هدف از نگارش مقاله حاضر، ارائه نتایج پژوهشی است که برای ساخت و هنجاریابی نسخه فارسی سنجش سبک هویت بر اساس نظریه برزونسکی به دست آمده است. جامعه مورد مطالعه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد تهران مرکز در رشته های روان شناسی و مشاوره است. شرکت کنندگان شامل 215 نفر (135 دختر و 80 پسر) هستند که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری سبک های هویت، پرسشنامه محقق ساخته ای است که با اقتباس از Q-sort و پرسشنامه تدوین شده بر مبنای نظریه برزونسکی است. این ابزار، سه سبک هویت اطلاعاتی، هنجاری، و سردرگم را با 75 ماده با یک مقیاس 6 درجه ای اندازه گیری می کند. افراد دارای سبک اطلاعاتی، در فرایند رشد و تحول خود از راهبردهای مساله مدار و جمع آوری اطلاعات مرتبط با هویت یابی استفاده می کنند. آنان افرادی متکی به خود هستند و در موقعیت های حل مساله بر مبنای اطلاعات و تجارب شخصی تصمیم می گیرند. دارندگان سبک هویت هنجاری بر اساس عقاید و ارزش های مورد پذیرش کسانی که در زندگی آنان مهم اند، رفتار می کنند. آنان افرادی سنتی هستند و به جستجو و تجربه در مورد عقاید و ارزش های تازه علاقه نشان نمی دهند. افرادی که سبک هویت سردرگم دارند، تلاش برای بررسی هویت خود را به تعویق می اندازند. آنان به هنگام رویارویی با چالش های مرتبط با هویت از کاربرد رویکرد حل مساله اجتناب می کنند. روایی سازه پرسشنامه با استفاده از تحلیل عاملی به روش مولفه های اصلی و چرخش واریماکس و اعتبار و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ و بازآزمایی بررسی شد که در هر دو مورد، نتایج قابل قبولی به دست آمد. این پرسشنامه را می توان در موقعیت های مشاوره ای و بالینی برای سنجش هویت مراجعان به منظور شناخت، راهنمایی، و کمک به آنان در کنار سایر فنون تشخیصی مورد استفاده قرار داد.