Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

RESEARCH ON SPORT SCIENCE

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1373
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1373

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

RESEARCH ON SPORT SCIENCE

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2867
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2867

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

RESEARCH ON SPORT SCIENCE

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    759
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 759

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

RESEARCH ON SPORT SCIENCE

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    934
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 934

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    15-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    764
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از این پژوهش حاضر، نگرش سنجی از فدراسیون ورزش بانوان مسلمان از یک سو و سومین دوره بازی های بانوان کشورهای اسلامی از سوی دیگر بوده است. پژوهش از نوع توصیفی و ابزار اندازه گیری از نوع پرسشنامه محقق ساخته بود. نمونه آماری شامل 431 نفر از اعضای هیات علمی دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی تهران، مدیران ارشد اجرایی، ورزشکاران، مربیان و داوران شرکت کننده در سومین دوره بازی ها بود. نتایج پژوهش نشان دهنده نحوه نگرش جامعه آماری به موضوع مورد مطالعه می باشد و مقایسه هایی هم که بر حسب نیاز صورت گرفته، همگی هدف توصیفی داشته و عمدتا یافتن نقاط اشتراک یا افتراق نظریات افراد مختلف درگیر در ورزش بانوان مسلمان و یا سومین دوره بازی ها مورد نظر بوده است تا کمیت و کیفیت موضوع تحت بررسی از دیدگاه های متفاوت شناسایی و ارزیابی شده باشد. به طور کلی نتایج پژوهش نشان می دهد که کیفیت کلی محل برگزاری مسابقات، محل اسکان، مدیریت و نظم اداره و سطح داوری مسابقات سومین دوره بازی ها از نظر ورزشکارن، مربیان و داوران شرکت کننده در مسابقات مناسب بود و 69.7 درصد ورزشکاران تمایل مجدد به شرکت در بازی ها دارند. 65 درصد اعضای هیات علمی و مدیران معتقدند که هزینه های زاید و زیادی برای برگزاری مسابقات صرف شده است. مدیران ارشد اجرایی و اعضای هیات علمی معتقد هستند پژوهش و مطالعه برای طراحی لباس، جهت شرکت در بسیاری از رشته های ورزشی که امکان شرکت بانوان با رعایت شئونات اسلامی وجود دارد، می تواند کمک زیادی در جهت بهبود رفع محدودیت شرکت بانوان در فعالیت های ورزشی برون مرزی و جهانی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 764

