Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

صالحی نیا حمید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    965
  • دانلود: 

    535
کلیدواژه: 
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 965

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 535 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1066
  • دانلود: 

    337
چکیده: 

مقدمه: علی رغم شهرت، ابهامات و چالش های متعددی در مورد نظریه بنیادی وجود دارد. به دلیل ماهیت رقابتی رویکردهای مختلف شفاف بودن پایه ها، روش ها و تعهد نسبت به روش خاص ضروری است. هدف از این مقاله شناخت ویژگی های نظریه بنیادی کلاسیک و کمک به افتراق آن از سایر روش های مشابه است.روش ها: این مقاله، یک مرور سنتی بر برخی از مقالات و کتب کلیدی «گلیزر» درباره نظریه بنیادی کلاسیک است. در این مقاله از 17 کتاب و مقاله وی استفاده شده است.نتایج: دو دغدغه اساسی گلیزر «اجتناب از القا» و «افتراق بین روش کلاسیک و روش های پژوهش کیفی و همچنین افتراق آن از سایر روش های نظریه بنیادی» است. وی تلاش نموده است این دو دغدغه خود را با ارائه راهبردهایی مناسب در هر یک از گام ها حل نماید.نتیجه گیری: برای انجام یک پژوهش نظریه بنیادی با کیفیت، شناخت و پای بندی به مبانی زیربنایی و همچنین جزییات این روش ضروری است. کنار گذاشتن پیش فرض ها و اجتناب از تعمیم اصول پژوهش های کیفی و سایر اعضای خانواده نظریه بنیادی به روش کلاسیک یکی از اصول مهم در این انجام موفق این روش است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1066

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 337 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1533
  • دانلود: 

    354
چکیده: 

مقدمه: با توجه به نقش و اهمیت دانش پژوهی در فرآیند انتخاب، استخدام و ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی اساتید اقدام به افزودن بند دانش پژوهی آموزشی به آیین نامه ارتقای هیات علمی کشور به منظور افزایش نوآوری و خلاقیت در عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی نموده است. این مطالعه با هدف ارزیابی عملکرد دانش پژوهی آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بین سال های 91-1388 انجام شد.روش ها: نمونه پژوهش در این مطالعه توصیفی تحلیلی شامل 127 نفر از اساتید هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است بودندکه در سال های 91-1388 حائز کسب امتیاز دانش پژوهی شدند. داده ها بر اساس جدول امتیازات محاسبه شده در کمیته دانش پژوهی آموزشی (بر مبنای دستورالعمل معادل سازی و محاسبه امتیازات دانش پژوهی آموزشی، مصوب هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) گردآوری شد. به منظور تحلیل نتایج از آزمون های پیرسون، ANOVA-test و Chi-square-test استفاده شد.نتایج: 127 نفر (%99.2) از افراد شرکت کننده هیات علمی آموزشی بودند. به ترتیب 79 نفر (62%) متقاضی رتبه علمی دانشیاری، 42 نفر (33%) و 6 نفر (5%) به ترتیب متقاضی رتبه های علمی استادی و استادیاری بوده اند. 77 نفر (%60.6) از افراد شرکت کننده در برنامه دانش پژوهی آموزشی از فعالیت های دانشگاهی، 4 نفر (%3.2) از فعالیت های وزارت خانه ای و 46 نفر (%36.2) از هر دو حیطه آیین نامه امتیاز کسب کردند. نتایج این مطالعه تنها در فعالیت های وزارتی اختلاف معناداری در بین رتبه های علمی مختلف و همچنین اساتید دانشکده های مختلف نشان داد (c2=12.46 و p=0.002) و (c2=17.64 و p=0.000). در فعالیت های دانشگاهی، طرح دوره با 77% درصد بیش ترین میزان کسب امتیاز را داشت. ارتباط معناداری بین سن و امتیاز کسب شده از آیین نامه مشاهده نشد. همچنین میزان استفاده از مصادیق آیین نامه اختلاف معناداری در گروه های سنی مختلف نشان نداد.نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان می دهد اساتید بیش تر از مصادیقی که تهیه آن ساختار ساده تر داشته و نیازمند صرف زمان کمتری باشد، استفاده نموده اند. لذا علی رغم تمامی مزایایی که برای فرآیند دانش پژوهی آموزشی مطرح است، پیشنهاد می شود با بازنگری مفاد آیین نامه و افزودن موارد آموزشی دیگر و همچنین اصلاح سقف امتیازات، بتوان به رفع محدودیت های آیین نامه فعلی و ترغیب اساتید به استفاده از فرآیندهای نوآورانه و خلاقانه در بهبود کیفیت آموزشی دانشگاه ها پرداخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1533

