Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1252
  • دانلود: 

    507
چکیده: 

زمینه و هدف: یکی از ابزارهای مناسب برای ایجاد سازمانی پویا و هدفمند که در محیطی پرمخاطره به همراه محدودیت منابع طبیعی و مشکلات استفاده از نیروی انسانی بتواند پایداری و ماهیت رقابتی خود را حفظ کند، به کار گرفتن الگوهای مدیریتی نو به ویژه مدیریت کیفیت جامع است. هدف مدیریت کیفیت جامع، ایجاد تحول در شیوه عملکرد و فعالیت های سازمانی است.لذا می بایست به منظور درک صحیح از اهمیت مدیریت کیفیت جامع و میزان اثربخشی آن، باوری عمیق نسبت به مفاهیم، فلسفه و همچنین مبانی اصولی آن ایجاد شود. هدف از این پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در پیاده سازی مدیریت کیفیت جامع با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان است. روش بررسی: در این پژوهش با مرور مطالعات موضوعی، سیزده معیار فرعی در چهار بعد اصلی عوامل کارکنان، عامل سیستم ها و فنون، عامل سازماندهی و عامل ارزیابی و بازخورد شناسایی شدند. در ادامه با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی و با استفاده از نرم افزار Expert Choice اولویت بندی عوامل اصلی و فرعی از منظر خبرگان انجام شد. یافته ها: با توجه به نتایج به دست آمده از دیدگاه خبرگان، وزن عامل کارکنان، عامل ارزیابی و بازخود، عامل سازماندهی و عامل سیستم ها و فنون به ترتیب 0.382، 0.317، 0.188 و 0.112 به دست آمد. اولویت های آنها نیز با توجه به هدف به ترتیب از یک تا چهار به دست آمد. همچنین بعد از تعیین وزن نهایی زیرمولفه ها، عامل آموزش با وزن (0.197) در اولویت اول، عامل ارتباطات با وزن (0.163) و عامل ارزیابی عملکرد با وزن (0.130) به ترتیب در اولویت دوم و سوم قرار گرفتند. نتیجه گیری: بیشترین عامل موثر در پیاده سازی مدیریت کیفیت جامع عامل کارکنان می باشد. منطق این مورد را می توان از تئوری های موجود، فرض دلیل نمود. زیرا بحث مشارکت کارکنان و روحیه و کار تیمی و در کنار آن آموزش کارکنان از جمله مسائل مهم در استقرار مدیریت کیفیت جامع در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان به شمار می آید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1252

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 507 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    16-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    573
  • دانلود: 

    242
چکیده: 

سابقه و هدف: در عصر جدید سازمان ها مایلند تا ویژگی ها و اهداف حاکم بر کل سازمان در یکایک اجزاء آن ها نمایان شود. این امر باعث تبلور ویژگی کل گرائی و پیدایش سازمان های هولوگرافیک شده است. هدف پژوهش، طراحی چهارچوب مفهومی سازمان هولوگرافیک است. مواد و روش ها: پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی است. جامعه آماری شامل کارکنان اداره آموزش و پرورش شیروان در سال1394 به تعداد 90 نفر بوده که با توجه به جدول مورگان 73 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار، پرسشنامه محقق ساخته 27 گویه ای است که دارای روایی صوری و محتوایی می باشد و پایایی آن با آلفای کرونباخ 0.86 بدست آمد. برای تحلیل ابعاد و مولفه ها، پس از مطالعه محتوایی در متون علمی، از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان می دهد هریک از ابعاد سازمان هولوگرافیک دارای وضعیت مناسبی بوده است و نتایج آزمون فریدمن نشان می دهد که در بعد محیط کل گرا، تفکر سیستمی بالاترین و انعطاف پذیری، پایین ترین رتبه، در بعد ساختار هوشمندانه، هوش سازمانی بالا ترین و کاهش سلسله مراتب کم ترین رتبه، در بعد ظرفیت سازی پویا، یادگیری دو حلقه ای بالاترین و تیم های کاری کم ترین رتبه، در بعد سرمایه انسانی کارآمد، اندیشه خلاق بالاترین و مشارکت در تصمیم گیری کم ترین رتبه میانگین را به خود اختصاص داده است. در بعد خود مدیریتی فزاینده خود سازماندهی بالاترین و آتوپیا کم ترین رتبه میانگین را به خود اختصاص داده است. استنتاج: آموزش و پرورش می تواند خود را با تغییرات محیطی وفق دهد و با اتخاذ استراتژی های مناسب، در جهت تحقق استقرار یک سازمان هولوگرافیک حرکت کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 573

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 242 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    34-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    729
  • دانلود: 

    407
چکیده: 