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    33-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1497
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش، شناسایی عوامل و منابع تنش زای شغلی بین مربیان ورزشی استان آذربایجان غربی بود. حجم نمونه از 46 مربی فعال در 10 رشته ورزشی منتخب، شامل: والیبال، فوتبال، کشتی، تنیس روی میز، تکواندو، وزنه برداری، شنا، بسکتبال، آمادگی جسمانی و دو و میدانی بود. روش پژوهش از نوع توصیفی و پیمایشی بود که به صورت علی، مقایسه ای و همبستگی میزان شیوع عوامل و منابع تنش زای شغلی و سازمانی با توجه به ویژگی های فردی مربیان بررسی شد. ابزار جمع آوری اطلاعات به صورت پرسشنامه استرس سنج دو قسمتی بر اساس شاخص هفت ارزشی لیکرت توزیع گردید و پس از جمع آوری از طریق عملیات آمار توصیفی و استنباطی به بررسی اهداف و فرضیه های پژوهش پرداخته شد. ضریب آلفا 0.91 به دست آمد. یافته های حاصل حاکی از این بودند که، 78.3 درصد مربیان، شیوع عوامل تنش زای سازمانی و 73.9% مربیان، شیوع عوامل تنش زای شغلی را در حرفه مربیگری در حد متوسط ارزیابی نمودند؛ لیکن میانگین پراکندگی نگرش آزمودنی ها، شیوع بیشتر عوامل تنش زای شغلی را نسبت به سازمانی نشان داد. همچنین عامل فناوری و دانش فنی با میانگین 5.17 و انحراف معیار 1.37، بیشترین عامل تنش زا شغلی، و حساسیت شغلی، فشار زمان وکمیت و حجم کار در رتبه های بعدی قرار گرفتند و عامل وضعیت رفاهی با میانگین 6.04 و انحراف معیار 2.38، بیشترین عامل تنش زا سازمانی بود و عوامل رشد حرفه ای نیروهای انسانی، شیوه مدیریت، رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند. عامل فقدان حسن توفیق طلبی در مربیان، بالاترین رتبه را در سایر منابع تنش زای شغلی با میانگین 8 به خود اختصاص داد و کمبود اعتبارات تخصیصی با میانگین 6.5، رتبه آخر سایر منابع تنش زای شغلی را دارا شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    51-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1582
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این پژوهش در چارچوب یک طرح توصیفی - زمینه یابی به پرسش هایی در خصوص وضعی روابط خانوادگی - اجتماعی، شرایط شغلی و شرایط سلامت روانی مربیان ورزشی استان های مختلف کشور پاسخ می دهد. در این بررسی شانزده متغیر در ابعاد مختلف کیفیت زندگی (روابط خانوادگی و اجتماعی 3 متغیر، شرایط شغلی 3 متغیر) و سلامت روانی (10 متغیر) مورد مطالعه قرار گرفت. تعداد نمونه پژوهش حاضر 1122 نفر بود که به طور تصادفی از بین 10142 نفر شرکت کننده در یک بررسی جامع وضعیت مربیان استان های کشور انتخاب گردیدند. برای جمع آوری داده ها از ابزارهای زیر استفاده شد: الف) پرسشنامه کیفیت زندگی (اونزوکوب، 1989)؛ ب) پرسشنامه نود علامتی (SCL- 90- R) در اگوتیس و همکاران (1984). داده های بدست آمده با استفاده از شاخص های آمار توصیفی، آزمون خی دو، آزمون F، آزمون پیگیری شفه و آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برخی از مهم ترین نتایج پژوهش به شرح زیر است:1- بیشتر مربیان (44.7 درصد) در دامنه سنی 34-25 سال قرار داشتند و میانگین سنی 36.45 سال بود. 2- مربیان استان اصفهان بهترین روابط زناشویی (با میانگین 4.75)؛ مربیان آذربایجام غربی بهترین روابط با فرزندان (با میانگین 9.22)؛ و مربیان استان گلستان بهترین روابط با اقوام (با میانگین 7.97) را دارا بودند. 3- بهترین شرایط شغلی گزارش رسیده مربوط به مربیان استان های اصفهان، قم و کرمانشاه بود. 4- بهترین کیفیت زندگی گزارش شده از آن مربیان اصفهان (با میانگین 7.18) بود. 5- بالاترین سطح سلامت روانی متعلق به مربیان استان قم (با میانگین 0.44) و پایین ترین آن متعلق به مربیان استان تهران (با میانگین 1.16) بود. 6- بیشترین موارد مشکوک به مشکلات روانی در بین مربیان استان تهران (21.2 درصد) مشاهده گردید. 7- بین کیفیت سلامت روانی (مشکلات روانی) مربیان و کیفیت زندگی آنها رابطه مثبت وجود داشت. 8- بین مربیان استان های متعدد از نظر میزان سلامت روانی تفاوت معناداری وجود داشت. 9- بین مربیان استان های مختلف از نظر کیفیت زندگی تفاوت وجود داشت. 10- میزان سلامت روانی مربیان زن بیشتر از مربیان مرد بود. 11- کیفیت زندگی مربیان زن بهتر از مربیان مرد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1582

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    81-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2917
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی دانش تغذیه ای و عادات غذایی ورزشکاران رشته دو و میدانی حاضر در مسابقات دانشجویی دانشگاه های عالی کشور بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات دانشجویی سال 1384 و ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه دانش تغذیه ای (برگرفته از پژوهش زاویلا و همکاران، (2003 و پرسشنامه محقق ساخته عادات و رفتارهای غذایی بود. پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها، تعداد 110 پرسشنامه از پسرها و 80 پرسشنامه از دخترها که به صورت کامل جواب داده شده بود حجم نمونه آماری را تشکیل دادند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی آزمون t مستقل و همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که میانگین پاسخ های صحیح آزمودنی ها 33.6 پرسش بوده است. اگرچه، در پرسش های تغذیه عمومی، ورزشی، و مجموع پرسش های دانش تغذیه ای، ورزشکاران پسر میزان آگاهی بیشتری داشته اند؛ اما در هیچ کدان از پرسش ها تفاوت بین دو گروه معنادار نبوده است (P>0.05). همچنین، بین دو گروه فقط در زیر گروه های تغذیه ای کربوهیدرات، پروتئین، آهن و کلسیم تفاوت معناداری مشاهده شد. نتایج همچنین نشان داد که بین میزان دانش تغذیه ای با داشتن برنامه غذایی خاص (r=0.36) و گذراندن دوره آموزشی تغذیه (r=0.22) رابطه مثبت و معناداری وجود داشت به گونه ای که افرادی که برنامه غذایی داشته و دوره آموزشی تغذیه را گذرانده بودند دانش تغذیه ای بالاتری داشتند (P<0.05) در حالی که بین دانش تغذیه ای و مصرف مکمل ها (r=-0.15) و مصرف مواد نیروزا (r=-0.15) رابطه منفی، معکوس و معنادار وجود داشت به گونه ای که با افزایش میزان دانش تغذیه ای، میزان مصرف مواد نیروزا و مکمل ها کمتر بوده است (P<=0.05). کتاب های تغذیه نخستین منبع اطلاعاتی آزمودنی ها را تشکیل می داد. در کل نتایج پژوهش نشان داد که میزان دانش تغذیه ای آزمودنی ها در سطح پایینی بوده است. برگزاری دوره های آموزشی تغذیه برای مربیان و ورزشکاران یکی از راه های توسعه سطح دانش ورزشکاران در زمینه می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2917