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 354 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 16
نویسندگان: 

عباسی قهرمانلو عباس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    653
  • دانلود: 

    235
کلیدواژه: 
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 653

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 235 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    776
  • دانلود: 

    293
کلیدواژه: 
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 776

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 293 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3730
  • دانلود: 

    1408
چکیده: 

مقدمه: یکی از ویژگی های شخصیت به هنجار که می تواند سطح شادکامی افراد را دستخوش تغییر کند، برخورداری از عزت نفس است. امروزه عزت نفس در ابعاد مختلف زندگی افراد اعم از تحصیل، شغل و محیط اجتماعی اهمیت روزافزونی یافته است. این پژوهش با هدف تعیین ارتباط بین عزت نفس و شادکامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1392 طراحی گردید.روش ها: این پژوهش مقطعی در سال 1392 بر روی 200 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی صورت گرفت. اطلاعات توسط پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ و پرسشنامه شادکامی آکسفورد جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از آزمون های تی مستقل، آنالیز واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: میانگین سنی افراد 21.01±3.55 سال به دست آمد. نمره میانگین عزت نفس از مجموع نمره ده 5.53±4.43 و میانگین نمره شادکامی از مجموع نمره 87، 43±1.25 بود. ضریب همبستگی پیرسون ارتباط آماری معناداری را بین نمره عزت نفس و شادکامی دانشجویان نشان داد (r=0.58، p=0.0001).نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد عزت نفس و شادکامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در حد بالایی قرار دارد. همچنین به نظر می رسد عزت نفس بالا موجب افزایش شادکامی می گردد. برنامه ریزی های فرهنگی آموزشی می تواند عزت نفس و شادکامی دانشجویان را بهبود بخشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3730

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1408 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 18
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    1305
  • دانلود: 

    598
چکیده: 

مقدمه: خودپنداره حرفه ای، درک فرد از خود به عنوان یک فرد حرفه ای است و بر چگونگی تفکر، تکامل نقش و عملکرد حرفه ای وی تاثیر دارد. در سال های اخیر، بالا بردن خودپنداره به عنوان یک هدف جهانی در آموزش عالی به ویژه در رشته پرستاری مطرح شده است. لذا، این مطالعه با هدف تعیین تاثیر برنامه آموزشی - توجیهی بر خودپنداره حرفه ای دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری انجام گردید.روش ها: طی یک مطالعه تجربی، 50 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در نیمسال اول سال تحصیلی 91-90 مشغول به تحصیل بودند انتخاب و به روش تخصیص تصادفی به دو گروه تجربی و شاهد تقسیم شدند. واحدهای پژوهش در هر دو گروه، پرسشنامه های مطالعه را قبل از ارائه برنامه آموزشی، بلافاصله و سه هفته بعد از مداخله تکمیل نمودند. گروه شاهد تنها آموزش های معمول در دوره کارشناسی پرستاری و گروه تجربی 6 جلسه آموزشی - توجیهی را به صورت هفتگی دریافت نمودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری تی مستقل، آنالیز واریانس با اندازه گیری مکرر و آنالیز واریانس دو طرف استفاده شد.نتایج: بر اساس یافته های مطالعه، تفاوت معناداری بین میانگین نمره خودپنداره پرستاری در مراحل قبل (169.5±26.4)، بلافاصله بعد از مداخله (178.40±22.6) و سه هفته بعد (184.4±25.6) از 216 نمره مشاهده گردید (P£0.003)، در حالی که این تفاوت در گروه شاهد معنادار نبود (P=0.65). بدین ترتیب که انجام مداخله باعث افزایش میانگین نمره خودپنداره در مراحل بعد از مداخله شده بود. همچنین، بیش ترین تغییر در میان ابعاد خودپنداره حرفه ای، در بعد خودپنداره عمومی مشاهده گردید.نتیجه گیری: آموزش هایی که با اهداف معین جهت تکامل حرفه ای دانشجویان پرستاری طرح ریزی می شوند و تصویر مثبتی از حرفه پرستاری ارائه می نمایند، می توانند منجر به افزایش خودپنداره حرفه ای دانشجویان پرستاری گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1305

