اهداف: زمین خوردن یا سقوط یکی از شایع ترین مشکلات بهداشتی برای افراد بالای 60 سال است. به دنبال سقوط، سالمند متحمل مشکلات جسمی، روحی-روانی و اجتماعی می شود. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر مداخله آموزشی بر ترس از سقوط در سالمندان شهر اهواز صورت گرفت. مواد و روش ها: این مطالعه یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده کنترل دار است که بین 80 سالمند تحت پوشش مراکز بهداشتی-درمانی شهر اهواز در سال 1397 انجام شد. مشارکت کنندگان به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند و با تخصیص تصادفی در گروه های مداخله و کنترل قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها شامل اطلاعات جمعیت شناختی، پرسش نامه محقق ساخته سنجش آگاهی و پرسش نامه ابزار کارآمدی افتادن (FES-I) بود. داده ها با استفاده از آزمون های آماری تحت نرم افزار SPSS 22 تحلیل شدند. یافته ها: میانگین نمره آگاهی در گروه مداخله نسبت به گروه کنترل بعد از اجرای مداخله با کنترل اثر مخدوش کنندگی سایر متغیرها افزایش آماری معنی دار داشت (P<0. 001). همچنین میانگین نمره ترس از سقوط در گروه مداخله نسبت به گروه کنترل بعد از اجرای مداخله با کنترل اثر مخدوش کنندگی سایر متغیرها کاهش آماری معنی دار داشت (P<0. 001). نتیجه گیری: با اجرای برنامه های آموزشی ترس از سقوط در سالمندان کاهش می یابد که می تواند منجر به بهبود کارآمدی و کیفیت زندگی آنها شود.