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    97-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1385
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تاثیر مصرف همزمان مکمل های ویتامینی و انجام فعالیت های هوازی بر بروز خستگی و تغییرات آنزیم های اکسایشی، یکی از موضوعات مورد توجه پژوهشگران علوم ورزشی است؛ اما همه آثار چنین برنامه تعاملی، هنوز به خوبی مشخص نیست؛ از این رو پژوهش حاضر بر آن است تا تاثیر همزمان هشت هفته مصرف مکمل ویتامین E و تمرین هوازی با شدت 55 تا 75 درصد ضربان قلب ذخیره بر زمان رسیدن به واماندگی و برخی آنزیم های فشار اکسایشی را مورد بررسی قرار دهد. به این منظور، چهل دانشجوی سالم، غیر سیگاری و غیر ورزشکار داوطلب دانشگاه گیلان با میانگین سن (21.3±1.5 سال)، میانگین قد (176±5.4 سانتی متر) و میانگین وزن (74.2±14 کیلوگرم) در چهار گروه مساوی تقسیم شدند: گروه 1: ویتامین E + تمرین هوازی؛ گروه 2: تمرین هوازی + دارونما؛ گروه 3: ویتامین E، گروه 4: دارونما.طرح پژوهشی شامل مصرف روزانه 400 میلی گرم مکمل ویتامین E و تمرین هوازی، 3 روز در هفته و با شدت 55 تا 75 درصد ضربان قلب ذخیره به مدت 8 هفته به همراه یک وهله فعالیت وامانده ساز قبل و بعد از برنامه بود که روی چرخ کارسنج انجام شد. برای اندازه گیری متغیرهای پژوهش، قبل و بعد از فعالیت وامانده ساز، از آزمودنی ها نمونه خونی گرفته شد. اطلاعات به دست آمده با آزمون های آماری تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون t همبسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج، فقط بین زمان رسیدن به واماندگی آزمودنی ها و بین گروه های مصرف کننده مکمل ویتامین E و تمرین هوازی (گروه یک) و تمرین هوازی و دارونما (گروه دو) با گروهی که فقط دارونما مصرف می کردند (گروه چهار) تفاوت معنی داری نشان داد و در مقادیر آنزیم های LDH و CK بین گروه ها اختلاف معنی داری مشاهده نشد. با توجه به نتایج، احتمالا مصرف همزمان مکمل ویتامین E و هشت هفته فعالیت هوازی موجب به تاخیر انداختن زمان خستگی مردان جوان غیر ورزشکار می شود؛ اما نمی تواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر آنزیم های اکسایشی داشته باشد و احتمالا به برنامه ای با شدت، زمان و مقادیر ویتامین E متفاوت نیاز است تا سازگاری های آنزیمی دیده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1385

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    113-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    942
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از این پژوهش مقایسه تاثیر دو شیوه تمرینی هوازی تناوبی و تداومی بر تغییرات غلظت هورمون اریتروپویتین بود. آزمودنی های این پژوهش 50 دانشجوی مرد با دامنه سنی 19 تا 23 سال بودند که به روش تصادفی انتخاب و در دو گروه 25 نفری هوازی تناوبی و تداومی قرار گرفتند که هر گروه به مدت 8 هفته، هر هفته 5 جلسه و هر جلسه به مدت 45 دقیقه به فعالیت تعیین شده پرداختند. میزان تغییرات غلظت هورمون به عنوان متغیر اصلی و عوامل خونی و بیشینه اکسیژن مصرفی به عنوان متغیرهای کنترلی به صورت پیش و پس آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.بررسی های انجام گرفته نشان داد که یک دوره فعالیت دوی هوازی تناوبی (P=0.230) و تداومی (P=0.635) بر تغییرات غلظت هورمون EPO تاثیر معنی داری ندارد. علاوه بر این، فعالیت تناوبی مورد نظر بر تعداد (P=0.008) RBC و میزان (P=0.000) VO2max معنی دار بوده، اما بر MCV تاثیر معنی داری نداشته است (P=0.627). از طرفی تاثیر یک دوره دوی هوازی تداومی بر تعداد (P=0.563) RBC و (P=0.844) MCV معنی دار نبوده، اما یک دوره فعالیت دوی هوازی تداومی بر VO2max تاثیر معنی داری داشته است (P=0.027).نظر به اینکه فعالیت های تناوبی، تحریک و تولید سلول های قرمز خون در بدن افراد را به طور معنی داری افزایش داده تا تاثیر بهینه ای روی حداکثر اکسیژن مصرفی می گذارد، از این رو با توجه به نتایج پژوهش حاضر می توان گفت که یک دوره فعالیت هوازی تناوبی نسبت فعالیت هوازی تداومی پاسخ مناسبی به هورمون EPO نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 942