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 598 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1632
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

مقدمه: با توجه به پیشرفت های روزافزون تکنولوژی و رشد بی سابقه اطلاعات مدیریت سلامت، نیاز به آموزش و بهسازی نیروی انسانی شاغل در حوزه سلامت یک ضرورت است. از این رو پژوهش حاضر با هدف شناسایی رابطه آموزش های ضمن خدمت پرسنل پرستاری شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با پیامدهای شغلی: تعهد سازمانی، خشنودی شغلی و رفتار شهروندی سازمانی انجام شده است.روش ها: این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی در جامعه آماری پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نیمه اول سال 1392 انجام شد. در این پژوهش تعداد 135 پرستار به روش خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه محقق ساخته برای ارزیابی اثربخشی آموزش ضمن خدمت، پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی، پرسشنامه رضایت شغلی عمومی و پرسشنامه تعهد سازمانی بالفور و وکسلر (Whechler & Balfour) بود. تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و نیز روش تحلیل مسیر صورت گرفت.نتایج: نتایج حاصل نشان داد رابطه آموزش ضمن خدمت پرسنل پرستاری با تعهد سازمانی (r=0.453، b=0.498، P=0.037) و رضایت شغلی (r=0.194، b=0.348، P=0.018) معنادار است. اما رابطه آموزش ضمن خدمت با رفتار شهروندی معنادار نبوده و بین آنها ارتباطی وجود نداشت.نتیجه گیری: با توجه به اهمیت عملکرد با صلاحیت پرستاران در نظام سلامت که به دنبال آموزش ضمن خدمت اثربخش حاصل می شود و رابطه ای که بین این آموزش ها با پیامدهای شغلی حایز اهمیت مانند تعهد و خشنودی شغلی وجود دارد لزوم توجه به آموزش پرسنل پرستاری بیش از پیش آشکار می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1632

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 16
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2567
  • دانلود: 

    1355
چکیده: 

مقدمه: پیشرفت های مداوم علمی همراه با وضعیت متغیر مددجویان مستلزم آن است که پرستاران بتوانند با تلفیق مهارت های فنی و دانش حرفه ای خود بر اساس شواهد علمی، مشکلات مددجویان را تشخیص داده و به طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه مراقبتی برای حل این مشکلات بپردازند. پرستاران باید توانایی تصمیم گیری مستقل بالینی را داشته باشند و تحقق این اهداف به واسطه استفاده از شواهد تحقیقاتی در مراقبت های بالینی تسهیل می گردد. هدف این مقاله مروری بررسی مفهوم پرستاری مبتنی بر شواهد، موانع موجود در آموزش آن و ارائه راه کارهایی جهت تسهیل اجرای آن می باشد.روش: مطالعه مروری حاضر از نوع یکپارچه می باشد. انواع مقالات بر اساس کلیدواژه های آموزش پرستاری مبتنی بر شواهد، پرستاری مبتنی بر شواهد و آموزش، از پایگاه داده های مختلف داخلی و خارجی اعم از ProQuest, Ovid, PubMed, ScienceDirect, Google, Scholare, magiran و sid جمع آوری گردید. از مجموع مطالعات به دست آمده، در کل 24 مقاله در این مطالعه استفاده گردید.نتایج: مطالعات نشان می دهند که موانع زیادی بر سر راه مراقبت مبتنی بر شواهد و آموزش آن به دانشجویان وجود دارد. از جمله این که اساتید وقت کافی برای آموزش مبتنی بر شواهد نداشته یا با نحوه آموزش آن آشنایی ندارند. همچنین پرستاران در بالین با تعداد زیاد بیماران، کمبود وقت و اطلاعات مواجه بوده و در مراقبت بر اساس شواهد دچار مشکل می باشند.نتیجه گیری: به نظر می رسد که با سیاست گذاری در سطح کشور و اجباری نمودن مراقبت بر اساس شواهد، می توان دانشگاه ها و اساتید را ملزم به آموزش فرآیند مراقبت مبتنی بر شواهد به دانشجویان پرستاری و علوم پزشکی نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2567

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1355 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2385
  • دانلود: 

    886
چکیده: 

