Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    1-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    685
  • دانلود: 

    388
چکیده: 

 هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه پیشنهادهایی جهت انجام اصلاحات در فرمول های فلش/دیانی و گانینگ/دیانی می باشد.روش: در این پژوهش گردآوری داده ها به روش کتابخانه ای انجام شده است. سپس بر اساس داده های گردآوری شده به روش کتابخانه ای، متونی برگزیده از نظر سطح خوانایی، با استفاده از فرمول های فلش/دیانی و گانینگ/دیانی مورد بررسی قرار گرفته اند.یافته ها: یافته ها نشان می دهد که در فرمول فلش/دیانی، شمار واژگان در هر جمله و میانگین شمار هجاها در یک صدکلمه، همچنین همپوشانی برخی اعداد لازم است تصحیح شوند و در فرمول گانینگ/دیانی، هم واژگان چهارهجایی و هم واژگان بیش از چهارهجایی باید شمارش شوند.نتیجه گیری: فرمول فلش/دیانی، از نظر شمار واژگان در هر جمله و میانگین شمار هجاها در یک صدکلمه و همپوشانی اعداد نیاز به تعدیل دارد و در فرمول گانینگ/دیانی هم واژگان چهارهجایی و هم واژگان بیش از چهارهجایی باید شمارش شوند. به همین دلایل فرمول های جدیدی به جای هر یک از آنها پیشنهاد گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 685

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 388 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    19-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    667
  • دانلود: 

    403
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف: مطالعه دورکاری در کتابخانه ملی ایران از دو دیدگاه کارمندان دورکار و مدیران آنهاروش شناسی: روش پژوهش پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات، دو پرسشنامه پژوهش گر ساخته بود که در بین کارمندان دورکار (با حداقل حداقل 6 ماه سابقه دورکاری) و مدیران آنها در کتابخانه ملی ایران توزیع گردید. در زمان پژوهش، 85 نفر، واجد این شرط بودند که از این تعداد 70 نفر به پرسشنامه دورکاری پاسخ دادند.30 نفر از مدیران دورکاران نیز درباره دورکاری نظر دادند. ضریب آلفای کرونباخ در دو پرسشنامه مدیران و کارمندان دورکار به ترتیب 0.85 و 0.80 بود.یافته ها: یافته ها نشان داد 85% دورکاران زن و بیش از 80% متاهل بودند. بخش پردازش بیشترین تعداد دورکاران را شامل می شد.31% دورکاران از اتومبیل شخصی برای رسیدن به محل کار استفاده می کردند. بیش از 64% دورکاران بالاترین میزان رضایت از دورکاری را گزارش کردند حال آنکه بیش از 56% از مدیران رضایتی کمتر از متوسط داشتند. عوامل متاثر از دورکاری نیز از دیدگاه کارمندان دورکار و مدیران آنها قابل تامل بود. 80% کارمندان دورکار کاهش استرس را از عوامل تاثیرگذار عنوان کردند.. کاهش کنترل و دسترسی به دورکاران از عوامل متاثر از دورکاری از دیدگاه مدیران گزارش شد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد بین دیدگاه کارمندان دورکار و مدیران آنها در مورد ادامه دورکاری و نیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تفاوت معنی داری وجود نداشت اما بین دیدگاه مدیران و دورکاران در مورد کیفیت کار تفاوت معنی دار بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 667

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 403 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    39-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    868
  • دانلود: 

    452
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر عبارتست از بررسی مفهوم دانش، شناسایی مولفه های مهم اشتراک و تبدیل دانش و بررسی پیاده سازی مدیریت دانش در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران بر اساس نظرات کارکنان این سازمان. روش/ رویکرد پژوهش: روش پژوهش توصیفی پیمایشی و جامعه آن - 190 کارمند شاغل در گروه ها و بخش های مختلف فرهنگستان هنر هستند. ابزار گردآوری دادهها پرسش نامه ای است که برای همین پژوهش طراحی، تدوین و اجرا شد. یافته ها: فرهنگستان هنر با توجه به امکانات خود، قابلیت پیاده سازی و اجرای مطلوب مدیریت دانش را دارد به شرطی که فرهنگ سازمانی آن در راستای الزامات پیاده سازی مدیریت دانش تغییر یابد. نتیجه گیری: سه نوع دانش در فرهنگستان هنر جاری است. آنچه که قدری پیچیده به نظر میآید مدیریت دانش نوع سوم است که مستلزم شناختن و شکافتن مضمونهای نهفته در آثار هنری است. نتیجه گیری: به نظر میرسد درحال حاضر، اصلاح فرهنگ سازمانی و پیاده کردن نوعی مدیریت ترکیبی) مدیریت انواع دانش موجود در فرهنگستان هنر (از عوامل اصلی بهبود وضعیت موجود و لازمه - مطلوبیت بخشی به فرایندهای مدیریت دانش در فرهنگستان هنر می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 868

