Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    9
  • بازدید: 

    3073
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3073

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1703
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1703

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1769
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1769

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    9-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2125
  • دانلود: 

    1394
کلیدواژه: 
چکیده: 

در این مقاله مفاهیم و حیطه های مرتبط با مشاوره سازمانی عنوان شده است که اجمالاً عبارت است از مشاوره استخدامی که افراد را برای مشاغل متغیر آماده می کند، مشاوره کارگماری که افراد را برای رشد، کنار آمدن و عملکرد کارآمدتر آماده می کند، مشاوره تغییر شغلی که به افرادی که داوطلبانه یا غیر داوطلبانه به ترک موقعیت استخدامی خود می پردازند،کمک می کند؛ و مشورتگری که فرآیند تعامل میان مشورتگر و مشورتجو در ارتباط با مشکل سازمانی و شغلی است

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2125

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1394 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    25-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1739
  • دانلود: 

    772
کلیدواژه: 
چکیده: 

این پژوهش با هدف اثر بخشی برنامه بازسازی خانواده در بهبود کیفیت رابطه مادر- دختری، صورت گرفت. شرکت کنندگان این پژوهش 12 نفر از دختران نوجوان با میانگین سنی 24- 16 بودند که مادران آنان سرپرست اصلی خانواده بودند و پدران به علت فوت، طلاق یا جدایی در خانه حضور نداشتند. دختران شرکت کننده تحت پوشش مؤسسه فرهنگی- اجتماعی یاس قرار دارند. نمره کیفیت رابطه مادر- دختری بر اساس پرسشنامه رابطه مادر- فرزندی پایین تر از میانگین (19.5) به دست آمد. 6 نفر به عنوان گروه آزمایش (داوطلب شرکت در بازسازی خانواده بودند) و 6 نفر به عنوان گروه گواه (داوطلب شرکت در گروه نبودند) در نظر گرفته شدند. گروه بازسازی خانواده در 9 جلسه برنامه ریزی شد. برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از پرسشنامه یاد شده در پیش آزمون و پس آزمون، از روش آماری پارامتریک، آزمون آماریt برای گروه های مستقل جهت تأیید فرضیه پژوهشی بهره گرفته شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها فرضیه پژوهشی را تأیید کرد. بدین معنا که بازسازی خانواده کیفیت رابطه مادر- دختری را بهبود بخشید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1739

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 772 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    41-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5770
  • دانلود: 

    2861
کلیدواژه: 
چکیده: 

مشکل پیشرفت تحصیلی در دوره متوسطه یکی از دغدغه های مهم آموزش و پرورش کشور ما بوده است. تحقیقاتی که در مورد علل عدم پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام گرفته است، یکی از مهم ترین علت ها را نداشتن مهارت های تحصیلی و نبودن خدمات مشاوره تحصیلی در مدارس ما ذکر کرده اند. این پژوهش به بررسی میزان تاثیر مشاوره تحصیلی گروهی بر مهارت ها و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسط شهر اصفهان می پردازد. برای انجام پژوهش 36 دانش آموز متوسطه به طور تصادفی مرحله ای انتخاب و در گروه آزمایش (18 نفر) و گواه (18 نفر) جایگزین شدند. تعداد شش جلسه مشاوره تحصیلی به شیوه گروهی برای گروه آزمایش برگزار شد. آزمودنی ها بوسیله پرسشنامه مهارت های تحصیلی و معدل نمرات درسی در پیش آزمون و پس آزمون مورد مورد ارزیابی قرار گرفتند. فرضیه های تحقیق چنین بود که: میانگین نمرات مهارت های تحصیلی دانش آموزان گروه آزمایش که از مشاوره تحصیلی گروهی استفاده می کنند بیش از گروه گواه است و میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گروه آزمایش که از مشاوره تحصیلی گروهی استفاده می کنند بیش از گروه گواه است. برای آزمون فرضیه ها از تحلیل کوواریانس و مانوا استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که مشاوره تحصیلی گروهی باعث افزایش مهارت های تحصیل (p=0.003) و پیشرفت تحصیلی (p=0.001) دانش آموزان گروه آزمایش شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5770

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2861 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

دهشیری غلامرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    53-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    9
  • بازدید: 

    3108
  • دانلود: 

    1311
کلیدواژه: 
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی رایطه هوش هیجانی و مدیریت زمان با استرس شغلی معلمان مقطع متوسطه انجام شده است. برای این منظور از بین معلمان مقطع متوسطه شهرستان یزد 206 معلم به طور تصادفی انتخاب شدند (128 نفر مرد، 78 زن). ابزارهای اندازه گیری پژوهش عبارت بودند از: پرسشنامه استرس شغلی، پرسشنامه هوش هیجانی سیبر یا شرینگ و پرسشنامه مدیریت زمان. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که هوش هیجانی و مدیریت زمان به طور معنی داری استرس شغلی معلمان را پیش بینی می کند، این دو متغیر با هم 57 درصد از تغییرات استرس شغلی را تبیین می کنند. همچنین نتایج تحلیل نشان داد که مؤلفه های هوش هیجانی به ویژه مولفه های خود کنترلی، همدلی، خودآگاهی در پیش بینی استرس شغلی نقش معنی داری دارند و به همراه مدیریت زمان 78 درصد از تغییرات استرس شغلی را تبیین می می کنند. از بین این مؤلفه ها خود کنترلی بیشترین نقش را تبیین استرس شغلی دارد و حدود 57 درصد از تغییرات استرس شغلی را تبیین می کند، بعد از خود کنترلی، همدلی 13 درصد از تغییرات استرس شغلی را تبیین می کند و متغیرهای خودآگاهی و مدیریت زمان نیز به ترتیب 3 و 2 درصد از تغییرات استرس شغلی را تبیین می کنند و اثر آنها در پیش بینی استرس شغلی معنی دار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3108

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1311 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    65-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1805
  • دانلود: 

    1311
کلیدواژه: 
چکیده: 

افسردگی شایع ترین مشکل روانی در سالمندان است که کیفیت زندگی آنها را کاهش می دهد و خطر خودکشی و هزینه های مرافبت بهداشتی را افزایش می دهد. از آن جا که بیماری های سالمندان و دگرگونیهای طبیعی ناشی از پیری موجب افزایش خطر واکنشهای دارویی می شود شناسایی روش های غیر از داروهای شیمیایی به خصوص درمانهای روان شناختی (شناخت درمانی گروهی) می تواند موجب کاهش عارضه های ناشی از مصرف دارو در سالمندان شود. در این پژوهش 20 نفر از افراد یکی از سراهای سالمندان که از افسردگی رنج می بردند به گونه یک بختانه در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. گروه آزمایش در 10 جلسه 90 دقیقه ای شناخت درمانی شرکت کردند و گروه گواه درمانی دریافت نکرد. پس از پایان دوره شناخت درمانی گروهی افسردگی دو گروه دوباره سنجیده شد. پس از پایان دوره تفاوت معنی داری در میانگین نمرات افسردگی نشان داده شد (تی: 3.97 ، الفا: 0.01، درجه آزادی: 18). به عبارتی دیگر شناخت درمانی گروهی موجب کاهش افسردگی زنان سالمند می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1805

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1311 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button