مقدمه: از آنجایی که انگیزش، موتور حرکت دهنده انسان است، شناسایی زیربناهای آن به خصوص در حیطه های تحصیلی و آموزشگاهی به منظور رشد و پیشرفت جامعه مهم و ارزشمند می باشد. هدف اصلی از پژوهش حاضر بررسی نقش باورهای امید و خوش بینی در پیش بینی انگیزش تحصیلی دانشجویان است.روش ها: در این مطالعه توصیفی جامعه آماری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 91-1390 بودند، که تعداد 350 نفر از آنان به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند (218 نفر از دانشگاه فردوسی و 132 نفر از دانشگاه علوم پزشکی). برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه امید اسنایدر و مقیاس انگیزش تحصیلی والرند و پرسشنامه خوش بینی شییر و کارور استفاده شد. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و تحلیل واریانس چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین تمام متغیرهای پژوهش همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد: همبستگی انگیزش و تفکر عامل (p<0.01 r=0.52,)، انگیزش و تفکر راهبردی (r=0.40, p<0.01)، انگیزش و خوش بینی (r=0.34, p<0.01)، تفکر راهبردی و تفکر عامل (r=0.57, p<0.01)، تفکر عامل و خوش بینی (r=0.51, p<0.01)، تفکر راهبردی و خوش بینی (r=0.32, p<0.01). نتایج رگرسیون چندگانه نیز نشان می دهد که مجموع باورهای امید و خوش بینی می توانند انگیزش تحصیلی دانش جویان را پیش بینی کنند (p<0.001، F(3.225)= 33.780). آزمون معناداری ضرایب رگرسیون نیز نشان می دهد که تفکر راهبردی (p<0.05، t=2.173) و تفکر عامل (t=5.326, p<0.05) به لحاظ آماری ارتباط معناداری دارد، اما ضریب رگرسیون خوش بینی به لحاظ آماری معنادار نبود. بین دو گروه دختر و پسر تنها در متغیر انگیزه تحصیلی تفاوت معناداری دیده شد و بین دو دانشگاه در هیچ یک از متغیرها تفاوت معناداری دیده نشد.نتیجه گیری: مطابق نتایج به دست آمده امید متغیری است که با انگیزش تحصیلی رابطه دارد و در موقعیت های تحصیلی باید بر آن تاکید گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2385

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 886 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 18
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2014
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    527-538
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    214
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

Introduction: Due to the significant role of scholarship in the process of faculty member selection, employment, and promotion in universities, the Ministry of Health added the scholarship of teaching into promotion of faculty members’ regulation to improve the educational quality and increase innovation and creativity in the teaching performance of faculty members. Therefore, this study was done to assess faculty members’ performance in scholarship of teaching in 2009-2012 in Isfahan University of Medical Sciences.Methods: In this descriptive-analytic study, a sample of 127 faculty members of Isfahan University of Medical Sciences who finished the scholarship of teaching credential process between 2009-2012 were studied. The data were collected based on the scores they gained according to the Scholarship of Teaching Committee (approved by the Ministry of Health and Medical Education).Pearson و Chi-square test and ANOVA-test were used for statistical analysis.Results: 127 (99.2%) of the participants were faculty members. Out of this number, 79 (62%) were applicants for associate professor level, and 42 (6%) were applicants of assistant professor level, and 6 (33%) had applied for full professor level. The level of scholarship activities were in 60.6% of participants exclusively at the university level, while 3.2% gained all credits from ministry activities and 36.2% of participants had activities at the both levels. A significant difference was observed between the different academic ranks regarding activity levels (P=0.002 and x2=12.46) and (P=0.000 and x2=17.64). In the University level activity, course planning with 77% had the highest rate of credentials. No significant relationship was observed between age and scores obtained in regulations. The rate of using different items of the regulation did not show a significant difference regarding different age groups.Conclusion: The results indicated that less complicated and less timely activities were more frequently presented. Despite of all the advantages of scholarship of teaching process, it may be proposed that the bylaw of teaching scholarship should be revised. It seems necessary that the type of scholar activities should be expanded and the ceiling scores to be reformed. Hence, it may encourage teachers to use from innovative and creative processes and finally improve the quality of education in university.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 214

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

KHADEMI MOJGAN | MOHAMMADI EESA | VANAKI ZOHREH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2014
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    539-549
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    321
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

