مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

242
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه ابعاد و مولفه های سازمان هولوگرافیک جهت طراحی چهارچوب مفهومی در اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 33

چکیده

 سابقه و هدف: در عصر جدید سازمان ها مایلند تا ویژگی ها و اهداف حاکم بر کل سازمان در یکایک اجزاء آن ها نمایان شود. این امر باعث تبلور ویژگی کل گرائی و پیدایش سازمان های هولوگرافیک شده است. هدف پژوهش, طراحی چهارچوب مفهومی سازمان هولوگرافیک است. مواد و روش ها: پژوهش به لحاظ هدف, کاربردی و از نظر روش توصیفی است. جامعه آماری شامل کارکنان اداره آموزش و پرورش شیروان در سال1394 به تعداد 90 نفر بوده که با توجه به جدول مورگان 73 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار, پرسشنامه محقق ساخته 27 گویه ای است که دارای روایی صوری و محتوایی می باشد و پایایی آن با آلفای کرونباخ 0.86 بدست آمد. برای تحلیل ابعاد و مولفه ها, پس از مطالعه محتوایی در متون علمی, از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان می دهد هریک از ابعاد سازمان هولوگرافیک دارای وضعیت مناسبی بوده است و نتایج آزمون فریدمن نشان می دهد که در بعد محیط کل گرا, تفکر سیستمی بالاترین و انعطاف پذیری, پایین ترین رتبه, در بعد ساختار هوشمندانه, هوش سازمانی بالا ترین و کاهش سلسله مراتب کم ترین رتبه, در بعد ظرفیت سازی پویا, یادگیری دو حلقه ای بالاترین و تیم های کاری کم ترین رتبه, در بعد سرمایه انسانی کارآمد, اندیشه خلاق بالاترین و مشارکت در تصمیم گیری کم ترین رتبه میانگین را به خود اختصاص داده است. در بعد خود مدیریتی فزاینده خود سازماندهی بالاترین و آتوپیا کم ترین رتبه میانگین را به خود اختصاص داده است. استنتاج: آموزش و پرورش می تواند خود را با تغییرات محیطی وفق دهد و با اتخاذ استراتژی های مناسب, در جهت تحقق استقرار یک سازمان هولوگرافیک حرکت کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلیرخانلق، مرضیه، و اسماعیلی شاد، بهرنگ. (1396). مطالعه ابعاد و مولفه های سازمان هولوگرافیک جهت طراحی چهارچوب مفهومی در اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان. مهندسی فرآیندها، 4(10 )، 16-33. SID. https://sid.ir/paper/507760/fa

    Vancouver: کپی

    دلیرخانلق مرضیه، اسماعیلی شاد بهرنگ. مطالعه ابعاد و مولفه های سازمان هولوگرافیک جهت طراحی چهارچوب مفهومی در اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان. مهندسی فرآیندها[Internet]. 1396؛4(10 ):16-33. Available from: https://sid.ir/paper/507760/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه دلیرخانلق، و بهرنگ اسماعیلی شاد، “مطالعه ابعاد و مولفه های سازمان هولوگرافیک جهت طراحی چهارچوب مفهومی در اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان،” مهندسی فرآیندها، vol. 4، no. 10 ، pp. 16–33، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507760/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button