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 452 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    61-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    491
  • دانلود: 

    153
چکیده: 

هدف: تحلیل مقاله های منتشر شده در مجلات علمی-پژوهشی رشته زمین شناسی، به منظور تبیین الگوی رفتار علمی نویسندگان و تعیین میزان همکاری علمی محققان این حوزه طی سال های 1383-1388 است.روش: روش پژوهش کتابسنجی و تحلیل استنادی است. جامعه مورد پژوهش شامل تمام نشریات علمی–پژوهشی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا سال 1389 می باشد. به منظور سنجش میزان همکاری علمی، از شاخص ضریب همکاری علمی(CC)  بین نویسندگان استفاده شده است.یافته ها: نتایج نشان داد که از مجموع کل 604 مقاله، تعداد 59 مقاله (9.78 درصد)، توسط یک نویسنده و مابقی مقاله ها (90.23 درصد)، بیش از یک نویسنده داشته اند. میانگین ضریب همکاری(هم نویسندگی) در طول شش سال برابر با 0.056 محاسبه گردید. بیش از 70 درصد مقالات منتشر شده توسط تعداد کمی از نویسندگان (30 درصد) منتشر شده بود.نتیجه گیری: نتایج آزمون لوتکا نشان داد که الگوی نویسندگی با در نظر گرفتن نویسنده اول و همه نویسندگان با قاعده لوتکا مطابقت دارد. همچنین روند تولیدات علمی حوزه زمین شناسی در این دوره رشد داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 491

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 153 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    63-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    375
  • دانلود: 

    172
چکیده: 

هدف: هدف این پژوهش ارزیابی وب سایت های دانشگاه های دولتی ایران با استفاده از روش ارزیابی وب کیو ام می باشد.روش پژوهش: این پژوهش ترکیبی از روش پیمایش توصیفی و تکنیک دلفی می باشد. جامعه آماری پژوهش 100 وب سایت دانشگاه های دولتی ایران می باشد. گردآوری داده ها ، با استفاده از سیاهه وارسی تهیه شده درروش وب کیو ای ام صورت گرفته است.روش تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی(میانگین، انحراف استاندارد) و آمار استنباطی(ضریب همبستگی تفاوت-رتبه ای پیرسون) انجام شده است.یافته ها و نتایج: یافته های پژوهش نشان داد که ارزیابی وب سایت ها با استفاده از معیارهای چهارگانه روش وب کیو ای ام(قابلیت استفاده پذیری، قابلیت اطمینان، قابلیت عملکرد و کارآیی) ، ازنظر معیار قابلیت اطمینان در وضعیت مطلوب (میانگین 0.67)، معیار کارایی در وضعیت مطلوب (میانگین 0.66)، معیار قابلیت عملکرد در وضعیت مطلوب (میانگین 0.62) و معیار قابلیت استفاده پذیری در وضعیت متوسط (میانگین 0.59) قرار دارند.همچنین 60درصد وب سایت ها در وضعیت مطلوب و 37 درصد در وضعیت متوسط قرار دارند و نیز بین رتبه بندی دانشگاه های دولتی ایران و رتبه بندی وب سایت آن ها همبستگی ضعیفی وجود دارد (همبستگی 0.22).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 375

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 172 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    79-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    658
  • دانلود: 

    349
چکیده: 

هدف: این پژوهش با هدف ارزیابی فرایندها و اجزای مدیریت دانش در یک سازمان بوسیله مقادیر غیر قطعی خاکستری انجام شده است.روش: پژوهش پیش رو از نوع توصیفی پیمایشی است. جهت شفاف سازی راهکار پژوهش، یک شرکت فعال حوزه فناوری اطلاعات به عنوان مورد مطالعه انتخاب شده است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان و مدیران شرکت مورد مطالعه می باشد. تعداد 280 نفر بر اساس روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. بوسیله پرسشنامه هفت بعد مدیریت دانش در یک سازمان شامل: راهبرد، ساختار، افراد-نقش ها، فناوری– سیستم های اطلاعاتی، ایجاد دانش، انتقال دانش و دسترسی به دانش بر اساس نظر خبرگان انتخاب و توسط تئوری سیستم های خاکستری مورد ارزیابی قرار گرفتند.یافته ها/ نتیجه گیری: از مهم ترین نتایج پژوهش چگونگی کاربرد روش غیرقطعی تئوری خاکستری در ارزیابی مدیریت دانش یک سازمان است همچنین از دیگر نتایج حاصله می توان به فاصله نسبی بین وضعیت موجود و مطلوب در دو بعد از مدیریت دانش یعنی انتقال دانش و کارکنان در سازمان مورد مطالعه اشاره کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 658