Introduction: There are many challenges and ambiguities on family of grounded theory (GT) notwithstanding their reputation. Learners of bases and methods and commitment to a specific method are necessary because of the vying nature of different approaches. The aim of this article is to know the traits of Classic GT and to help to differentiate Classic GT from other similar methods.Methods: This article is a traditional review on some of key articles and books of Glaser about Classic GT.Seventeen of Glaser’s books and articles have been used in this article.Results: Two Main concerns of Glaser are “avoidance of force” and “differentiation between classic method and qualitative research methods and other GT methods too”. He has tried to solve these two concerns providing proper strategies in any stage.Conclusion: For doing a quality GT research, knowing and commitment to basic principles and details of this method is necessary. Setting the assumptions aside and avoiding the generalization of qualitative research and other members of GT family to classic GT is one of important basic principles for doing successful classic GT research.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 321

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    917
  • دانلود: 

    589
چکیده: 

مقدمه: توانمندی های تخصصی بازرسین بهداشت محیط و راه های کسب آن برای مواجهه با مسایل بهداشت محیط کشور ضروری است. هدف این مطالعه تعیین روش های کسب توانمندی های بازرسین بهداشت محیط کشور ایران از دیدگاه خودشان است.روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی که از فروردین 1391 تا خرداد 1392 انجام شد، 612 بازرس بهداشت محیط شاغل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور توسط روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه ای صورت گرفت که روایی و پایایی آن از طریق مشورت با افراد متخصص و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ (0.82) تایید شده بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی انجام شد.نتایج: بازرسین بهداشت محیط در حیطه های مرتبط با وظایفشان به طور عمده توانمندی های خود را به ترتیب از طریق آموزش های ضمن خدمت (%38.7)، آموزش های دانشگاهی در دوران تحصیل (%18.8)، آموزش های تجربی و قبل از استخدام (%14.7) کسب کرده اند.نتیجه گیری: آموزش ضمن خدمت، نقش اساسی در افزایش توانمندی بازرسین بهداشت محیط از دیدگاه خودشان داشته است. بنابراین برای ارتقای توانمندی آنان لازم است بر روی برنامه ریزی و طراحی آموزش های ضمن خدمت تخصصی تاکید بیش تری به عمل آید. همچنین پیشنهاد می گردد، برنامه های درسی دانشگاهی آنان در صورت امکان با توجه به توانمندی های مورد نیاز بازرسین غنی تر گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 917

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 589 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    770
  • دانلود: 

    311
چکیده: 

مقدمه: سازمان دهی برنامه آموزش بالینی در پرستاری و مامائی معطوف به بهبود تجارب یادگیری فراگیران است. این برنامه نظام مند از چندین عنصر تشکیل شده است که محیط از جمله آنها محسوب می گردد. لذا هدف از مطالعه حاضر معرفی نرم افزار بانک اطلاعات محیط های آموزش بالینی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود.روش ها: در این مطالعه توصیفی (سال 92-1389)، جامعه مورد مطالعه شامل محیط های آموزش بالینی منتخب وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود. گردآوری داده ها از طریق چک لیست محقق ساخته بود. این ابزار شامل دو بخش اسامی محیط های آموزش بالینی و اطلاعات مربوط به ویژگی های محیط های آموزش بالینی در 7 محور بود. به منظور تهیه نرم افزار، محورهای اصلی چک لیست و نیز گویه های زیرمجموعه هر محور به عنوان ساختار مفهومی زیربنای طرح نرم افزار مورد توجه قرار گرفت. این نرم افزار در محیط Access-2010 تهیه شد و با ورود اطلاعات گردآوری شده، تکمیل گردید.نتایج: ضمن شناسایی محیط های آموزش بالینی مورد استفاده گروه های آموزشی دانشکده، در مجموع اطلاعات مرتبط با تعداد 126 بخش، 7 مرکز بهداشتی درمانی و 7 خانه بهداشت از زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استخراج شدند. نرم افزار بانک اطلاعات محیط های آموزش بالینی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اطلاعات مربوط به ویژگی های محیط های بالینی را در محورهای محیط فیزیکی و امکانات، برنامه آموزشی، برنامه ارزشیابی و کارکنان، شایع ترین اختلالات و موارد بیماری، مداخلات پرستاری مستقل و مداخلات پرستاری مشارکتی دربر دارد.نتیجه گیری: این نرم افزار با در اختیار گذاشتن برخی اطلاعات مورد نیاز در مورد محیط های آموزش بالینی، می تواند به مدیران و برنامه ریزان آموزشی در انطباق برخی از ویژگی های مهم برنامه آموزش با محیط بالینی کمک نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 770

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 311 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3