Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    853
  • دانلود: 

    973
چکیده: 

طی سال های اخیر پارادایم زنجیره تامین پایدار به عنوان مدلی کارآمد برای زنجیره تامین سازمان ها ظهور نموده است که مزایای پایداری را شامل می شود از این رو پژوهش حاضر در راستای طراحی و تحلیل الگویی برای زنجیره تامین پایدار با تاکید بر محیط فعالیت پلیس است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از لحاظ روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، شامل مدیران و کارشناسان زنجیره تامین پلیس و نمونه آماری 100 نفره است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند. در این تحقیق از طریق تحلیل دقیق ادبیات تحقیق زنجیره تامین پایدار و استخراج مولفه های آن، با استفاده از روش دلفی، و توزیع پرسشنامه محقق ساخته در میان کارشناسان زنجیره تامین ناجا جمع آوری و با به کارگیری روش معادلات ساختاری و نرم افزار PLS و رتبه بندی از طریق آزمون فریدمن تحلیل شده است. یافته ها نشان می دهد که ابعاد بهره وری و پاسخگویی تاثیر معنی داری بر شکل گیری زنجیره تامین پایدار در ناجا داشته اند. لذا مولفه هایی از این بعد که بیشتر متمرکز بر انعطاف پذیری و یکپارچکی می باشند بیشترین اهمیت را کسب کرده اند. نتایج بیانگر توجه به نگاه پایدار در تدوین زنجیره تامین در ناجا است و باید به ابعاد بهره وری با توجه به اهمیت آنها و نتایج تحقیق توجه ویژه ای نمود و چنانچه این اقدام صورت پذیرد موجب استفاده بهینه ازمنابع، زمان، مکان و بهینه سازی فرآیند آمادی خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 853

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 973 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    21-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    408
  • دانلود: 

    104
چکیده: 

اقتصاد جهانی در قرن 21، شیوه عملکرد سازمان ها را تغییر داده است. شرکت ها فقط با رقبای داخلی مواجه نیستند بلکه برای به دست آوردن سهم بازار و حفظ بقا نیازمند رقابت در سطح بین المللی می باشند. در این فضای رقابتی کسب وکار، شرکت هایی موفق اند که با این تغییر پارادایم خود را به خوبی وفق داده اند. یکی از مشخصه های این سازمان های موفق، همراستایی زنجیره تامین است. در این پژوهش وجود همراستایی در زنجیر تامین ایران خودرو مورد بررسی قرار گرفت. همچنین به منظور پوشش اثربخش همراستایی زنجیره تامین، مشخصه های کلیدی محصول در سطوح مختلف زنجیره تعیین شدند. برای تعیین همراستایی از چارچوب پیشنهادی فیشر استفاده شد. همچنین به منظور تعیین مشخصه های کلیدی ابتدا مشخصه های محصول با مطالعه ادبیات موضوعی و تحقیقات کتابخانه ای به دست آمد. سپس با استفاده پرسشنامه و انجام مقایسات زوجی و با استفاده از روش تحلیل توسعه ای چانگ، وزن مشخصه ها در سطوح مختلف زنجیره به دست آمد. در ادامه با استفاده ضریب همبستگی اسپیرمن وجود ارتباط-اجماع-نسبت به مشخصه های کلیدی محصول در سطوح مختلف زنجیره مورد بررسی قرار گرفت. همچنین با استفاده از آزمون مک نمار پاسخگو بودن زنجیره تامین کنونی ایران خودرو به نیازمندی مشتریان مورد بررسی قرار گرفت. مطابق با نتایج این تحقیق، هفت مشخصه کلیدی محصول در زنجیره تامین سازمان مورد مطالعه عبارتند از: هزینه، کیفیت، تحویل، انعطاف پذیری، دوره تاخیر، قابلیت پیش بینی تقاضا و طراحی. با توجه به تجزیه و تحلیل های انجام شده می توان گفت زنجیره تامین ایران خودرو مطابق با چارچوب فیشر از همراستایی برخوردار و به طور کافی پاسخگوی نیازهای مشتریان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 408