زمینه و هدف: این پژوهش به بررسی «رابطه برنامه ریزی استراتژیک با بازاریابی کار آفرینانه در بانک صادرات منطقه شمال تهران» پرداخته است و از نظر هدف، کاربردی است. مواد و روش ها: روش تحقیق از نظر ماهیت روش جمع آوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است،. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شاغل در بانک صادرات منطقه شمال تهران به تعداد 1200 نفر در پنج حوزه و شش شعبه ممتاز است، که 350 نفر زن، و 850 نفر مرد می باشند. برای تعیین حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان، تعداد291 نفر تعیین، که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر حسب جنسیت، 85 زن و 206 مرد به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند.ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسشنامه برنامه ریزی استراتژیک بر مبنای مدل برایسون (1999)، پرسشنامه بازاریابی کارآفرینانه فیور و همکاران (2013) است. پایایی با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای پرسشنامه برنامه ریزی استراتژیک 0.72 و پرسشنامه بازاریابی کارآفرینانه به میزان 0.87 بدست آمد. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نشان داد رابطه همبستگی معنی داری بین برنامه ریزی استراتژیک با چهار مولفه بازاریابی کارآفرینانه شامل فرصت هشیاری (0.69)، نوآوری معطوف به مصرف کننده (0.82)، ایجاد ارزش (0.51)، و مدیریت ریسک (0.90)» وجود دارد. استنتاج: مدیریت ریسک» و «فرصت هشیاری» از مولفه های بازاریابی کارافرینانه در بانک صادرات منطقه شمال تهران (آماره t=4.105، با مقدار 0.012 = Sig.، آماره t=2.023، با مقدار 0.037 = Sig.) بیشترین تاثیر را از یرنامه ریزی استراتژیک می پذیرد. و کمترین تاثیر مربوط به مولفه «ایجاد ارزش» با (آماره 1.545-t= ، با مقدار 0.280 = Sig) می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 729

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 407 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    43-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    349
  • دانلود: 

    141
چکیده: 

سابقه و هدف: بسیاری از صاحب نظران و محققان، فرهنگ سازمانی را به عنوان منبعی از مزیت رقابتی مورد مطالعه قرار داده اند. همچنین از مدت ها پیش، تاثیر فرهنگ سازمانی بر اثربخشی، یکی از مهمترین شاخصه های عملکرد سازمان بوده است. پژوهشگران زیادی در این عرصه تلاش نمودند. از آن میان، دنیسون، جهت سنجش تاثیر فرهنگ سازمانی بر اثربخشی، مدلی ارائه نمود که بنام خود او نام گذاری شد. این مدل از معتبرترین الگوهای پیمایش فرهنگ سازمانی است. مواد و روش ها: در این مقاله، تاثیر فرهنگ سازمانی بر اثربخشی را در اداره آزمایشگاه شرکت پالایش نفت آبادان بعنوان جامعه مورد آزمون، بررسی خواهیم کرد. بدین منظور، فرهنگ سازمانی و ویژگی ها و شاخص های آن را به عنوان متغیر مستقل و اثربخشی را به عنوان متغیر وابسته درنظر گرفتیم. سپس به وسیله پرسشنامه مدل فرهنگ سازمانی دنیسون، به جمع آوری داده های مورد نیاز از جامعه آماری پرداختیم.داده ها توسط نرم افزارهای SPSS20 و AMOS تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: نتایج، گویای این مطلب بود که بعضی از شاخص های فرهنگ سازمانی در اداره آزمایشگاه شرکت پالایش نفت آبادان ارتباط معناداری با اثربخشی ندارند، اما هر چهار ویژگی تشکیل دهنده فرهنگ سازمانی (درگیرکارشدن، یکپارچگی، سازگاری، ماموریت) با اثربخشی ارتباط مثبت و معنادار دارند. استنتاج: در این تحقیق فرهنگ سازمانی با اثربخشی ارتباط مثبت و معنادار دارند. همچنین پیشنهادها و راهکارهایی جهت افزایش فرهنگ سازمانی و در نتیجه افزایش اثربخشی را در اداره آزمایشگاه شرکت پالایش نفت آبادان ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 349

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 141 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

تقوایی یزدی مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    56-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    390
  • دانلود: 

    235
چکیده: 