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    123-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1226
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این پژوهش، آزمون هشت ضلعی هوازی (AOT) طراحی و خصوصیات روان سنجی آن از قبیل پایایی و روایی های منطقی و سازه (تمایز گروهی) مطالعه گردید. آزمودنی ها عبارت بودند از 71 دانش آموز دختر (7 تا 11 سال)، 60 دانشجوی پسر و دختر (18 تا 22 سال)، 26 سالمند سالم زن و مرد (42 تا 73 سال) و 18 بیمار قلبی زن و مرد (48 تا 72 سال). زیر گروه های پژوهش شامل 20 دختر 7 ساله، 27 دختر 9 ساله، 24 دختر 11 ساله، 23 دانشجوی دختر، 37 دانشجوی پسر، 13 مرد سالمند، 13 زن سالمند، 8 بیمار قلبی زن، و 10 بیمار قلبی مرد بود. ضریب پایایی از طریق تحلیل همبستگی درون گروهی سه بار اجرای AOT در عرض یک هفته محاسبه گردید. روایی تمایز گروهی از طریق تحلیل واریانس اجراهای گروه های مختلف آزمودنی با یکدیگر اثبات گردید.دلایل و شواهد مبتنی بر روایی منطقی و محتوای AOT به طور مبسوط در مقاله ارایه گردیده است. آزمون بدون هیچ مشکلی توسط انواع آزمودنی ها از حیث سن، جنس، و وضعیت سلامت و بیماری انجام شد. پایایی آزمون در طول یک هفته و توسط سه اجرا برابر 0.98 به دست آمد. روایی سازه (تمایز گروهی) AOT توسط عملکرد مطابق انتظار زیر گروه های پژوهش ثابت گردید، بدین معنا که گروه های دارای ظرفیت بیشتر هوازی، در خلال AOT به شدت های بالاتر رسیدند (P<0.0001).با توجه به خصوصیات اجرایی و پایایی خوب، و تایید روایی منطقی و سازه AOT، به نظر می رسد که بتوان این آزمون را به عنوان جانشین بهتری برای آزمون های فزاینده از قبیل شاتل ران، 6MWT، و آزمون پله چستر معرفی نمود. پیشنهاد می شود در پژوهش های بعدی اقدام به تایید روایی معیار آزمون نمود و معادل های VO2max آن را از طریق اجرای همزمان یک آزمون استاندارد به دست آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    141-155
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1830
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف این پژوهش، ارتباط راهبردهای مقابله ای، جهت گیری هدف و اضطراب رقابتی با عملکرد ورزشی در ورزشکاران انفرادی و گروهی بود. آزمودنی های پژوهش شامل 171 دانشجوی پسر (93 ورزشکار گروهی و 78 ورزشکار انفرادی) بود که به صورت تصادفی از میان دانشجویان ورزشکار دانشگاه محقق اردبیلی در سال تحصیلی 85-84 انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه راهبردهای مقابله ای در ورزش، پرسشنامه جهت گیری هدف، پرسشنامه اضطراب رقابتی و چک لیست عملکرد ورزشی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین راهبردهای مقابله متمرکز بر تکلیف و عملکرد ورزشی در ورزشکاران گروهی (r=0.23) رابطه معنی داری وجود دارد (p<0.05). جهت گیری هدف با عملکرد ورزشی در ورزشکاران انفرادی (r=0.28) و گروهی (r=0.22) رابطه معنی داری دارد (r=0.05). همچنین p اضطراب رقابتی با عملکرد ورزشی در ورزشکاران گروهی (=-0.33 متغیرهای (t رابطه داشت (p=0.01) نتایج نشان داد که قوی ترین پیش بینی کننده عملکرد ورزشی در ورزشکاران انفرادی جهت گیری هدف و در ورزشکاران گروهی جهت گیری هدف و اضطراب رقابتی بود. توجه به آموزش راهبردهای مقابله ای متمرکز بر تکلیف، مهارت های کاهش اضطراب و توجه به جهت گیری هدف در مورد تکلیف از پیشنهادات این پژوهش می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1830

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button