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 104 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    49-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    504
  • دانلود: 

    508
چکیده: 

مسیریابی وسایل نقلیه یکی از مسایل مطرح در حوزه مباحث مدیریت لجستیک است و علی رغم تلاش های بسیار در جهت یکپارچگی این مساله با سایر حوزه های لجستیک، بسیاری از جنبه های آن نیازمند تحقیق و توسعه است. نحوه گزینش مشتری در مساله مسیریابی یکی از این رویکردها است و عدم توجه به آن می تواند تاثیرات بسزایی بر افزایش هزینه، کاهش درآمد، فروش از دست رفته، نارضایتی مشتریان و افزایش کالاهای مرجوعی داشته باشد. این مساله، بازنویسی مدل کلاسیک مساله مسیریابی وسایل نقلیه با در نظر گرفتن رویکرد انتخاب مشتری به عنوان یکی از رویکردهای مطرح در مدیریت توزیع می باشد ایده اصلی حاکم بر این مقاله در نظر گرفتن این واقعیت است که مقدار تقاضای هر منطقه مقداری ثابت است و در صورتی که یک کالا بین فروشندگان متعددی در آن منطقه توزیع شود کل تقاضا بین این فروشندگان توزیع خواهد شد. در عین حال، رضایت مصرف کنندگان نهایی وابسته به گستردگی توزیع می باشد و در صورت توزیع بین گره های بیشتر، رضایت بیشتری خواهند داشت. بر مبنای همین ایده، در مقاله حاضر با تلفیق مساله کلاسیک مسیریابی وسایل نقلیه با رویکرد توزیع انتخابی، یک فرمول بندی جدید از این مساله در قالب یک مدل ریاضی دوهدفه ارائه شده است. در این تحقیق ابتدا مروری بر ادبیات موضوع صورت گرفته و سپس، مساله تحقیق بیان شده است. در ادامه و بر اساس مفروضات محدودکننده که توصیف کننده شرایط مساله است به مدلسازی مساله مسیریابی وسایل نقلیه با انتخاب مشتریان پرداخته شده و مدل ریاضی مساله ارائه شده است. این مدل با تعدادی داده نمونه حل و اعتبارسنجی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 504

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 508 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    77-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    440
  • دانلود: 

    519
چکیده: 

یکی از جنبه های مهم نگهداری و تعمیرات مبتنی بر شرایط (CBM) پیش بینی عمر مفید باقی مانده (RUL) بر اساس سوابق گذشته و وضعیت کنونی دستگاه است و تحلیل روغن روانکار یکی از روش های CBM است که به علت تماس مستقیم با دستگاه شرایطش بیانگر وضعیت سلامتی دستگاه است. در فرآیند CBM داده های زیادی تولید و انباشته می شود اما دانش موجود در این داده ها به طور کامل قابل درک نیست و باعث ضایع شدن منابعی گران بها می شود. برای استخراج اطلاعات و دانش از این داده ها به استفاده از روش هایی مانند داده کاوی نیاز است. در این پژوهش بر اساس تعریف RUL بهترین مدل پیش بینی زمان کارکرد باقی مانده تا وضعیت بحرانی برای یک مدل بلدوزر بر اساس سوابق تحلیل روغن موتور (مجموعه داده ای با 2700 رکورد و 129 ویژگی) با راهکار داده کاوی ساخته شده است. برای ساخت بهترین مدل، بعد از آماده سازی مجموعه داده مناسب با 49 رکورد و چهار ویژگی مدل هایی با روش های رگرسیون و شبکه عصبی ساخته شده است. به علت امکان انجام شدن فعالیت تعویض روغن در فواصل نمونه گیری ها، مدل ها با دو روش اعمال مقادیر ویژگی های مستقل ساخته شده اند. بر اساس ارزیابی عملکرد مدل ها بهترین مدل با شبکه عصبی و روش دوم اعمال مقادیر ویژگی های مستقل که استفاده از مقادیر جدید (تجمعی) دو ویژگی مستقل (Fe, Cu) و مقدار واقعی (غیر تجمعی) یک ویژگی مستقل (Vis40) بوده با خطای پیش بینی 23526. 662-/+ 958559. 033 ساخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 440

