مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه بر موفقیت کارآفرینانه بنگاه های دانش بنیان با تبیین نقش تعدیل گر بازارگرایی

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 160

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه بر موفقیت کارآفرینانه بنگاه های دانش بنیان با توجه به نقش تعدیل گر بازارگرایی است. تحقیق حاضر ازمنظر هدف, کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات, آمیخته (در فاز اول روش دلفی و در فاز دوم روش توصیفی-همبستگی) است. جامعه نمونه این پژوهش در روش دلفی, 30 نفر از خبرگان آگاه به موضوع (در قالب دو پانل 15 نفره) شامل اساتید, کارآفرینان و کارشناسان فعال با روش نمونه گیری گلوله برفی برای جامعه نمونه این پژوهش در روش دلفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه ای که محقق تنظیم کرده است و برای آزمون مدل نیز از روش توصیفی-همبستگی با جامعه ی نمونه ای شامل 180 کسب وکار دانش بنیان مستقر در مرکز تحقیقاتی اصفهان که با روش نمونه گیری غیر احتمالی(در دسترس) انتخاب شده بودند, استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها در این فاز نیز پرسشنامه استاندارد(برای ابعاد آمیخته بازاریابی کارآفرینانه و بازارگرایی) و محقق ساخته شده (برای موفقیت کارآفرینانه) بوده است. نتایج حاصل از تحلیل داده ها با نرم افزار Smart PLS2 نشان می دهد که آمیخته بازاریابی کارآفرینانه بر موفقیت کارآفرینانه شرکت های دانش بنیان تاثیر مثبت و معناداری داشته است. علاوه بر این, بازارگرایی نقش تعدیل گر بین دو متغیر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه و موفقیت کارآفرینانه در این کسب وکارها دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مزروعی نصرآبادی، اسماعیل، فتاحی، حمیدرضا، و دولتشاه، پیمان. (1399). تاثیر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه بر موفقیت کارآفرینانه بنگاه های دانش بنیان با تبیین نقش تعدیل گر بازارگرایی. توسعه کارآفرینی، 13(1 )، 141-160. SID. https://sid.ir/paper/388541/fa

    Vancouver: کپی

    مزروعی نصرآبادی اسماعیل، فتاحی حمیدرضا، دولتشاه پیمان. تاثیر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه بر موفقیت کارآفرینانه بنگاه های دانش بنیان با تبیین نقش تعدیل گر بازارگرایی. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1399؛13(1 ):141-160. Available from: https://sid.ir/paper/388541/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل مزروعی نصرآبادی، حمیدرضا فتاحی، و پیمان دولتشاه، “تاثیر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه بر موفقیت کارآفرینانه بنگاه های دانش بنیان با تبیین نقش تعدیل گر بازارگرایی،” توسعه کارآفرینی، vol. 13، no. 1 ، pp. 141–160، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388541/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button