مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,567
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,355
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم پرستاری مبتنی بر شواهد و آموزش پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: پیشرفت های مداوم علمی همراه با وضعیت متغیر مددجویان مستلزم آن است که پرستاران بتوانند با تلفیق مهارت های فنی و دانش حرفه ای خود بر اساس شواهد علمی, مشکلات مددجویان را تشخیص داده و به طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه مراقبتی برای حل این مشکلات بپردازند. پرستاران باید توانایی تصمیم گیری مستقل بالینی را داشته باشند و تحقق این اهداف به واسطه استفاده از شواهد تحقیقاتی در مراقبت های بالینی تسهیل می گردد. هدف این مقاله مروری بررسی مفهوم پرستاری مبتنی بر شواهد, موانع موجود در آموزش آن و ارائه راه کارهایی جهت تسهیل اجرای آن می باشد.روش: مطالعه مروری حاضر از نوع یکپارچه می باشد. انواع مقالات بر اساس کلیدواژه های آموزش پرستاری مبتنی بر شواهد, پرستاری مبتنی بر شواهد و آموزش, از پایگاه داده های مختلف داخلی و خارجی اعم از ProQuest, Ovid, PubMed, ScienceDirect, Google, Scholare, magiran و sid جمع آوری گردید. از مجموع مطالعات به دست آمده, در کل 24 مقاله در این مطالعه استفاده گردید.نتایج: مطالعات نشان می دهند که موانع زیادی بر سر راه مراقبت مبتنی بر شواهد و آموزش آن به دانشجویان وجود دارد. از جمله این که اساتید وقت کافی برای آموزش مبتنی بر شواهد نداشته یا با نحوه آموزش آن آشنایی ندارند. همچنین پرستاران در بالین با تعداد زیاد بیماران, کمبود وقت و اطلاعات مواجه بوده و در مراقبت بر اساس شواهد دچار مشکل می باشند.نتیجه گیری: به نظر می رسد که با سیاست گذاری در سطح کشور و اجباری نمودن مراقبت بر اساس شواهد, می توان دانشگاه ها و اساتید را ملزم به آموزش فرآیند مراقبت مبتنی بر شواهد به دانشجویان پرستاری و علوم پزشکی نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شیخ علی پور، زهرا، فتحی آذر، اسکندر، لطفی، مژگان، پاک پور، وحید، آقاجری، پروانه، خشکنابی، هاله، و علی مختاری، زهره. (1393). مفهوم پرستاری مبتنی بر شواهد و آموزش پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(6)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/394180/fa

Vancouver: کپی

شیخ علی پور زهرا، فتحی آذر اسکندر، لطفی مژگان، پاک پور وحید، آقاجری پروانه، خشکنابی هاله، علی مختاری زهره. مفهوم پرستاری مبتنی بر شواهد و آموزش پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(6):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/394180/fa

IEEE: کپی

زهرا شیخ علی پور، اسکندر فتحی آذر، مژگان لطفی، وحید پاک پور، پروانه آقاجری، هاله خشکنابی، و زهره علی مختاری، “مفهوم پرستاری مبتنی بر شواهد و آموزش پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 6، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394180/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا