برای ابعاد آمیخته بازاریابی کارآفرینانه و بازارگرایی) و محقق ساخته شده (برای موفقیت کارآفرینانه) بوده است. نتایج حاصل از تحلیل داده ها با نرم افزار Smart PLS2 نشان می دهد که آمیخته بازاریابی کارآفرینانه بر موفقیت کارآفرینانه شرکت های دانش بنیان تاثیر مثبت و معناداری داشته است. علاوه بر این، بازارگرایی نقش تعدیل گر بین دو متغیر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه و موفقیت کارآفرینانه در این کسب وکارها دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 615

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 480 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0