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 349 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    95-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    716
  • دانلود: 

    338
چکیده: 

هدف: هدف اساسی پژوهش حاضر، بررسی عوامل مرتبط با رضایتمندی کاربران(اعضاء) در کتابخانه های عمومی استان لرستان بر اساس مدل کیفیت خدمات سروپرف می باشد.روش: روش تحقیق این پژوهش، پیمایشی - مقطعی است. جامعه ی آماری این پژوهش کلیه ی اعضای کتابخانه های عمومی استان لرستان است که از بین آن ها 383 نفر با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران، به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش دستیابی به نمونه ها، نمونه گیری تصادفی نظامند بود و از ابزار پرسشنامه برای جمع آوری داده های مورد نظر استفاده شد. داده های جمع آوری شده با کمک نرم افزار 16spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: بر اساس تحلیل داده ها، بین هر پنچ بعد کیفیت خدمات یعنی ملموسات، قابلیت اعتماد، پاسخگویی، همدلی و اطمینان خاطر، با میزان رضایتمندی کاربران(اعضاء) همبستگی مستقیم و معنی دار وجود دارد. یعنی با بالا رفتن سطح کیفیت خدمات در هر 5 آن، میزان رضایتمندی اعضاء نیز افزایش می یابد. بر اساس تحلیل رگرسیون چندمتغیره، 5 بعد مورد بررسی، توانستند 0.295 درصد از واریانس میزان رضایتمندی کاربران را پیشبینی کنند. بعد ملموسات قویترین و بعد اطمینان خاصر ضعیفترین تاثیر را بر میزان رضایتمندی داشتند.ارزش/اصالت: سنجش رضایتمندی و تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر آن، می تواند مسئولان این سازمان را از عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی اعضای این کتابخانه ها آگاه ساخته و راه را برای اصلاح و رفع کمبودها و برطرف نمودن نقاط ضعف در این زمینه هموار سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 716

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 338 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    111-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    900
  • دانلود: 

    339
چکیده: 

هدف: هدف این مقاله، ارائه یک مدل نظری از چسبندگی دانش و آموخته زدایی به عنوان عوامل موثر بر فرایند تغییر برنامه ریزی شده در کتابخانه ها است تا نشان دهد این عوامل چگونه می توانند بر هر مرحله از فرایند تغییر اثر بگذارند. روش: با بررسی متون مربوط به مدیریت تغییر، یک چارچوب نظری بر پایه " نظریه تغییر سه مرحله ای "، " نظریه میدانی " و " مدل نیروهای میدانی " لوین استخراج و فرایند تغییر برنامه ریزی شده در سه مرحله ) انجمادزدایی، اجرای تغییر و انجماد مجدد (ترسیم شد. نیروهای موثر بر هر مرحله از این فرایند، با استفاده از نظریه میدانی، و نیروهای بازدارنده و پیش برنده در دو بعد فردی و سازمانی شناسایی شدند. از میان نیروهای بازدارنده، بر پایه نظریه زولانسکی، چسبندگی دانش و عوامل فردی و سازمانی موثر بر ایجاد آن، و از میان نیروهای پیش برنده، آموخته زدایی در دو سطح فردی و سازمانی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها : تغییر برنامه ریزی شده در صورتی با موفقیت همراه است که عوامل فردی و سازمانی چسبندگی دانش به عنوان نیروهای بازدارنده تغییر کاهش، و آموخته زدایی فردی و سازمانی به عنوان نیروهای پیش برنده تغییر افزایش یابند. اصالت: گرچه در متون به نیروهای بازدارنده و پیش برنده تغییر تاکید شده ولی تاکنون، به تحلیل این نیروها از منظر چسبندگی دانش و آموخته زدایی در سه مرحله انجمادزدایی، اجرای تغییر و انجماد مجدد پرداخته نشده است. مدل نظری ارائه شده می تواند به تسهیل و موفقیت مدیریت تغییر در سازمان ها و به ویژه کتابخانه ها کمک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 900

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 339 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button