Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

503
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش های مربی گری بر رفتار کارآفرینانه کارآفرینان نوپا در مراکز شتاب دهی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 100

چکیده

تغییر رفتار, توانایی افراد در دستیابی به اهدافشان را تسهیل می کند. مداخله برای تغییر رفتار افراد عموما از طریق آموزش های مختلف حاصل می شود. با رشد استفاده از نظام مربی گری در مراکز شتاب دهی, این سوال مطرح می شود که آیا روش های مورد استفاده مربیان می تواند بر روی تغییر رفتار کارآفرینان نوپا اثرگذار باشد و رفتار آن ها را در جهت کارآفرینانه تر شدن تغییر دهد؟ در این مقاله, تلاش شده تا به این پرسش با استفاده از روش شبه آزمایشی جهت بررسی تغییر رفتار کارآفرینان نوپا پاسخ داده شود. به این منظور, 18 مرکز شتاب دهی در استان تهران انتخاب شدکه به ترتیب 188 و 114 کارآفرین نوپا در ابتدا و انتهای دوره شتاب دهی این مراکز به عنوان نمونه آماری مشارکت داشته اند. نتایج به دست آمده از داده های پرسشنامه بسته-پاسخ و برگرفته از ادبیات پژوهش و همچنین آزمون تی-زوجی نشانگر آن است که رفتارکارآفرینانه کارآفرینان نوپا در طی دوره شتاب دهی کارآفرینانه تر می شود. بعلاوه بر اساس نتایج آزمون رگرسیون مشخص شد, این تغییر رفتار در نتیجه روش های آموزش محور, رابطه محور و تجربه محور مورد استفاده مربیان حاضر در این مراکز بوده و میزان اثرگذاری روش های مذکور به ترتیب 278/0, 55/0 و 211/0 است. بنابراین روش های مربی گری بر تغییر رفتار کارآفرینان نوپا اثرگذار است و در این میان, روش های رابطه محور مربیان می توانند شدت اثرگذاری بیشتری را نسبت به روش های آموزش محور و تجربه محور بر روی کارآفرینان نوپا داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مافی، بهاره، محمدی الیاسی، قنبر، و رضایی زاده، مرتضی. (1399). تاثیر روش های مربی گری بر رفتار کارآفرینانه کارآفرینان نوپا در مراکز شتاب دهی. توسعه کارآفرینی، 13(1 )، 81-100. SID. https://sid.ir/paper/382166/fa

    Vancouver: کپی

    مافی بهاره، محمدی الیاسی قنبر، رضایی زاده مرتضی. تاثیر روش های مربی گری بر رفتار کارآفرینانه کارآفرینان نوپا در مراکز شتاب دهی. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1399؛13(1 ):81-100. Available from: https://sid.ir/paper/382166/fa

    IEEE: کپی

    بهاره مافی، قنبر محمدی الیاسی، و مرتضی رضایی زاده، “تاثیر روش های مربی گری بر رفتار کارآفرینانه کارآفرینان نوپا در مراکز شتاب دهی،” توسعه کارآفرینی، vol. 13، no. 1 ، pp. 81–100، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382166/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا