Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    9-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1119
  • دانلود: 

    525
چکیده: 

فروشندگان خرده فروشی ها نقش اساسی را در فروش و سودآوری خرده فروشی ها بر عهده دارند، اما در برخی موارد دیده می شود که بنا به دلایل مختلف، فروشندگان شیوه های نادرست و غیراخلاقی را برای فروش در پیش می گیرند. اتخاذ این روش ها از سوی فروشندگان، در بسیاری از مواقع واکنش هایی را از سوی مشتریان به دنبال دارد، که می توان به دزدی از مغازه ها، تبلیغات دهان به دهان منفی، تحریم و ممانعت از خرید از این فروشگاه ها را نام برد. در این تحقیق، ضمن بررسی عوامل موثر بر خشونت از سوی مشتریان، به بررسی نتایج خشونت آنان بر جایگاه خرده فروشان پرداخته شده است. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده و جامعه آماری مورد مطالعه تمام خریداران خرده فروشی ها در سطح شهر تهران می باشد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده و نمونه گیری، بر اساس نمونه گیری در دسترس می باشد، که 334 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیدند. بر اساس نتایج پژوهش درک نابرابری های اخلاقی، بر عدم تایید هنجارهای اخلاقی تاثیرگذار بوده که در نتیجه این عدم تایید، مشتریان خرده فروشان را تحریم می کنند. از سوی دیگر اعتقاد به هنجار برابری اخلاقی، تاثیری مثبت و مستقیم بر خشم دارد که به دنبال این خشم نیز، تحریم خرده فروشان صورت می گیرد. همچنین در جامعه مورد بررسی میان واکنش به رفتار غیراخلاقی در جنسیت ها، تحصیلات و سنین مختلف تفاوت معناداری وجود نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1119

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 525 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    29-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2526
  • دانلود: 

    1131
چکیده: 

تعدد مصادیق و پیامدهای فساد اداری و مالی، نشانگر این واقعیت است که فساد امری پیچیده و متنوع بوده و مبارزه با آن نیز باید امری مستمر، طولانی و پیچیده باشد. از سوی دیگر، به جهت پیچیدگی موضوع فساد اداری و مالی و عوامل متعدد فردی، سازمانی و فراسازمانی تاثیرگذار در بروز آن و نیز به دلیل پیامدهای منفی بسیاری که فساد اداری و مالی از جنبه های مختلف به همراه دارد، هدف این پژوهش شناسایی و تعیین اهمیت عوامل فراسازمانی موثر در بروز فساد اداری و مالی در سازمان های دولتی می باشد. بدین منظور با گردآوری و بررسی مطالعات انجام شده در حوزه عوامل فراسازمانی موثر در بروز فساد اداری و مالی، زمینه برای شناخت جامع از این عوامل فراهم شد و با تقسیم بندی آن ها در 4 حوزه فرهنگی و اجتماعی، قانونی، سیاسی و اقتصادی، مصادیق و زیرمجموعه های هر کدام از این عوامل به تفکیک مشخص شده و زمینه را برای انجام مطالعات کاربردی در این حوزه برای محققان فراهم آورد. در ادامه از رویکرد ترکیبی ANP-DEMATEL فازی استفاده شد. با استفاده از تکنیک دیمتل فازی روابط میان عوامل شناسایی شد و سپس با استفاده از روش فرآیند تحلیل شبکه ای فازی و تعیین روابط میان عوامل، وزن عوامل محاسبه و اهمیت آن ها مشخص گردید. بدین صورت که، عوامل قانونی در اهمیت اول (با بیشترین وزن) و عوامل سیاسی در اهمیت آخر (با کمترین وزن) قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2526

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1131 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    53-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    881
  • دانلود: 

    344
چکیده: 

از جمله موضوعاتی که امروزه به طور وسیعی در پاسخ به محیط های متلاطم و پیچیده در سازمان ها به آن توجه می شود معنویت، حل اختلافات و عدالت همراه آن است. فرآیند افزایش اعتماد در کارکنان بر اساس انتظار مثبت از عدالتی است که باید همراه این قضاوت و حل اختلاف مورد نظر باشد و هوش معنوی مساله ای است که با توجه به وضعیت فرهنگی که در کشور ما وجود دارد به دنبال نگرش نسبت به عدالت سازمانی و قضاوت های تعارضات سازمانی شکل می گیرد. با توجه به اهمیت موضوع، در این پژوهش هدف این است تا نقش استراتژی برد- برد مدیریت تعارض و هوش معنوی بر ادراک کارکنان از عدالت سازمانی در اداره بنادر و دریانوردی بوشهر بررسی شود. پس از مرور و بازبینی پژوهش های پیشین و ساخت مدل مفهومی، پرسشنامه ای تهیه و در اختیار کارکنان این سازمان قرار گرفت و در نهایت داده های گردآوری شده از 226 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داده ها توسط نرم افزار SPSS و روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Amos مورد تحلیل واقع شد. نتایج حاصل از این پژوهش، مدل مفهومی ارائه شده را تایید نمود و نشان داد که متغیرهای مورد مطالعه و زیر معیارهای آن یعنی هوش معنوی و استراتژی برد- برد مدیریت تعارض بر عدالت سازمانی اثر دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 881

