مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

339
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه کیفیت خدمات دهی و رضایتمندی اعضای کتابخانه: (مورد مطالعه کتابخانه های عمومی استان لرستان)

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 110

چکیده

 هدف: هدف اساسی پژوهش حاضر, بررسی عوامل مرتبط با رضایتمندی کاربران(اعضاء) در کتابخانه های عمومی استان لرستان بر اساس مدل کیفیت خدمات سروپرف می باشد.روش: روش تحقیق این پژوهش, پیمایشی - مقطعی است. جامعه ی آماری این پژوهش کلیه ی اعضای کتابخانه های عمومی استان لرستان است که از بین آن ها 383 نفر با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران, به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش دستیابی به نمونه ها, نمونه گیری تصادفی نظامند بود و از ابزار پرسشنامه برای جمع آوری داده های مورد نظر استفاده شد. داده های جمع آوری شده با کمک نرم افزار 16spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: بر اساس تحلیل داده ها, بین هر پنچ بعد کیفیت خدمات یعنی ملموسات, قابلیت اعتماد, پاسخگویی, همدلی و اطمینان خاطر, با میزان رضایتمندی کاربران(اعضاء) همبستگی مستقیم و معنی دار وجود دارد. یعنی با بالا رفتن سطح کیفیت خدمات در هر 5 آن, میزان رضایتمندی اعضاء نیز افزایش می یابد. بر اساس تحلیل رگرسیون چندمتغیره, 5 بعد مورد بررسی, توانستند 0.295 درصد از واریانس میزان رضایتمندی کاربران را پیشبینی کنند. بعد ملموسات قویترین و بعد اطمینان خاصر ضعیفترین تاثیر را بر میزان رضایتمندی داشتند.ارزش/اصالت: سنجش رضایتمندی و تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر آن, می تواند مسئولان این سازمان را از عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی اعضای این کتابخانه ها آگاه ساخته و راه را برای اصلاح و رفع کمبودها و برطرف نمودن نقاط ضعف در این زمینه هموار سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نواح، عبدالرضا، مقتدایی، فاطمه، و فاضلی، عبداله. (1395). بررسی رابطه کیفیت خدمات دهی و رضایتمندی اعضای کتابخانه: (مورد مطالعه کتابخانه های عمومی استان لرستان). مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 8(1 (پیاپی 17) )، 95-110. SID. https://sid.ir/paper/519357/fa

    Vancouver: کپی

    نواح عبدالرضا، مقتدایی فاطمه، فاضلی عبداله. بررسی رابطه کیفیت خدمات دهی و رضایتمندی اعضای کتابخانه: (مورد مطالعه کتابخانه های عمومی استان لرستان). مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1395؛8(1 (پیاپی 17) ):95-110. Available from: https://sid.ir/paper/519357/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرضا نواح، فاطمه مقتدایی، و عبداله فاضلی، “بررسی رابطه کیفیت خدمات دهی و رضایتمندی اعضای کتابخانه: (مورد مطالعه کتابخانه های عمومی استان لرستان)،” مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 8، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 95–110، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519357/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button