سابقه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ادراک کارکنان از عدالت سازمانی با سلامت روانی آنان است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع همبستگی است. مواد و روش ها: جامعه آماری آن را کلیه کارکنان فرمانداری استان مازندران در سال 1393 به تعداد 195 نفر تشکیل می دهند. که بر اساس جدول کرجسی و مورگان (1970) و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای در سطح اطمینان%95 و خطای اندازه گیری %5 تعداد 145 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه عدالت سازمانی مدل کالکوئیت (2001) در 4 مولفه (توزیعی، رویهای، بینفردی و اطلاعاتی) با 20 سوال و پرسش نامه سلامت روانی گلدبرگ (28 GHQ-) در 4 مقیاس (نشانه های جسمانی، اضطراب، اختلال در عملکرد اجتماعی و افسردگی) با 28 سوال استفاده شد.یافته ها: روایی صوری و محتوایی ابزار با توجه به استاندارد بودن، به تایید استاد راهنما رسید و پایایی آن با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ برای پرسش نامه عدالت سازمانی 0.811 =a و برای پرسش نامه سلامت روانی گلدبرگ 0.840 = a بدست آمده که از لحاظ آماری معنادار می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از جدول فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد، جداول و نمودارها استفاده شده و در بخش آمار استنباطی از آزمون های کولموگروف- اسمیرنوف، رگرسیون خطی ساده و چندگانه و همبستگی پیرسون با استفاده از نرمافزار Spss16 استفاده شده است. استنتاج: نتایج پژوهش نشان داد که بین عدالت سازمانی و ابعاد آن (توزیعی و اطلاعاتی) با سلامت روانی کارکنان فرمانداری استان مازندران رابطه معکوس و معناداری وجود دارد. بدین معنی که هر چقدر درک کارکنان از وجود عدالت در سازمان افزایش پیدا میکند، بروز علائم و عوارض روانی در آنان کاهش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 390

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 235 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    77-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    745
  • دانلود: 

    145
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی هزینه خدمات درمانی ارائه شده در مرکز آموزشی درمانی رازی قائمشهر می باشد تا بتوان به واسطه آن از وضعیت خدمات درمانی ارائه شده به بیماران در بیمارستان مورد بررسی، آگاهی بدست آورد. جامعه آماری این پژوهش شامل پرونده های بیماران مراجعه کننده به بخش های مختلف مرکز آموزشی درمانی مذکور، طی یک دوره سه ساله، از ابتدای پائیز 1391 تا انتهای تابستان 1394 می باشد. این پژوهش بر اساس داده های جمع آوری شده مربوط به 24873 پرونده از پرونده های در دسترس بیماران در هفده بخش بیمارستان رازی، انجام شده است. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از داده های حاصل از اسناد و مدارک موجود در پرونده های پزشکی بیماران مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرارگرفت. یافته ها نشان داد، میانگین هزینه برای هر بیمار مراجعه کننده به بیمارستان با بیمه تامین اجتماعی برابر با 131000.21 ریال، با بیمه خدمات درمانی 134006.51 ریال و با سایر بیمه ها156210.49  ریال بوده است. پس می توان چنین نتیجه گرفت، میزان هزینه ای که بیمار دارای بیمه خدمات درمانی متقبل شده، در قیاس با بیمار مشابه و با همان شرایط و فقط دارای بیمه متفاوت، کمتر بوده است. همچنین میانگین هزینه برای هر بیمار مراجعه کننده به بیمارستان با وضعیت حاد برابر با 1467500 ریال، با بیمه خدمات درمانی1678000.60  و با وضعیت اورژانسی 1201000.22 بوده است. پس می توان چنین نتیجه گرفت، میزان هزینه ای که بیمار دارای وضعیت اورژانسی متقبل شده، در قیاس با بیمار مشابه و با شرایط حاد و مزمن، کمتر بوده است. در پایان با توجه به نتایج حاصل، به منظور بهبود وضعیت هزینه های خدمات درمانی ارائه شده به بیماران، پیشنهاداتی کاربردی ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 745

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 145 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پازوکی طرودی هادی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    92-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1807
  • دانلود: 

    843
چکیده: 

امروزه لزوم تولید خدمت/ محصولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب و قابل عرضه به مشتریان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد بطوری که اگر محصول قابل عرضه به مشتریان در بازار رقابتی حاکم و در مقایسه با محصولات رقبا، نیاز مشتریان را برآورده ننماید ادامه حیات شرکت ها و سازمان ها و حفظ بقای آن ها با مشکل مواجه می گردد. از طرفی با توجه به آن که، کیفیت مناسب خدمت/ محصول جهت ارائه به مشتریان در بازارها به عنوان یکی از فاکتورهای کالا / محصول قابل عرضه به مشتریان می باشد، لازم است شرکت ها و سازمان ها از دستگاه ها و تجهیزات مناسب جهت حصول آن بهره گیرند. از طرفی تجهیزات و دستگاه های مذکور با توجه به شرایط کاری مختلف و تاثیرات اقلیمی و تنوع تولیدات و تغییرات تکنولوژیکی و نگرش ها و سیاست های جدید مدیریتی و نوع تعامل نیروی انسانی و ماشین آلات در معرض فرسودگی و شکست قرار می گیرند بنابراین بهره گیری از سیستم نگه داری وتعمیرات و استفاده از آن و صرفه جویی از هزینه های هنگفت خرید تجهیزات و دستگاه های جدید رونق می یابد. این سیستم به منظور افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات و دستگاه های تولیدی و کاهش نرخ خرابی آنها طراحی گردیده است. تعمیر و نگه داری مناسب و نظام مند علاوه بر کاهش هزینه های ناشی از در دسترس نبودن تجهیزات و ایمنی محیط کار، کیفیت محصولات را افزایش داده و سبب بهره وری تولید خواهد گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1807

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 843 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button