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 344 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    73-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3043
  • دانلود: 

    848
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین بر خلاقیت و نوآوری سازمانی و مدل سازی روابط بین آن ها مبتنی بر مدل معادلات ساختاری در ادارات کل دیوان محاسبات 10 استان کشور است. روش تحقیق به لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی بوده و از سوی دیگر، با توجه به نحوه گردآوری داده ها، در زمره تحقیقات توصیفی (غیر آزمایشی) می باشد. روش انجام این تحقیق، از نوع همبستگی و پیمایشی است و از آنجا که به آزمودن مدل خاصی از رابطه بین متغیرها می پردازد، از نوع مدل یابی علی یا مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری تحقیق شامل 153 نفر از کارکنان ادارات کل دیوان محاسبات کشور بوده است و به منظور جمع آوری داده ها از سه پرسشنامه رهبری تحول آفرین، خلاقیت سازمانی و نوآوری سازمانی استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از روش تحلیل عاملی تاییدی مبتنی بر نرم افزار SPSS و مدل معادلات ساختاری بر پایه نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق بیانگر اینست که بین رهبری تحول آفرین و خلاقیت سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد و همچنین بین رهبری تحول آفرین و نوآوری سازمانی به طور مستقیم و نیز به طور غیرمستقیم و از طریق میانجی گری خلاقیت سازمانی رابطه معناداری برقرار است. بدین معنا که رهبری تحول آفرین در ادارات کل دیوان محاسبات کشور منجر به ایجاد خلاقیت و نوآوری سازمانی می شود. نتایج تحقیق همچنین نشان می دهد که ابعاد نوآوری محصول، فرهنگ سازمانی و ملاحظات فردی به ترتیب بیشترین الویت تاثیرگذاری را دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3043

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 848 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    101-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1181
  • دانلود: 

    352
چکیده: 

در حال حاضر لزوم تخصصی تر کردن کسب و کارها برحسب اقتضای بازار و نیز گرایش مشتریان به کالاها و خدمات سفارشی شده، سازمان ها را ناگزیر از یافتن هم پیمان های استراتژیک و تشکیل زنجیره های تامین متحد نموده است. در این شرایط انتخاب تامین کنندگان همسو با اهداف بلندمدت و استراتژی های سازمان نه تنها باعث افزایش کارایی می شود، بلکه با اثربخش کردن فعالیت ها، در بهره وری سازمان ها نیز موثر واقع خواهد شد. هدف از این پژوهش بررسی عملکرد دو گروه تامین کنندگان کالا و پیمانکاران زنجیره تامین شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری است که با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها انجام گرفته است. داده های این پژوهش علاوه بر مستندات مکتوب در شرکت گاز به وسیله پرسشنامه ای که به کل کارشناسان امور کالای شرکت گاز سراسر کشور ارسال شد و داده های مربوط به پیمانکاران به وسیله پرسشنامه استاندارد موجود در خود شرکت، جمع آوری شد. نتایج نشان داد مهم ترین عاملی که باید مورد توجه تامین کنندگان قرار گیرد عامل توان تاسیساتی و مهم ترین شاخص مربوط به پیمانکاران ماشین آلات و تجهیزات است. همچنین تامین کنندگان و پیمانکاران با کارایی صد در صد تعیین و می توان تامین کنندگان و پیمانکاران را رتبه بندی کرد. از دیگر دستاوردهای این مطالعه ارائه یک مدل برای انتخاب تامین کنندگان کالا و پیمانکاران شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1181

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 352 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رسولیان محسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    117-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    991
  • دانلود: 

    498
چکیده: 

سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان به عنوان یکی از ابزارهایی است که کسب و کارها با استفاده از آن در صدد کسب مزیت رقابتی هستند، از آنجا که پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان با ریسک بالا، هزینه های سنگین و زمان پیاده سازی طولانی همراه است موضوع امکان سنجی به عنوان ابزاری مهم جهت تعیین راهبردها برای اجرای پروژه و به تبع آن کاهش ریسک اجرایی برای سازمان مطرح می باشد که در این تحقیق به بررسی و شناسایی عواملی پرداخته شده است که در پیاده سازی این پروژه ها از نظر خبرگان حائز اهمیت بوده و از ترجیح بیشتری برخوردار است. در این مقاله بعد از استخراج عوامل کلیدی برای پیاده سازی طرح های برنامه ریزی منابع انسانی و نظرخواهی از خبرگان با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی نسبت به اولویت بندی این عوامل با کمک نرم افزار Expert Choice اقدام شده است. نتایج مشخص نمود عوامل درونی نسبت به عوامل بیرونی و از میان عوامل درونی حمایت مدیران ارشد، چشم انداز کسب و کار، فرهنگ مدیریت تغییر و عامل مدیریت پروژه از اولویت بالاتری برخوردار هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 991

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 498 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0