خروج کارآفرینانه بخش مهمی از فرآیند کارآفرینی است که تاثیر بسزایی بر کارآفرین، بنگاه، صنایع مختلف و اقتصاد کلان هر کشور دارد. با این حال تحقیقات کمی در این حوزه انجام شده وپژوهشگران به طور خاص به نقش شبکه های اجتماعی کارآفرینان بر خروج، کمتر توجه کرده اند. منظور از شبکه اجتماعی کارآفرینان، تمامی افرادی است که با کارآفرین در ارتباطند. این افراد می تواند شامل شرکا، عرضه کنندگان، مشتریان، سرمایه گذاران، توزیع کنندگان، انجمن های تجاری، اعضای خانواده، دوستان و مشاورین باشد. هدف از انجام این پژوهش، شناسایی نقش شبکه های اجتماعی و عوامل مرتبط با آن بر خروج کارآفرینانه است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش کیفی-روایتی است. جامعه آماری تحقیق کارآفرینان شهر تهران هستند که حداقل یک بار تجربه خروج از کسب و کار در شرایطی که بنگاه از عملکرد اقتصادی مطلوبی برخوردار بوده، داشته اند. نمونه های پژوهش با استفاده از روش گلوله برفی انتخاب شدند. در این پژوهش برای گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شده است که پس از مصاحبه با 12 نفر، اشباع نظری حاصل شد. تحلیل و کدگذاری داده ها به شناسایی هفت مولفه مرتبط با شبکه اجتماعی انجامید که در فرآیند خروج نقش دارند. این مولفه ها عبارتند از: تفاوت ها و تضادهای بین شرکا، عدم تعهد شرکا به کسب و کار، کمبود تجربه و مهارت شرکا، حمایت عاطفی خانواده در زمان خروج، تعارض نقش شغلی-خانوادگی شرکا، دریافت بازخورد از مشتریان و حمایت حرفه ای و عاطفی دوستان در زمان خروج.