مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

393
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

499
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی شبکه اجتماعی کارآفرینان در خروج کارآفرینانه

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 40

چکیده

خروج کارآفرینانه بخش مهمی از فرآیند کارآفرینی است که تاثیر بسزایی بر کارآفرین, بنگاه, صنایع مختلف و اقتصاد کلان هر کشور دارد. با این حال تحقیقات کمی در این حوزه انجام شده وپژوهشگران به طور خاص به نقش شبکه های اجتماعی کارآفرینان بر خروج, کمتر توجه کرده اند. منظور از شبکه اجتماعی کارآفرینان, تمامی افرادی است که با کارآفرین در ارتباطند. این افراد می تواند شامل شرکا, عرضه کنندگان, مشتریان, سرمایه گذاران, توزیع کنندگان, انجمن های تجاری, اعضای خانواده, دوستان و مشاورین باشد. هدف از انجام این پژوهش, شناسایی نقش شبکه های اجتماعی و عوامل مرتبط با آن بر خروج کارآفرینانه است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش کیفی-روایتی است. جامعه آماری تحقیق کارآفرینان شهر تهران هستند که حداقل یک بار تجربه خروج از کسب و کار در شرایطی که بنگاه از عملکرد اقتصادی مطلوبی برخوردار بوده, داشته اند. نمونه های پژوهش با استفاده از روش گلوله برفی انتخاب شدند. در این پژوهش برای گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شده است که پس از مصاحبه با 12 نفر, اشباع نظری حاصل شد. تحلیل و کدگذاری داده ها به شناسایی هفت مولفه مرتبط با شبکه اجتماعی انجامید که در فرآیند خروج نقش دارند. این مولفه ها عبارتند از: تفاوت ها و تضادهای بین شرکا, عدم تعهد شرکا به کسب و کار, کمبود تجربه و مهارت شرکا, حمایت عاطفی خانواده در زمان خروج, تعارض نقش شغلی-خانوادگی شرکا, دریافت بازخورد از مشتریان و حمایت حرفه ای و عاطفی دوستان در زمان خروج.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، کامبیز، خسروی، نگار، ایمانی پور، نرگس، و سجادی، سیدمجتبی. (1399). شناسایی شبکه اجتماعی کارآفرینان در خروج کارآفرینانه. توسعه کارآفرینی، 13(1 )، 21-40. SID. https://sid.ir/paper/386229/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی کامبیز، خسروی نگار، ایمانی پور نرگس، سجادی سیدمجتبی. شناسایی شبکه اجتماعی کارآفرینان در خروج کارآفرینانه. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1399؛13(1 ):21-40. Available from: https://sid.ir/paper/386229/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز طالبی، نگار خسروی، نرگس ایمانی پور، و سیدمجتبی سجادی، “شناسایی شبکه اجتماعی کارآفرینان در خروج کارآفرینانه،” توسعه کارآفرینی، vol. 13، no. 1 ، pp. 21–40، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386229/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button