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 519 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

آذرسینا فرهود

نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    97-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    644
  • دانلود: 

    690
چکیده: 

یکی از هزینه های اضافی که به خدمات دریایی تحمیل می شود، هزینه تمیزکاری بدنه زیرین شناورها از جانورانی است که به بدنه می چسبند. بعلاوه، در اثر رشد این خزه و جلبک و جانوران روی بدنه، اصطکاک میان آب و بدنه قایق یا کشتی در حرکت افزایش یافته و در نتیجه هزینه سوخت اضافی به ناوگان دریایی تحمیل می گردد. رشد خزه و جانوران اثر شدیدی بر افزایش نیروی پسای اصطکاکی بدنه دارد که میزان این افزایش وابسته به نوع ارگانیسم ها و مساحت پوشش آنها و نیز شکل بدنه شناور و سرعت عملیاتی آن است. در این تحقیق اطلاعات مربوط به انواع ربات های تمیزکاری بدنه قایق و کشتی جمع آوری شده است. در این مطالعه، تعداد زیادی از پروژه های مرتبط با ربات تمیزکاری بدنه و مشخصات اساسی آنها شامل قیمت، نحوه اتصال به بدنه و سیستم تمیزکاری ربات بررسی شده است. نیاز به ساخت ربات خزه زدا در داخل کورتینر وجود دارد. نتایج این تحقیق نشان دهنده وضعیت موجود این فناوری، چالش ها و فرصت ها و در مجموع نقطه شروعی به کار برای ایجاد این ربات های زیرسطحی در داخل است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 644

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 690 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    113-150
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    437
  • دانلود: 

    419
چکیده: 

مقاله حاضر به اینکه مدیران خرید چگونه می توانند مقبولیت بخش خرید را درون سازمان توسعه دهند، می پردازد. در این رابطه از یک رویکرد تحقیقاتی کیفی شش موردی استفاده شد. تاکنون تحقیقی بر روی این موضوع انجام نشده است. تحلیلی از راهبردهای مقبولیت درونی، باید مفهوم و طبیعت روابط در میان بخش ها را نیز در نظر داشته باشد. تحلیل ها نشان می دهد که جهت ایجاد، حفظ یا افزایش مقبولیت درونی بخش، مدیران خرید باید در دو مورد زیر بسیار خوب عمل کنند: 1) شناسایی و جذب بهترین تامین کننده ها و 2) شناسایی و به کارگیری فرآیندهای همکاری و فرآیند های هماهنگی که توسط رقبا قابل کپی برداری نباشند در واقع، مدیران تامین، راهبرد های مقبولیت داخلی و خارجی را توسعه می دهند چرا که سطح بالاتری از مقبولیت درونی می تواند به تدریج توسط سهامداران خارجی، که پس از استنباط سایر بخش ها و مدیریت ارشد تاثیر می گذارد، پشتیبانی شود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که راهبرد های به کار برده شده توسط مدیران خرید، بسته به تلاشی که دارند بر ابعاد مقبولیت (شناختی، عملی، اخلاقی) تاثیر می گذارند و شکل های متفاوتی می گیرند. بعلاوه، راهبرد مقبولیت یک بخش خرید، بسته به برخی از عوامل مهم، توسعه می یابد: 1) بخش خرید در یک زمان معین از نظر سهم درک شده در ارزیابی، شبیه به یک ترازنامه مالی است، 2) توانمندی فنی و رابطه ای پرسنل خرید و 3) حد نتایج در انتخاب های راهبردی که منجر به رشد مزیت رقابتی برای سازمانی که برای آن کار می کنند. به نظر می آید هر گونه تلاش برای گام برداشتن بر مبنای راهبرد های منسجم می توانند به ارتقای سطح مقبولیت بخش خرید و سطح رشد آن کمک کند. از این نقطه شروع، این مطالعه همچنین نشان می دهد که مقبولیت داخلی بخش خرید، محرک اساسی شیوه های خرید است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 437

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 419 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0