مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پاسخ مشتری به رفتار غیراخلاقی خرده فروشان (مورد مطالعه: خریداران خرده فروشی در سطح شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 26

چکیده

 فروشندگان خرده فروشی ها نقش اساسی را در فروش و سودآوری خرده فروشی ها بر عهده دارند, اما در برخی موارد دیده می شود که بنا به دلایل مختلف, فروشندگان شیوه های نادرست و غیراخلاقی را برای فروش در پیش می گیرند. اتخاذ این روش ها از سوی فروشندگان, در بسیاری از مواقع واکنش هایی را از سوی مشتریان به دنبال دارد, که می توان به دزدی از مغازه ها, تبلیغات دهان به دهان منفی, تحریم و ممانعت از خرید از این فروشگاه ها را نام برد. در این تحقیق, ضمن بررسی عوامل موثر بر خشونت از سوی مشتریان, به بررسی نتایج خشونت آنان بر جایگاه خرده فروشان پرداخته شده است. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده و جامعه آماری مورد مطالعه تمام خریداران خرده فروشی ها در سطح شهر تهران می باشد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده و نمونه گیری, بر اساس نمونه گیری در دسترس می باشد, که 334 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیدند. بر اساس نتایج پژوهش درک نابرابری های اخلاقی, بر عدم تایید هنجارهای اخلاقی تاثیرگذار بوده که در نتیجه این عدم تایید, مشتریان خرده فروشان را تحریم می کنند. از سوی دیگر اعتقاد به هنجار برابری اخلاقی, تاثیری مثبت و مستقیم بر خشم دارد که به دنبال این خشم نیز, تحریم خرده فروشان صورت می گیرد. همچنین در جامعه مورد بررسی میان واکنش به رفتار غیراخلاقی در جنسیت ها, تحصیلات و سنین مختلف تفاوت معناداری وجود نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلیزاده، وحید، اسفیدانی، محمدرحیم، و احمدی، ایمان. (1394). پاسخ مشتری به رفتار غیراخلاقی خرده فروشان (مورد مطالعه: خریداران خرده فروشی در سطح شهر تهران). پژوهش های مدیریت راهبردی، 21(58)، 9-26. SID. https://sid.ir/paper/496076/fa

    Vancouver: کپی

    قلیزاده وحید، اسفیدانی محمدرحیم، احمدی ایمان. پاسخ مشتری به رفتار غیراخلاقی خرده فروشان (مورد مطالعه: خریداران خرده فروشی در سطح شهر تهران). پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1394؛21(58):9-26. Available from: https://sid.ir/paper/496076/fa

    IEEE: کپی

    وحید قلیزاده، محمدرحیم اسفیدانی، و ایمان احمدی، “پاسخ مشتری به رفتار غیراخلاقی خرده فروشان (مورد مطالعه: خریداران خرده فروشی در سطح شهر تهران)،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 21، no. 58، pp. 9–26، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/496076/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button